טל נברו- גוואטמלה כתבה שנייה (צילום: תומר ושחר צלמים, צילום ביתי)
"במשך כשבועיים את יוצאת מהחיים הנורמטיביים שלך". טל נברו|צילום: תומר ושחר צלמים, צילום ביתי
רגע לפני שמסע "מלכת המדבר" מציע יעדים חדשים לקהל הנוסעות שלו, הוא יוצא למסע פורץ אליו מוזמנות "מלכות מדבר" מנוסות שכבר היו בטיול או שניים בחייהן. המטרה לחקור שוב את המקום, להבין איך המסע מתנהל ולבדוק שוב שוב כיצד להיערך בצורה הטובה ביותר. דיברנו עם שלוש נשים שהצטרפו למסע הפורץ ביעד הצבעוני והססגוני והמרתק: גוואטמלה. 

"לא תיארתי לעצמי שכל כך אהנה"

 

טל נברו, 31, יועצת שיווק דיגיטלית, מרצה, מדריכה ומלווה בעלי עסקים וחברות בתחום הדיגיטל מאזור המרכז הופתעה לגלות כמה היא נהנתה במסע כל כך לא שגרתי ומוכר עבורה. את הרפתקאותיה המלאים היא כתבה בהרחבה בבלוג שלה.. אנחנו ביקשנו כמה ראשי פרקים.  "שמעתי רבות על המסע והחלטתי שמעולם עוד לא נסעתי למסע בקבוצה. הטיולים של 'מלכת המדבר' הם מסעות של נשים מלאות בחוויות ואתגרים והחלטתי לקפוץ למים ולקחת חלק במסע שכזה". 

למה הכנת את עצמך?
"ידעתי שזה עומד להיות מסע מאתגר, מיוחד, שונה וכזה שמלמד אותך הרבה על עצמך, על התנהלות בקבוצה, על חיים אינטנסיביים רחוק מכל מה שקשור לחיי היומיום, אבל לא ידעתי שכל כך איהנה. פתאום את לובשת אותם בגדים כל יום, כמו כולן, מה שמוריד לך מהראש את נושא המראה שלך, או את ההתעסקות שלך בזה. את  עוסקת בפעילויות אתגריות כמו ראפטינג, טיפוס הרים, קפיצת אומגה, שינה באוהל, נהיגה בג'יפ בשטח. במשך כשבועיים את פשוט יוצאת מהחיים הנורמטיביים שלך וזורקים אותך לימים אינטנסיביים של חוויות שגורמים לך להרגיש אחרי ארבעה ימים שעבר כבר חודש שלם". 

טל נברו- גוואטמלה כתבה שנייה (צילום: תומר ושחר צלמים, צילום ביתי)
"אישה היא עולם ומלואו". טל נברו וחברה חדשה|צילום: תומר ושחר צלמים, צילום ביתי
על אף התגליות והחוויות החדשות, נברו מפתיעה וטוענת שדווקא על נשים לא למדה דברים שלא ידעה קודם לכן. "אישה היא עולם ומלואו ובדרך כלל יצור מורכב למדי. לדעתי אי אפשר באמת ללמוד על נשים. אין ממש הגדרה מדוייקת של 'מה זו אישה'. מה שכן, למדתי הרבה דברים על עצמי, כאישה אינדיבידואלית וגם על אישה בין נשים ולמדתי על נשים מיוחדות שיצאו איתי למסע. שזה היה כיף בפני עצמו".

מה היה האתגר האישי שלך במסע?
"ביומיום, אני בן אדם מאד מטופח. פחות מתאפרת או מתעסקת בשיער, אבל בהחלט משוגעת על קרמים, סבונים וכד'. אני מאד טיילנית ויודעת מתי הזמן להתפנק ומתי הזמן לחוות. לפעמים אפשר לשלב בין השניים ולפעמים לא. במסע הזה - לא".

ומה אוכלים במסע כזה?
"אני יודעת לשמור על עצמי גם בימי טיול, גם כשנוטים לאכול שטויות אבל זה התאזן כנראה עם הפעילויות שעשינו. היו לנו שלוש ארוחות ביום שהצוות של מלכת המדבר דאג להכין שהיו מעולות, מזינות ומשביעות". 

למה הכי התגעגעת בחיים "המסודרים" בארץ?
"לספורט שלי, לאנשים שאני אוהבת, ללקוחות שלי ולמשפחה כמובן".

מה היית לוקחת משם לארץ?
"את הנופים, את השווקים, את המקומיים ואת השלווה שלהם".

