אישה עושה שופינג מהאינטרנט- מחקר שופינג (צילום: Thinkstock)
אח, האושר שבקניית הבגד הייחודי המושלם מהאינטרנט|צילום: Thinkstock
שופינג. הכיס אולי לא תמיד מאפשר לחיות איתו בשלום, אבל אין ספק שאי אפשר בלעדיו. אחת התופעות החדשות של השנים האחרונות היא השופינג ברשת. במסגרת מחקר שופינג שנערך במשך שנה שלמה שנערכה על ידי חברת Buzzilla, נדגמו מאות שיחות בנושא והשיח שהתברר, איך לא, כנשי ברובו, כלל נערות, אמהות, כלות, צרכניות אופנה, חובבות קנייה באינטרנט ופאשניסטיות. בין התובנות השונות שנתגלו במחקר נמצא כי למרות שנדמה שנערות הן אלה שעושות את רוב השופינג ברשת, מדובר בסך הכול ב-15% מכלל השיחות שנבדקו במחקר. כמו כן, מסתבר שכלות רבות מחפשות לקנות שמלת כלה דווקא ברשת והפחד הגדול ביותר שלנו הוא לא שהכרטיס אשראי יהיה בידיים הלא נכונות אלא שהמידה שנקבל בדואר לא תתאים. כל זאת ועוד בנתונים מפתיעים מהמחקר.

כבר לא קונות רק לאירוע מיוחד

 אם בעבר היינו מחכות כל השנה כדי לדפוק הופעה עבור החתונה של בת הדודה, היום אירוע כבר לא נתפס כהזדמנות ייחודית לקניית ביגוד. בין אם זה אאוטפיט לערב מיוחד ובין אם לא, כולנו מפציצות בקניות של שמלות מהממות וחצאיות מעוררות קנאה ועושות זאת בעיקר כשיש סוף עונה. היחידים שנותרים לפזר אלפי שקלים על לוקים מגונדרים יתר על המידה הם אלה המשתייכים למעגל הקרוב של עורכי האירוע, אלה שיודעים שיבחנו היטב את הלוק שלהם ועל כן הם יעשו הכל כדי להוציא לכולם את העיניים עם הבגד הכי מדושן בעיר.

שמלות כלה קונים באיביי: אם חשבת שאת צריכה לעשות כמה סיבובים במדינת תל אביב כדי להבין איזו שמלה עשויה להתאים לך - קבלי ניוז פלאז: האינטרנט עשיר בשלל דוגמניות שמדגמנות שלל שמלות כלה בשלל מידות והכי חשוב - במחירים סבירים ביותר. הרשת מעניקה לצרכנית הנבונה אחלה השראה והנשים שכבר ספציות בנושא יכולות להרכיב את הלוק השלם לחתונה בעזרת חבריהן הסיניים. מה שכן, זה לא אומר שאנחנו קונות בזול. כלות רבות בוחרות דווקא בשמלות של מעצבים ומקצצות הוצאות כשזה נוגע לאקססוריז הנלווים כמו נעליים, הינומה ותכשיטים.

גרף- מחקר שופינג (צילום: Buzzilla.co.il)
גרף מתוך המחקר|צילום: Buzzilla.co.il
אנחנו מחפשות להיות ייחודיות: כולנו תמיד מקנאות באותה בחורה ששואלים אותה מאיפה היא קנתה את הטי-שירט המהמם שלה והיא עונה בחיוך מרוצה ומתנשא משהו, 'זה מחו"ל'. אז כיוון שגם לנו בא להתלבש ולהתאבזר בפריטים שייחודיים רק לנו ('וואלה, גם שלי מחו"ל'), הדרך היחידה לעשות זאת, חוץ מלטוס, זה לקנות בחנויות אינטרנט ולוא דווקא כשיש מבצע.

קונות לבד אבל מתייעצות על הדרך: למרות שנדמה שנשים הולכות למסעי שופינג מטורפים יחד, מוציאות מאות שקלים ואלף שעות בהתלבטויות על פריט זה או אחר, מסתבר שרובנו אוהבות לעשות את השופינג שלו לבד. אבל, זה שהלכתי לבד לא אומר שקניתי לבד. מי מאיתנו לא קיבלה הודעת ווטסאפ עם תמונות של חצי קולקציה והשאלה המתבקשת, 'זה יפה לי?'

גרף- מחקר שופינג (צילום: Buzzilla)
גרף מתוך המחקר. תופתעו לדעת מה גילינו|צילום: Buzzilla
לפני הקנייה אנחנו מריצות התייעצות עם הפורום: אבל מסתבר שאנחנו לא מסתפקות רק בהתייעצות אונליין. למעשה אנחנו מתחילות במשחק מקדים עוד לפני ונעזרות בקהילות ופורומים אינרנטיים שונים על מה כדאי לנו לקנות ואיפה. בעיקר אם זה לפני אירוע שאנחנו רוצות לדפוק בו הופעה בלתי נשכחת. ומסתבר שהפורומים השונים הפכו לדבר הקרוב ביותר שיש לבסט פרינד שתבוא איתנו לקניות.

אנחנו כן קונות ביחד עם חברות כשהקנייה היא משמעותית עבורנו: אבל יש רגעים בחיים שאין כמו תמיכה חברית אנושית לידנו. בעיקר כשמדובר ברכישות חשובות כמו בגד ים, מתנה לאהוב או מדידת שמלה יוקרתית. אז אנחנו מגייסות את החבורה שלנו למען המטרה. כמה שיותר דעות, הרי זה משובח, אם כי לא כזה חכם ובעיקר מבלבל. 

כלה מודדת שמלת כלה לחברותיה- מחקר שופינג (צילום: Thinkstock)
כשזה נוגע לקניות רציניות, החברות שלך צריכות להיות שם עבורך|צילום: Thinkstock
זירת הקניות לאירועים בידינו! אז אם זה לא היה ברור עד, נעשה את זה ברור: חוויית השופינג היא ללא ספק שיח נשי בלבד והגברים הם אלה שנשארים בבית ומקבלים בחיוך מרוצה את הבחירה שלנו לחליפה עבורם.  או לנז'רי עבורנו. כלומר עבורם. 

>> 3 תסרוקות, ערב גדול אחד

מאקו נשים בפייסבוק: חיכינו רק לך