טוב בנות, הרגע שלו חיכיתן וציפיתן הגיע: ברבי היידי קלום עולה על המדפים בישראל ותשנה את חייכן. כלומר, אם מה שתמיד רציתן הוא בובה בלונדינית שמה שהיא עושה היטב הוא להתהלך בהלבשה תחתונה. המסמך השיווקי המצורף לבלונד גורס כי ברבי קלום היא חלק מסדרת "אמביציה בלונדינית", שמציגה בלונדיניות משפיעות בתחום האופנה והבידור.
כן, הבנתן נכון. הסדרה החדשה של מטאל, אם כל ברבי, היא סדרה שמהללת את מי החמצן, את תעשיית הטקסטיל ואת הבוטוקס. אחרי שנים שבהן ברבי ניסתה להתעלות מעל הציצים הזקורים שלה ובכל זאת להיות ווטרינרית, אסטרונאוטית, רופאה, עורכת דין ומורה, היא חוזרת למקורות ושרה שיר הלל לבלונד.
ברבי בודדה, בביקיני ועם בוטוקס
ומי הן הנשים שנבחרו לייצג את הבלונדינית השאפתנית? כאן תוכלו למצוא את גולדי הון, למשל, האישה שבמשך שנים ארוכות ייצגה את הבלונדינית המטומטמת בהוליווד, בתפקידים טיפשיים יותר ופחות. עם זאת, הון זכתה לגלם כמה תפקידים מושקעים יותר, עליהם זכתה בפרסים ותשבוחות, אבל ברבי גולדי הון לא מגיעה מהסרטים האלה. היא גם לא מייצגת את המשפחה החמה, קשר זוגי בן עשרות שנים והפקה ובימוי קולנועיים שגולדי הון אמונה עליהם. לא. למעשה, היא לבושה בביקיני קטן ומייצגת דמות מגוחכת שהון גילמה בתוכנית מערכונים בשנות ה-70.
מי עוד בקליקה המשפיעה? מרלין מונרו, איך לא. הצהובה הקלאסית נהנית משפתיים חושניות, עיניים מצועפות ולק אדום על הציפורניים. ברבי מונרו חנוטה בשמלת נשף זהובה ועונדת עגילי יהלום, בעודה מייצגת את כל מה שחשוב: בלונד, שפע, נצנוץ וזהב. בלי מילה אחת כמובן על מוות בגיל צעיר, על ניצול ועל בדידות.
והנה, היידי קלום, אוטוריטת האופנה הרגעית, היא-היא המשפיעה החדשה במשפחה, והיא תעשה כניסה זוהרת בשמלת פאייטים בגווני ורוד-זהוב, שעוצבה, כך טוענים יודעי דבר, בהשראת שמלה שקלום לבשה לטקס חגיגות 12 השנים לויקטוריה סיקרט. עוד באקססוריז: טבעת האירוסין של קלום וסט בגדים תחתונים עם לוגו של ויקטוריה סיקרט.
היידי קלום: לא בונה, לא יוצרת ולא חתונה על כלום
מה? באמת? זה באמת קורה? האם היידי קלום היא באמת דמות משפיעה? אה, סליחה, "על עולם האופנה והבידור". הרי היא בסך הכל דוגמנית הלבשה תחתונה שפרצה לטלוויזיה בהנחיית תוכנית ריאליטי. היא לא בונה, לא יוצרת ולא חתומה על כלום מלבד "אאוופ-וידרזהן" מתחנחן מדי פרק. מתי היידי קלום הפכה לאושיה משפיעה? אפילו בלונדינית היא רק בקושי. לעומת זאת, היא אם לארבעה, מנהלת זוגיות יציבה ואשת עסקים העומדת מאחורי השקת בושם וקטלוג אופנה, כמו גם משמשת כמפיקה בכירה בתוכנית.
אוהבת להפשיט בובות
קלום צוטטה כאומרת שיש לה הרבה בובות ברבי והיא אוהבת לשחק איתן, להלביש ולהפשיט אותן, וזה לא כיף רק לילדים אלא גם למבוגרים. על מה את מדברת, גברת כלום? האם את עצמך כבר הפכת לבובה מטופשת? האם את באמת מנסה להעניק מהות ומשמעות לבובת פלסטיק שמייצגת את הצד הפלסטי של העולם? ילדות (וחלק קטן מהילדים) אוהבות לשחק בבובות, זה ברור. אבל זו נחלתם של ילדים צעירים שאוהבים להלביש ולהפשיט. אם קלום או מטאל היו מעוניינים לתרום לעולם, הרי שהיצמדות לבלונד, לאופנה ולשטחיות היא בטח לא הדרך, וכדאי להפסיק לנסות להפוך את זה לגבורה. אתם רוצים בלונדיניות? איפה הילרי קלינטון? איפה ברברה וולטרס, הנסיכה דיאנה, אלן דג'נרס?
אם הכוונה של מטאל היא באמת ובתמים לייצר סדרה של בובות שתהיה לה משמעות לילדות צעירות, הרי שלתת לה כותרת הקשורה בגוון השיער של המשתתפת מיד מבטל את כל האג'נדה היפה. עם זאת, אנחנו לא מתחסדות. ברור שבלונדיניות נהנות יותר, צהובות יותר, ולראייה – משפיעות יותר. אבל מעניין אותנו לדעת האם מתוכננת גם סדרת "חריצות ברונטית" או אולי "שובבות ג'ינג'ית" שתגיע בעקבותיה? יונית לוי, הכיני את עגילי היהלום.