"עזבתי משרה מסודרת בגיל 50 ואני מרגישה מלכה מאז"

דליה נקר- גוואטמלה כתבה שנייה (צילום: תומר ושחר צלמים, צילום ביתי)
"אני מעדיפה טיולי אקסטרים ולא טיולי מוזיאונים". דליה נקר|צילום: תומר ושחר צלמים, צילום ביתי

דליה נקר, 57, מהרצליה, מאמנת אישית ובעלת מרכז גימלהות – מרכז יעוץ לגמלאים ובני משפחתם. נשואה עם שלושה ילדים, וסבתא לנכדה, נסעה זו הפעם הרביעית למסע של המלכה. "אני משתדלת לנסוע כל שנה. נסעתי לפרינאים, לאפלנד וסין ועכשיו לגוואטמלה. המקום הזה מרתק אותי כבר זמן רב. שמעתי על נופים מדהימים ואנשים מקסימים. כל המבנה ההררי והרי הגעש ריתקו אותי לעשות את זה על ג'יפים. טוב, אני תמיד מעדיפה טיולי אקסטרים על פני טיולי מוזיאונים".

מסעה של נקר לגווטמלה היה חלק מ'מסע פורץ' אליו יכולות להצטרף רק נשים שכבר היו במסע התחרותי של 'מלכת המדבר'. "מדובר בקבוצה הראשונה עליה החברה מנסה את המסלול שהיא קובעת ובודקת כמה זמן זה לוקח. כך החברה מכשירה את המסלול למסעות הבאים. במסע הפורץ יש מטרה שונה מ'מסע מלכת המדבר' שם המסע יותר תחרותי ותכונות יותר עוצמתיות יוצאות בו. יש פה מקום לעבודה עצמית בהרבה תחומים. זה הייחוד של הקונספט של 'מלכת המדבר' בעיניי. להכיר את עצמי במקומות חדשים לגמרי".

אז בתור שועלת מלכת המדבר, איך היה הפעם?
"היה כל מה שציפיתי. מעבר לנופים מדהימים, נדהמתי מהמפגש עם שבט המאיה. זאת הייתה חוויה סוציולוגית ואנתרופולוגית מדהימה. המדריכה הייתה נהדרת, הנשים שיצאו היו נהדרות, הצוות בג'יפ היה כיף וכל חלקי האקסטרים היו מרתקים".

למה הכי התגעגעת?
"התגעגעתי לנכדה שלי, ושיסלחו לי ילדיי שלי. לא התגעגעתי למשפחה או לעבודה. אני טיפוס כזה. געגוע זה לא משהו שאני כל כך מכירה אותו".

דליה נקר- גוואטמלה כתבה שנייה (צילום: תומר ושחר צלמים, צילום ביתי)
"אני לוקחת את הצבעוניות הזאת לתוך החיים שלי". דליה נקר|צילום: תומר ושחר צלמים, צילום ביתי
איך המסע שינה אותך, אם בכלל? 
"כל פעם זה משהו אחר. המסע מרחיב את הלב, לומדים לחיות אחד מול השני. מדובר בהרבה למידה עצמית. את מגלה שאת יכולה לסבול תכונה שלא אהבת או לא לסבול תכונה מסוימת שחשבת שאת סבלנית אליה. הקשר עם הנשים הוא מקום מאד מאפשר אם כי יש מקום גם לחיכוכים. יש משהו מאד עוצמתי בחווית נשים שכזאת ויש משהו מאד מאפשר – את יכולה להיות הרבה יותר את כשאת רק עם נשים וזו התנהגות שונה מאשר כשאת עם גברים. כולנו עושות פיפי אותו הדבר ויש לנו את אותם נושאים שאנחנו מדברים עליהם. אנחנו משתפות הרבה יותר בדברים היותר משפחתיים ואישיים שלנו מאשר אם היו שם גברים".

איך את מתמודדת הבריחה מהשגרה שאת רגילה לה כל כך?
"ויתרתי קצת על ניקיון, אני מודה. אחד הדברים הנפלאים במסע הזה זה הניתוק בלי טלפונים ומחשבים. את נמצאת במחוזות חדשים לגמרי, מדהימים ביופיים ואת מנותקת מהקדמה והיומיום. המפגש בינינו לבין אנשים במחוזות רחוקים זה הייחוד של 'מלכת המדבר'. רציתי להישאר שם. הדבר שהכי היה לי כיף היה האומגה והרפטינג. שם התגברתי על הפחד שהיה לי. היו שלושה טיפוסי הרים ממש מאתגרים והאתגר היה לעלות למעלה ולא לוותר בדרך כי נורא קל לוותר. העלייה הייתה ממש קשה. הניצחון הקטן הזה בסוף כשאתה מגיע, אין לתאר הרגשה כזאת".

מה היית לוקחת משם לארץ?
 "את הצבעוניות של גווטמאלה. חרשנו וחלשנו על כל השווקים כשהיינו שם וקנינו תיקים ובגדים וכיסוי מיטה צבעוניים. הפעם המסע הכי עשה לי את זה".

מהו הרגע הבלתי נשכח מהמסע הזה?
"ההתרגשות הכי גדולה הייתה בביקור במשפחה משבט המאיה. אנחנו הבאנו להם פמוטים מכסף מהארץ עם ציורים של חומות ירושלים ומגן דוד. הם כל כך התרגשו שזלגו להם דמעות. היינו 8 בנות שהתארחו אצלנו וכולנו אחר כך בכינו. זה היה חיבור שלא אשכח בחיים. זה היה רגע קסום".

