ביקורות רבות הוטחו לאחרונה נגד חברת האופנה "אברקומבי אנד פיטש" על כך שהיא לא רק מוכרת בגדים ליפים ורזים, היא גם מעסיקה כאלה. למעשה, כל מוכר ומוכרת שמועסקים ברשת חייבים לעמוד בסטנדרטים רזים ודקים במיוחד. אחרי שלל האשמות, בלוגרית בשם ג'ס אם בייקר החליטה לפעול בצעד אקטיבי ויצירתי בהחלט. הכי ראש גדול, וסליחה מראש על בחירת המילים.
המידה הכי גדולה בחברה היא מידה 40
בייקר הוסיפה שמן למדורה כאשר כתבה מכתב גלוי ליושב ראש החברה, מייק ג'פריס, ויצרה פרסומות שמדמות את אלה של "אברקומבי אנד פיטש", אותן כינתה "מושכת ושמנה". כשהיא מדגמנת לצד דוגמן חתיך, הבלוגרית צולמה לבושה בחולצה במידה גדולה של הרשת האמריקאית. "אני מציבה תיגר נגד ההפרדה שבין להיות מושך ולהיות שמן ואני עומדת על כך שהם תואמים בלי קשר למה שאת מאמין בו", כתבה בייקר במכתבה לג'פריס בבלוג שלה.
>> מאקו נשים, עכשיו גם בפייס. אז למה את מחכה?
"אנשים יפים מושכים אנשים יפים אחרים"
בראיון עם ג'פריס משנת 2006, הוא צוטט: "זאת הסיבה שאנחנו מעסיקים אנשים מושכים בחנויות שלנו. בגלל שאנשים יפים מושכים אנשים יפים אחרים ואנחנו רוצים לשווק את הבגדים שלנו לאנשים מגניבים שנראים טוב. אנחנו לא רוצים לשווק למישהו שהוא לא כזה". למרות הסיכון בהרחקת צורכים (גם ב-H&M וגם ב"אמריקן איגל" ישנם מידות גדולות של XXL לגברים ונשים והם משתמשים בדוגמניות מעל מידה 42 בקמפיינים שלהם), ג'פריס מאמין שהרחקת קונים מסוימים מהחנויות שלו זה למעשה צעד נכון עבור המותג.
ג'פריס עוד המשיך בראיון הידוע לשמצה: "בכל בית ספר יש ילדים מגניבים ופופולאריים ואז יש את האלה שלא ממש נחשבים למגניבים. אנחנו הולכים אחרי הילדים המגניבים. אנחנו הולכים אחרי הילד האטרקטיבי האמריקאי עם הגישה החיובית והכמות הגדולה של חברים. הרבה אנשים לא שייכים (לבגדים שלנו) והם פשוט לא יכולים להשתייך. האם אנחנו מוציאים מן הכלל? בטח". החברה כן מציאה ביגוד במידה XXL לגברים אבל זה רק משום שג'פריס אומר שהיא נועדה לשחקני פוטבול ומתאבקים.
"אתה מוזמן להוכיח שאני טועה"
אחרי התבטאויות דוחות שכאלה, אישיויות ידועות כמו אלן דג'נרס לא יכלו שלא להגיב. "ממתי משהו שהוא מעל מידה 40 נחשב למידה גדולה? זה לא רק קורה ב'אברקומבי אנד פיטש'. שמתי לב לכך שהטרנד של לבוש לנשים פשוט נהיה מגוחך. עכשיו יש להם אשכרה מידה דאבל אפס. למה אנחנו שואפים פה בדיוק? 'מותק, הג'ינס הזה גורם לתחת שלי להיראות בלתי נראה?'"
בתגובה לביטויו הדוחים של ג'פריס, כתבה הבלוגרית בייקר: "הדבר היחיד שהשגת בהערות שלך (על כך שזה זה יפה ושמידות XL ו-XXL ימכרו רק לגברים בחנויות הרשת) הוא שחיזקת את העמדה שנשים שמנות הן כשלונות חברתיים, חסרות ערך ולא מושכות. ההתנצלות שלך בפייסבוק על ביטוייך לא משנה זאת". עוד הוסיפה בבלוג שלה, "לא הצטלמתי כדי להראות שהדוגמן חשב שאני מושכת, כדי שהצלם יחשוב שאני פוטוגנית או כדי להוכיח שאתה (ג'פריס) אדם ראוותן. להיפך, קבלתי השראה מההזדמנות להראות שאני חסרת ביטחון בגוף שלי ולהציג אותו על ידי שימוש בפלטפורמה הקונטרברסיאלית שאתה יצרת. לא רק שאני יודעת שאני סקסית, אלא שיש לי את הביטחון להצטלם בעירום בצורה שאתה לא היית מעז. אתה מוזמן להוכיח שאני טועה ולהצטלם נטול חולצה עם בחורה שמנה חתיכה".
אחרי שהבינו בחברה שאותם "ילדים פופולאריים" אליהם מתורגתת הרשת לא רוצים לקנות בה דבר וחצי דבר אחרי ההתבטאויות המגעילות של ג'פריס ובעקבות עצומה של ג'ון אוקיף, בחור בן 18, נגד החברה שזכתה ל-68,000 חתימות וכמובן פרסומה של בייקר, שחררה אתמול החברה התנצלות פומבית. "אנחנו מעוניינים בהמשך הדיאלוג הזה וננקוט בצעדים משמעותיים כדי להדגים את המחויבות שלנו נגד בריונות בנוסף לתמיכתנו המתמשכת במגוון של אנשים שונים והכללתם". הם גם ניסו להתנצל על הפה הגדול של ג'פריס. "אנחנו רוצים לחזור ולהדגיש שאנחנו מתנצלים ומתחרטים על כל פגיעה שנגרמה בעקבות הערות שנאמרו בעבר ומנוגדות לערכים הללו". עכשיו רק נותר לנו לחכות לראות את ג'פריס דופק פוזה לצד בחורה מלאה.
>> המלהק אמר, 'תשמיני או תרזי'. בחרתי להשמין
>> פרסומת קורעת לצילוליטיס