לרגל חודש אוקטובר שמבקש להגביר את המודעות לסרטן השד, נתקלנו בפרסומת ספרדית חדשה ששמה את הציצים שלנו במרכז העניינים: וכך, במשך 47 שניות, אנחנו צופים בשלל אימג'ים של ציצים נאים למראה נטולי פרצוף. האם זה עובד ומעביר את המסר או בעיקר מחרמן ומאבד כל קשר?
ציצים בחזיות ספורט, ציצים מבעד לחולצות שקופות, ציצים דרך מחשופים, ציצים במקלחת וציצים מניקים. לא, לא נפלתן על ערוץ הגברים בטעות. אלא על פרסומת שמבקשת לעזור לבריאות שלנו הנשים.
עובד או חוטא למטרה?
מתוך הסרטון
בזמן העבודה. מתוך הסרטון
הפרסומת הספרדית שנוצרה על ידי אגודת Chilean מבקשת לעשות את שלה בדבר הגברת המודעות לסרטן השד. איך? על ידי העברת הפוקוס לחזה שלנו ולא לנשים עצמן שעומדות מעליו. למעשה, לאורך כל הקמפיין, כל מה שרואים הם שדיים אטרקטיביים להפליא אך נטולי פרצוף. אחרי רצף לא קצר כלל של שדיים בפעולה, מופיע הכיתוב: "אם אנחנו אוהבים אותם כל כך, כדאי שנשמור עליהם טוב טוב. תגרום לאישה שלך לעבור בדיקת סרטן השד".
הרעיון לפנות אל קהל היעד הגברים הוא מעניין, אך ממש לא חדשני. קחו למשל את הפרסומת "הצילו את הציצים" שבה בחורה מתהלכת בביקיני זעיר לצד ערימת גברים חרמנים כשהמסר הוא לשמור על הציצים שלנו בחיים, גם כוכבי NFL הגבריים לובשים מדי שנה בגדים וורודים על המגרש ויש אפילו אפליקציה שעיקרה גברים חסונים וחשופי חזה שכל מטרתה היא להזכיר לנו למשש את עצמנו. ובכל זאת, חדש או לא, אי אפשר להתעלם ממה שקורה בסרטון הזה: 47 שניות תמימות של ציצים מרקדים, עובדים, מניקים, צועדים ובעיקר מושכים הרבה מאוד תשומת לב.
אז האם הפרסומת משיגה את המטרה? לא כולם חושבים ככה. אחד המגיבים טען: "אז הרעיון הוא לפנות לגברים. נחמד. אבל כמה אחוז מהגברים שצופים בפרסומת הזאת מאוננים עליה וכמה באמת יסבו את תשומת לבה של האישה?", נקודה ששווה לתהות בה.
הידעת? ציצים גם שותים יין. מתוך הסרטון_OBJהסטטיסטיקה החדשה מדברת על כך שאחת מכל 7.5 נשים חולה בסרטן השד, הנתונים מעוררים אימה, אך יש הטוענים שחודש אוקטובר שמבקש להגביר את המודעות לנושא נהפך להיות חודש ה"ציצים הסקסיים" והעניק פריבילגיה לציצים להפוך למרכז העניינים. "המציאות הטראגית של סרטן השד גרם לנשים רבות ולממשלה להתאחד ביחד ולהשקיע בעמותות שישקיעו במחקר בנושא, לצערנו – הפרסומות מצאו חלון הזדמנויות להפוך את כל הסיפור הזה לסקסי", כתבה אחת המבקרות. ומה את חושבת: האם כל פרסומת מקדשת את האמצעים או כדאי להתחיל לחשוב אחרת?