"הבטחה לעוד הרבה כיף שיהיה לנו זו עם זו"

אורלי פינקלמן- גוואטמלה כתבה שנייה (צילום: תומר ושחר צלמים, צילום ביתי)
"הכל הצטבר לכדי חוויה מקסימה שרק הלכה והשתפרה". אורלי פינקלמן|צילום: תומר ושחר צלמים, צילום ביתי
אורלי פינקלמן, בת 50, נשואה ואמא לבן ובת, גרה באבן יהודה, עוסקת בהשמת עובדים. בתור פריקית של טיולים וטיולים אתגריים בפרט, פינקלמן בחרה בטיול המתאים עבורה. אחד הדברים שהיא נהנתה מהם יותר מכל הייתה החברות החדשות שהכירה בג'יפ. "שיתוף הפעולה המענג מאין כמוהו, הצחוקים,  הסבלנות, הקלילות נטולת המאמץ של הביחד. הכל הצטבר לכדי חוויה מקסימה שרק הלכה והשתפרה ובתוכה הבטחה לעוד הרבה כיף שיהיה לנו זו עם זו. כמו כן, זכיתי להכיר עוד 25 נשים מיוחדות במינן, מכולן למדתי משהו, כולן היו ידידותיות ונעימות אלי ועל כך אני מוקירה להן תודה".

פינקלמן נהנתה במיוחד בשלושה מקומות בהם התארחו הבנות: "לעתים היו אלה מלונות מפוארים ומפנקים, לעתים מקומות פשוטים יותר: אוהלים בשטח, אולם שינה גדול שבמקום קיר יש לו פתח ענק אל הנוף הקסום או בקתות אבן; וגולת הכותרת: האירוח אצל משפחת המקומיים. כמו כן, המסלול שעברנו על ארבעה גלגלים, על דרכיו הסלולות (יותר או פחות), נהרותיו, אגמיו, בריכותיו, טעמיו, ריחותיו, צבעיו, אנשיו, אתגריו ויופיו הבלתי ניתן לצמצום לכדי משפט או תמונה בודדי".

כמו נקר, פינקלמן כבר הייתה במסע 'מלכת המדבר' והצטרפה למסע לגוואטמלה בתור מסע פורץ. "לפני כשנה יצאתי לראשונה למסע של מלכת המדבר, כשהיעד היה ההימלאיה בהודו. כל כך נהניתי, שהיה לי ברור שאחפש הזדמנויות לצאת שוב למסעות כאלה. בוגרות של 'מלכת המדבר' מוזמנות לצאת למסעות הפורצים ליעדים חדשים, וכששמעתי שהיעד השנה הוא גואטמלה נרשמתי מיד. ידעתי שמדובר בארץ יפהפיה ומיוחדת במינה".

אורלי פינקלמן- גוואטמלה כתבה שנייה (צילום: תומר ושחר צלמים, צילום ביתי)
"כששמעתי שהיעד השנה הוא גואטמלה נרשמתי מיד". אורלי פינקלמן|צילום: תומר ושחר צלמים, צילום ביתי
מה חשבת שיהיה שם? "מאחר שהייתי כבר במסע אחד, ידעתי בוודאות מה יהיה שם: טיול מאורגן היטב, הזדמנויות למפגשים עם מקומיים, קצת אקסטרים אבל לא יותר מדי, נהיגה בדרכים יפהפיות, ונשים כלבבי. בפועל זה היה בדיוק מה שחשבתי שזה יהיה". פינקלמן מודה שהמסע לא שינה אותה וכן לא המסע הראשון אליו נסעה. במהלך הנסיעה בג'יפ לא שכחה לשים "קרם פנים, קרם הגנה, דיאודורנט (קצת אחריות כלפי החברות לג'יפ) וגם אנטי יתושים כי למי יש כוח להתגרד. כמו כן לא ויתרתי על הזדמנות להתקלח גם היה זה במים קפואים".

מהו הרגע הבלתי נשכח שלך מהטיול?
"הזמינו אותנו להיכנס לחצר ולהתבונן באשה אורגת אריגה מסורתית בנול. כולן התקבצו סביבה כשלפתע הבחנתי שבמרחק קצר ממנה יושבת קשישה ואורגת בנול נוסף. ניגשתי אליה, החוויתי בידי עם המצלמה כמבקשת רשות לצלם. האשה חשפה אלי פה נטול שיניים ובלי להסס שלפה מצ'טה ונופפה בה לעברי. ואני, שודאי גבוהה ממנה בשני ראשים, נבהלתי ונמלטתי משם כל עוד רוחי בי".

>> רוצות גם? את מוזמנת להירשם ליום המיונים הבא שיתקיים ב-12 ביוני

>> לכל הכתבות של מלכת המדבר