מירלה גל (צילום: תומר ושחר צלמים, צילום ביתי)
הגיעה לטיול עם החברה ציפי לבני. מירלה גל. |צילום: תומר ושחר צלמים, צילום ביתי
מגיע שלב בחיים שכל מה שאת רוצה זה לשים את הראש על דיונה ולנוח. רגל על רגל, בטן גב או שופינג מהנה בקניונים של אירופה. אז זהו, שמירלה גל, 55 מתל אביב, דווקא חלמה על משהו אחר: לנסוע על ג'יפים בדיונות חול, להקים אוהלים בשטח, לתקן פנצ'רים ולבלות זמן איכות עם נשים זרות לחלוטין. מה גורם לאישה לצאת למסע חווייתי באמצע החיים? ביקשנו לבדוק.

הרבה לפני שהפכה להיות מלכת מדבר רשמית, גל הייתה מלכה בתחומים רבים אחרים. היא תפקדה כמנכ"לית ויצו העולמית, מנכ"לית המשרד לקליטת העלייה ועבדה במערכת הביטחון במשך שנים רבות. כיום היא עובדת בפעילות התנדבותית חברתית. למסע של מלכת המדבר בהימלאיה, היא נסעה עם חברה טובה. ציפי לבני שמה. עבור גל, הייתה זאת הגשמת חלום.  "אני מכירה את 'מלכת המדבר' שנים רבות, זה משהו שהיה לי ב'בק אוב מיי מיינד' ולא מימשתי אותו. הכרתי נשים שיצאו למסע וחזרו עם חוויות, והיה לי ברור שגם אני רוצה להתנסות".

עבור גל, שכל חייה עבדה במערכות מאוד גבריות (למעט ויצ"ו), היה מרענן במיוחד לצאת למסע של נשים בלבד. במסע, ישבה באותו ג'יפ עם ציפי לבני כאמור, שרון כידון ואישה נוספת בשם ברכה. עד היום היא שומרת על קשר חם עם כולן. "פגשתי עוד נשים שאולי בנסיבות אחרות לא היה יוצא לי להפגש איתן. היה כיף להכיר את מנהלת 'מלכת המדבר' שגם הייתה איתנו והצוות הנפלא שלה. כל המסע היה רק נשים, ומאוד נהניתי לראות נשים לוקחות פיקוד על הכל מהתחלה ועד הסוף".

מה למדת על עצמך?
"בניגוד לנשים רבות שיוצאות למסע, אני לא הלכתי לחפש את עצמי כך שקשה לי לומר שגיליתי על עצמי דברים חדשים. עם זאת, בהחלט נהניתי מהמקום עצמו ומחווית הטיול הלא שגרתי. הגענו למקומות שאנשים לא מגיעים אליהם. גרנו אצל משפחה וראינו איך הם חיים בצניעות, מה שגרם לי להבין שאפשר להסתדר עם הרבה פחות כלים במטבח ורהיטים והכל בסדר וסבבה. האמת שאני ממעטת לצאת בטיולים מאורגנים אלא אם כן אין ברירה וגם זה לכשעצמו היה מעניין. במסע, הכל היה מתוכנן, וזה הורגש שמישהו עם ידע רחב משלך בתחום מסדר לך את הכל פיקס".

מירלה גל (צילום: תומר ושחר צלמים, צילום ביתי)
מלכת מדבר. מירלה גל|צילום: תומר ושחר צלמים, צילום ביתי

מירלה גל (צילום: תומר ושחר צלמים, צילום ביתי)
הבסט פרנדס מהג'יפ - ציפי לבני ושרון כידון. |צילום: תומר ושחר צלמים, צילום ביתי

מה למדת מהנשים סביבך?
"הדבר המרכזי שאתה לומד זה שאתה נמצא בקבוצה שכולן מסתדרות מצוין למרות הסטיגמה המוטעית שזה לא כך בין נשים. הייתה איתנו אישה שהייתה טיפה יותר מוגבלת מבחינה פיזית אבל לא ויתרה ועשתה את הכל. אני מסירה בפניה את הכובע. המסר המרכזי שאני לוקחת זה שנשים גם יודעות להתגבר על פחדים, מוגבלויות ודברים שהם לא חשבו שהן מסוגלות להן ומגלות שהן מסוגלות. תמיד חשבתי שנשים הן המין החזק ושמחתי לאשש את זה".

איזה גבולות של עצמך חצית במסע?
ברמה העקרונית אני מורגלת לדברים אתגריים, אבל היו דברים חדשים שניסיתי כמו למשל ירידה מאומגה. הדרך הזאת שצריך לחצות כשאתה תלוי באויר עושה פיק ברכיים ובכל זאת עושים את זה. המסע הוא למעשה חצייה של גבולות שאתה לא מאמין שאתה מסוגל לעבור אותם. המסע הוא לא רק מסע גיאוגרפי. עבור חלק מהנשים הוא מסע נפשי".

מירלה גל (צילום: תומר ושחר צלמים, צילום ביתי)
המלכות בהרי ההימלאיה. מסע 'מלכת המדבר'.|צילום: תומר ושחר צלמים, צילום ביתי
מירלה גל (צילום: תומר ושחר צלמים, צילום ביתי)
מלכות אמיתיות וגם במדבר.|צילום: תומר ושחר צלמים, צילום ביתי
מירלה גל (צילום: תומר ושחר צלמים, צילום ביתי)
מירלה גל ושרון כידון. כובשות את ההימלאיה. |צילום: תומר ושחר צלמים, צילום ביתי

_OBJ

האם את ממליצה לנשים ללכת למסע 'מלכת המדבר'?
"בהחלט. זאת הזדמנות להיות עם עצמך, או עם חברה ולהקדיש זמן שהוא רק שלך.המסע נותן לך לקחת פסק זמן שהוא לדעתי מאד חשוב למרות שאנחנו לא נוטות לעשות את זה. 'המלכה' הופכת אותך תרתי משמע למלכה".

>> הכירה ב'מלכת המדבר' את חברתה הטובה ביותר שיכולה להיות אמא שלה

>> למתחם "מלכת המדבר"