מלכת המדבר: ספרד (צילום: איה בן עזרי)
מי יכולה להיות מלכה?|צילום: איה בן עזרי
המסע הראשון של "מלכת המדבר" יצא לדרך בשנת 99. היעד היה ירדן, והמסע כולו היה בסימן נשים ושלום. היה זה מסע פורץ דרך וחדשני. יחד שמנו לראשונה על המפה את טיולי השטח לנשים. מאז ועד היום נהגנו, חקרנו, הלכנו, נפגשנו, הזענו, בכינו, צחקנו והתרגשנו כל שנה ביעד אחר בעולם. 15 יעדים, מאות נשים וחברות שהולכות אתנו עד היום. אנחנו מזמינות אותך להצטרף למסעות שלנו השנה: לגוואטמלה ולהרי הפירנאים. אבל לפני, הנה כל התשובות לכל השאלות החשובות, רגע לפני שאת אורזת.

אז מה היא מלכת המדבר?

מסע מלכת המדבר הוקם על ידי ה"חברה הגיאוגרפית" בשנת 1999 והינו מסע השטח התחרותי הנשי הראשון, המושקע והגדול ביותר בארץ ובעולם. המסע כולל מגוון פעילויות הרפתקניות, נהיגה ברכבי שטח, הגעה לאזורים מחוץ למפת התיירות הרגילה ומפגש בלתי אמצעי עם התרבות המקומית. מאז שנת 99 יצאה מלכת המדבר ל-15 מסלולים ייחודיים ברחבי העולם שנבנו בקפידה על ידי צוות מנוסה ומובחר של מדריכות מקצועיות ומלכות ותיקות.

מה עושה את ההבדל?

• הניסיון שלנו והיכולת להרכיב מסלול מגוון ומלא בחוויות מפתיעות שלא תשכחי.
• ההכנה שלנו המתבססת על מיטב אנשי השטח ואנשי המקצוע מהארץ ומהיעדים אליו אנו נוסעות. המסלול נבדק מעל 5 פעמים עד לתיקוף שלו על ידי צוותים שונים, ומותאם בתפירה אישית ותמהיל מדויק לצרכי מלכת המדבר. אנחנו יודעים בדיוק מה נשים שנרשמות למלכת המדבר רוצות – בכל זאת היו איתנו מאז שנת 99 מעל 5000 נשים במסעות חובקי עולם.
• נשים איכותיות, העוברות מיון ובאות לחוות חווית חיים ולהכיר נשים חדשות - במסע תוכלי להשאיר בצד את השגרה המוכרת, את החברות מהבית ואפילו את המשפחה. לעצור לרגע ולבחור נקודת מבט חדשה וחופשית על עצמך ועל נשים אחרות.
• האחריות שלנו להובלת מסע רכבי שטח מאתגר ובטיחותי, בו תוכלי ליהנות מנהיגה במסלולים מרהיבים, ואחריו לא תרצי לרדת מההגה.
• רק אצלנו, המיונים כוללים גם בדיקת יכולת נהיגה בהתאם לצרכי היעד. אנו בודקים שהנשים שמתקבלות מגיעות עם יכולת נהיגה מתאימה לצרכי המסע.
• רק אצלנו תעברי חצי יום התנסות בנהיגת שטח בארץ לאחר המיונים וטרום היציאה לחו"ל הכלולה במחיר. הגי'פ במסע בעיקרו הוא אמצעי הגעה למקומות פחות מתויירים, אך את ההיכרות עם הג'יפ תערכי כבר בארץ, כך שלא תנחתי פעם ראשונה למושב הנהגת שם בחו"ל. הצוות שלנו ייתן לך במהלך המסע הוראות מדויקות על אופן הנהיגה, וההתנהלות תהיה מוקפדת בתוך השיירה.
• אנחנו מאמינות שהמסע אינו מתחיל כשהוא מתחיל ולא נגמר כשהוא נגמר - כל מלכה יכולה לבחור עד כמה היא רוצה לקחת חלק ולהפוך לחלק מהמועדון שלנו בו מתקיימות פעילויות, טיולים והתרומה לקהילה הנשית בארץ מתרחשת כמעט באופן יומיומי.
• המסע הראשון שלך הוא רק התחלה. מלכת המדבר מוציאה בכל שנה מסעות נוספים למלכות וחברות, לאימהות ובנות, מסעות "מלכה בישראל", "מלכה רוחנית" ועוד.

