9 עונות מצוינות עברו על "סיינפלד" עד שהחליטו החברים שהיא גמרה את הסוס. העם רצה עוד, השתוקק לרגעי קרמר מזוקקים, דחיפות איליין טיפוסיות, רחמים עצמיים של ג'ורג' וקטעי סטנד אפ של ג'רי, אבל סיינפלד החליט, הוא חותך. ולא משנה שהציעו לו מיליוני דולרים רק כדי להמשיך. הוא הבין שעדיף לגמור בשיא, לפני שהתוכנית באמת תהפוך לתוכנית על כלום ושום דבר. כמה מצער ששרה ג'סיקה פארקר לא השכילה לעשות כמוהו.
הטריילר של הסרט השני בסדרת "סקס והעיר הגדולה" יצא השבוע והותיר אותנו עם תחושה לא נוחה, וזה לא קשור לעובדה שאנחנו אוהבות לקטר. זה כן קשור לעובדה שהטריילר הזה הוא רמז מקדם לאכזבה שמצפה לנו מהסרט. הליקויים האלה כבר נראו בסרט הראשון, אבל נדמה שעכשיו הם הולכים ומחמירים: מרוב בגדים, לא רואים את העלילה, מרוב צילומי אווירה של ניו יורק, לא מבינים את ההקשר,. מרוב גמלים בדובאי, הבנות מתקשות לראות את הדבשת של עצמן. בתום שתי דקות של פרומו התקשינו למצוא עלילה של ממש, עם התחלה, אמצע וסוף, ונדמה שהדיאלוגים היחידים הם אלה שקארי מנהלת עם המחשבות של עצמה.
דיור באמצע המדבר
להלן תקציר האירועים האחרונים: הסרט הקודם נגמר לפני שנתיים, כשקארי נישאה למיסטר ביג, שרלוט ילדה תינוקת שנייה למשפחה, מירנדה התפייסה עם סטיב וסמנתה, קוגרית נצחית, זרקה את סמית' ונותרה רווקה מזדקנת במצב מצוין בעיר הגדולה.
הטריילר לסרט החדש נותן מעט מאוד אינפורמציה חדשה, וגם היא צפויה ומרתקת כמו לבן בארוחת בוקר של בית אבות: קארי, כמה מפליא, מבינה שנישואים הם בעיקר דילמה קיומית בין סקס עלוב להבאת ילדים לעולם, שרלוט היא אמא אווזה שמטפסת על הקירות ואופה קאפקייקס, מירנדה היא אמא גאה לילד ג'ינג'י חנון וסמנתה עדיין עסוקה בלשגל קטינים ולטשטש קמטים.
ההקלה לא מגיעה כשאנחנו מבינות שגם הפעם ארגנו לעצמן הבנות נסיעה לחו"ל (בסרט הראשון זה היה למקסיקו), ואנחנו מוצאות אותן באמצע ארץ המדבר היוקרתית בעולם: דובאי. הגיוני, לא? ובכן, לא. כשקארי שואלת ב-voice over מסוקס: "what happends after you say I do", לנשוי הטיפוסי יש תשובה אחת: כלום. החיים ממשיכים, נכנסים לענייני משכנתה, מביאים ילדים, טסים אחת לשנה לטורקיה או ליוון, ממשיכים להביא עוד ילדים, עושים גיחה לדיסנילנד או לסופרלנד (מה שהתקציב מאפשר), אבל מה שבטוח – לא תופסים את הטיסה הראשונה לדובאי עם שלוש חברות שנעולות בג'ימי צ'ו ולובשות דיור.
מרוב תלבושות לא רואים את הסטורי ליין
רוצות לומר: התסריטאים של "סקס והעיר הגדולה 2" כל כך מסוחררים מהפיגורה של סמנתה, שהם איבדו קשר עם המציאות. אם בסדרה המקורית מצאנו שיחות אמיתיות ואמיצות על דברים שמעניינים נשים, תחושת הזדהות עמוקה ואת האישור לדבר בחופשיות על סקס מבלי להרגיש סוטות, הרי שבגרסה הקולנועית אין לסקס והעיר שום חוט מקשר לחיים שלנו. אנחנו לא נראות כמוהן, לא יושבת כל בוקר במסעדה וטוחנות ופל בלגי ולא לובשות בגד מעצבים אחר באלפי דולרים בכל פריים. לאחרונה אנחנו אפילו לא מורשות להיכנס לדובאי. ויסלח לנו אלוהים: אחרי שהאופנה והסטיילינג הפכו למרכז העלילה בסרט הראשון, הרי שעכשיו הם כבר מזמן איבדו פרופורציות, והבנות נצפות בשלל מלבושים מגלומניים, מופרכים ונטולי חן בעליל. ושוב אנחנו מקבלות תחושה שתפרו פה סרט רק בשביל הגרדרובה.
איפה אנחנו כן מצליחות להזהות מעט? אולי בזה שגם הזוגיות של קארי וביג נשחקת, והם שוכבים במיטה אחד לצד השנייה במבט לאה ומשועמם. זה מוכר ובהחלט מתבקש. אלא שאז נכנסת לתמונה פנלופה קרוז הספרדיה הלוהטת, מסיחה את דעתו של ביג ומבהירה לקארי שאם היא לא תתחיל לעשות משהו, השגרה תהפוך לפיתוי. זה כבר פחות מוכר לנו מהיומיום, אבל היי - גם מרוקאית עם גנטיקה טובה תופס אצלנו.
גם אצל קארי מגיע חיש מהר הפיתוי. אחרי שהיא אוספת את החבורה לטיול בנות במדבר, מסתבר שגם מעצב הרהיטים המיתולוגי של קארי בדיוק נמצא באמירויות. אנחנו מודות: הלב שלנו החסיר פעימה קלה כשאיידן נכנס לתמונה. העובדה שהיא פוגשת אותו בדובאי תמוהה, הזויה ובדיונית, אבל התגעגענו לחטיף המתוק שהוכיח שגברים טובים מדי מתפספסים לנו בין הידיים. המפגש האקראי גורם לנו לחשוב שאולי בכל זאת תמצא תפנית בעלילה. גם אם היא די צפויה, היא לפחות מוסיפה טעם.
והנה משהו שבאמת גרם לנו לחייך: סטנפורד מתחתן ומוכיח שגם לגייז קירחים ונמוכים יש חיי אהבה. אהבנו את הופעת האורח של לייזה מינלי במצב פיכח, וגם הסטיילינג של החתונה היה מרנין.
אז אם להיות כנות, כנראה נהיה הראשונות שיילכו לקולנוע כשהסרט יגיע לאקרני ארצנו. אמרנו "יילכו"? התכוונו שנעוט על קופות הכרטיסים ונהיה הראשונות בתור. בסופו של יום, יש דברים שאישה לא יכולה לחסוך מעצמה, גם אם היא יודעת שזה לא הדבר הכי טוב בשבילה.