לקס גיליס היא בלוגרית ביוטי בריטית שבין היתר גם סובלת מרוזציאה, מחלת עור המתבטאת באדמומיות בפנים, והיא פעילה לנרמול של מחלות עור ברשתות החברתיות. לאחרונה היא החליטה להשתמש בתמונה שלה ללא איפור – כשפניה האדומות חשופות – בפרסומת באינסטגרם, במטרה לקדם סדרת צילומים אמנותיים ברוח 'סקין פוזיטיביטי' ('דימוי עור חיובי') שהשתתפה בה. אבל התמונה שניסתה להעלות במודעה (ומופיעה כאן בראש הכתבה) נפסלה מיד על-ידי הרשת החברתית, וכשגיליס ערערה כדי לנסות להבין את מקור הבעיה היא קיבלה תגובה לפיה הרשת "אינה מאפשרת העלאת פרסומות שמתמקדות בחלקים מגופו של אדם כדי להדגיש מצבים גופניים אידיאליים או לא רצויים".

גיליס שיתפה את המקרה עם העוקבים שלה, שהחלו להשתמש בהאשטג #undesirablesofinstagram' ('הלא רצויים של אינסטגרם') ובמקביל חתמו על עצומה שקוראת לאינסטגרם להפסיק לצנזר פוסטים שמציגים מחלות עור. בעקבות המחאה יצרה אינסטגרם קשר עם גיליס, והודיעו לה שהפרסומת נפסלה בטעות ושהיא תאושר. עם זאת גיליס לא התכוונה לעצור ולוותר על המאבק העקרוני נגד פסילת תמונות של מחלות עור.

"אם הייתם מספרים לי לפני 14 שנה שיום אחד אני אבלה את מרבית זמני בפרסום סלפיז שלי בלי איפור באינטרנט הייתי צוחקת לכם בפנים", כתבה גיליס בטור שפרסמה על המקרה באתר Refinery29. "לפני 14 בדיוק אובחנתי עם רוזציאה, מחלת עור כרונית שצובעת את הפנים שלי בצבע סגול מבריק, גורמת להם לשרוף, לגרד ולהתחמם, ושינתה את חיי לחלוטין. לפני שש שנים התחלתי לדבר בפומבי על העור שלי. בתקופה הזו כבר היה לי בלוג ביוטי שבו פרסמתי טיוטוריאלז ודיברתי על האהבה שלי לאיפור, אבל רק כשהתחלתי להיפתח ולדבר על חוסר הבטחון האמיתי שלי – העור שלי – התחלתי לגלות את כוחו האמיתי של האינטרנט. וגיליתי בו קהילה שמעניקה לי בחזרה את הכוח שחשבתי שהרוזציאה לקחה ממני". 

גיליס כתבה שהיא כבר חזתה בעבר במקרים בהם אינסטגרם חסמה תמונות של צלקות, ובעוד שהיא מבינה שאינסטגרם צריכה לפסול, למשל, תמונות של צלקות מפגיעות עצמיות על מנת לא לעודד פגיעות כאלה בקרב המשתמשים, חייב להיות דין אחר למחלות עור ולצלקות שהמצולם לא גרם לעצמו: "את לא צריכה להיות מומחית כדי להבין שאי אפשר ליצור אקנה או רוזציאה אצל מישהו רק בגלל שהוא הסתכל בתמונה. זה פשוט לא קורה. והמשמעות היא שהתמונות האלה – ויותר חשוב, האנשים שמאחוריהם – מוסתרים רק בגלל שהפנים שלהם לא מתאימים לאידיאל יופי צר. הם לא 'רצויים'".



הודות לקמפיין ה'לא רצויים' ולתמיכה של קהילת הסקין פוזיטיביטי, אינסטגרם יצרה שוב קשר עם גיליס והודיעה לה כי החליטה להסיר את המילה 'לא רצויים' מקווי היסוד של מערכת הפרסומות שלהן, ולשנות את הניסוח הפוגעני לניסוח ברור יותר: 'אנחנו פוסלים פרסומות שמציגות תוצאות לא צפויות או לא סבירות. התוכן בפרסומת לא יכול לרמוז או לנסות לגרום לדימוי עצמי שלילי על מנת לקדם מוצרי דיאטה, הרזייה, או מוצרי בריאות אחרים".

"אני כל-כך שמחה שאינסטגרם עשתה את הדבר הנכון", כתבה גיליס בטור שפרסמה. "אף פעם לא רציתי שאנשים יתחילו להחרים אותם, רק רציתי שהחוקים העתיקים והפוגעים האלה יעברו שינוי. רשתות חברתיות יכולות להיות כלי מדהים עבור קבלה, תמיכה וחיוביות, ואני מקווה שזהו סימן שהרשת רוצה לקבל גם את אלה מאיתנו שנראים קצת שונה מאחרים".