מלכת המדבר: ספרד (צילום: גלי מרגלית)
האם עליי לדעת לנווט?|צילום: גלי מרגלית
גם אני יכולה להשתתף במסע "מלכת המדבר"?
המסע מיועד לכל אישה המאמינה בעצמה ויודעת שהיא יכולה ורוצה להתמודד עם אתגרים פיזיים ומנטאליים, עם מפגש עם השונה והאחר ועם חציית גבולות גיאוגרפיים ואישיים. בד בבד, ההבדלים האישיים מיטשטשים במסע המיוחד הזה, כי במהלך המסע חוברות המשתתפות זו לזו לצוותים, ונדרשות לפעול בשיתוף פעולה ובעבודת צוות. יצירתיות, סבלנות וסובלנות, יכולת התמודדות עם תנאי שטח, רוח טובה, מוטיבציה ובעיקר פתיחות לחוויות ולהתנסויות חדשות. יש לך את זה?

מאיזה גיל אני יכולה להירשם? האם אני צריכה רשיון נהיגה?
ההשתתפות במסע פתוחה בפני כל אישה בין הגילאים 26-65, אשר ברשותה רישיון נהיגה ישראלי בתוקף.

איך נרשמים ומה קורה אחרי?
יש למלא את טופס הרשמה שמטרתו לאפשר לנו להכיר אותך קצת יותר... חשוב שתקדישי לו תשומת לב. לאחר קבלת הטופס במשרדי מלכת המדבר, יוזמנו המתאימות ליום מיונים, שבסופו יבחרו המשתתפות שיצאו למסעות מלכת המדבר 2013.

מה קורה במיונים?

יום המיונים הוא חוויה בפני עצמה, סוג של "מיני מסע" של יום אחד.
הלך היום תעברי חוויות ופעילויות, תיפגשי עם נשים נוספות המעוניינות להשתתף במסע, ותכירי את הצוות ומלכות וותיקות. ביום זה תהיי חלק מצוות, ובסופו יהיה קשה להאמין שלא הכרתן קודם. האווירה, הדיאלוג והמפגש, לאורך יום שכולו הנאה, שמחה, עשייה, מחשבה ועבודת צוות, יסייעו לנו להכיר אותך. המשתתפות נבחרות מקשת רחבה של גילאים, מקצועות ותחומי עניין. המתאימות יותר ימשיכו הלאה, למסעות.

איפה זה המיונים מתרחש?
ביער בן שמן. זהו יום חוויתי מלא ומהנה. שווה לבוא רק בשביל החוויה עצמה וההיכרות איתנו ועם נשים שיצאו למלכת המדבר.

מלכת המדבר: ספרד (צילום: דגנית פייקין בראודה)
האם יש תחרות במסע?|צילום: דגנית פייקין בראודה
איך להתכונן למיונים? מה אני צריכה להביא?
יום המיונים הוא יום גדוש. רצוי לבוא בבגדים נוחים, נעלי התעמלות, חיוך גדול ואנרגיה חיובית. את לא צריכה להביא כלום, רק את עצמך. את חולצת מלכת המדבר תקבלי מאיתנו. אל תחשבי "מה מחפשים?" או "איך אני צריכה להתנהג?". פשוט תבואי ותהיי עצמך.

האם אני צריכה לדעת להחליף פנצ'ר? להיות בכושר? לדעת לנווט?
אנחנו דואגות לך! רק ב"מלכת המדבר" תעברי השתלמות בנהיגת שטח לפני היציאה למסע. אימון בנהיגת שטח ייתן לך ביטחון והנאה כשתגיעי לרגע האמת, ויאפשר לנו להוביל את המסע בצורה אחראית ובטיחותית. וכן... תלמדי גם להחליף פנצ'ר,  ואם יהיה כזה במהלך הדרך, יהיו סביבך לא מעט נשים שיוכלו לסייע לך.

מתי ניתן לצאת ומה משך המסע?
לאחר שתתקבלי תוכלי לבחור בין מסעות הקיץ היוצאים בין החודשים יוני ועד דצמבר, לבין מסעות החורף היוצאים בין החודשים אוקטובר לפברואר 2014. באתר תוכלי למצוא פרטים ראשונים על המסעות השונים. את שאר הפרטים תקבלי עם קבלתך למסע ובמפגש הקבוצה לקראת היציאה.

כמה זה עולה?
לכל יעד מחיר משלו, שתלוי כמובן במחירי הטיסות ושירותי הקרקע ביעד.
לצד כל יעד יפורסם המחיר, ומה שהכי חשוב שתדעי זה שהמחיר כולל את כל הוצאות המסע. טיסות, רכבים, דלק, מיסי נמל, לינה, ויזה כל הארוחות, וכל שאר הפעילויות המתרחשות במסע עצמו. ולא, אין אותיות קטנות. רק על דבר אחד אין לנו שליטה - הקניות. אך אל דאגה, הזמן לקניות במסעות שלנו יהיה מאוד קצוב.

האם יש מסעות שתואמים גם לשומרות מסורת?
אנו מאמינות במפגש בין נשים ובין תרבויות. אם את שומרת מסורת או דתייה, בין תאריכי המסעות ישנם מספר מסעות מעורבים לחילוניות ודתיות, ומסעות לדתיות. תוכלי להצטרף אלינו למסע בו אנו נדאג לאוכל כשר ושמירת השבת.

האם יש תחרות במסע?
אנו מאמינות שנשים יודעות לעשות שני דברים יחד, גם לזכות וגם לפרגן. המסע מתנהל באווירה חמה ותומכת, ואין במהלכו משימות תחרותיות שמעניקות ניקוד או אווירה תחרותית... יחד עם זאת, בתום כל מסע יקבלו נשים נבחרות פרגון ממשתתפות המסע עצמן על עבודת צוות ומאפיינים אישיים. נשים אלו יקבלו את התואר "דבש" ויזכו לייצג את המקצה שלהן ולצאת בתפקיד למסע של "מלכת המדבר" בשנה הבאה כפרס, ללא תשלום נוסף.

גם את תוכלי לבטא את ההערכה שלך למלכות שלדעתך מגיע להן להיות זוכות "דבש" על בסיס המאפיינים האישיים, עבודת צוות וקריטריונים נוספים. אם תזכי, תוכלי להפוך לחלק מצוות "מלכת המדבר" ולנסוע שוב בשנה הבאה! שווה לא?

מלכת המדבר: ספרד (צילום: יהודית מאג'ר)
האם ייראו אותי בטלוויזיה? תמונה כזאת רק תעשה לך טוב|צילום: יהודית מאג'ר
האם יראו אותי בטלוויזיה? האם המסע מתוקשר?
יראו? אולי כן ואולי גם לא. מסע מלכת המדבר יוצא במחזורים שונים. צוותי תקשורת מצטרפים לחלק מהמסעות. לרוב מדובר בעיתונאיות או נשות תקשורת המצטרפות לשניים-שלושה מסעות, כאשר רק מסע אחד הוא המסע המצולם, אליו מצטרף גם צוות צילום.

איך אני מצטרפת למועדון מלכת המדבר?
אנחנו יודעות שנשים שעוברות את החוויה הזו יחד זוכות גם בחברות לכל החיים. המועדון פתוח לכל מלכה שעברה את החוויה, ומטרתו העיקרית לאפשר את המשכיות הקשר בין משתתפות המסע. מועדון מלכת המדבר התהווה להיות רשת חברתית נשית, הפועלת בקהילה ובתחומים נוספים. פעילויות המועדון, המפגשים השונים, הטיולים והפעילויות למען המלכה מחזקים ומעצימים את החוויה שנוצרה במסע.

>>  מלכת המדבר 2013: למתחם המלא