הדוגמנית המצליחה והעולה מרקיטה פרינג בת ה-20, עושה קטלוגים ותצוגות ועובדת עם מעצבים כמו ז'אן פול גוטייה ורשתות כמו "ליווי'ס" ו"טופשופ". זה לא היה כל כך מפתיע, לולא היא הייתה במידה 44.
פרינג מדגמנת כבר מגיל 15, וחתומה בסוכנות הדוגמנות "פורד" – אותה סוכנות שמייצגת גם את קריסטל רן, אולי השם המוכר ביותר בקרב הדוגמניות המלאות. דוגמניות במידות גדולות תמיד הילכו בינינו, אבל בשנתיים האחרונות, חלק נכבד מהקריירה של פרינג, הן גם כבשו את שערי המגזינים ועלו על המסלול בתצוגות של מעצבי הוט קוטור.
לכן, באופן טבעי, פנו אליה מה"ניו יורק מגזין" לרגל צילומים לקטלוג של "אוונס" – רשת האופנה הבריטית והאחות המלאה של "טופשופ" – ושאלו אותה את מה שכולנו היינו רוצות לדעת: אז איך זה להיות דוגמנית במידות גדולות?
"אני עובדת קשה כדי לשמור על המידה שלי", היא מפתיעה. מסתבר שגם דוגמניות מלאות חייבות לשמור על דיאטה, וצ'יפס הוא ממש לא חלק עיקרי ממנה. "אנשים חושבים לעיתים קרובות שדוגמניות מלאות לא צריכות לעצור בעצמן או לשמור על שליטה עצמית. אני עובדת קשה יותר מכמה מהבנות הרזות. אנחנו צריכות לשמור על המידה ולהקפיד שהמשקל שלנו לא יעלה או ירד בצורה דרסטית, במיוחד כשיש לנו לקוחות קבועים שזקוקים לנו במידות הספציפיות הללו".
אם לפחות היה אפשר לטחון חופשי
טוב, אין ספק שמדובר באכזבה עצומה. בעוד שדוגמניות "רגילות" טוענות בראיונות שהן אוכלות הכל ולא מעלות במשקל, דווקא הדוגמנית העסיסית מודה באמת – צריך לשמור על הגזרה, או לחפש עבודה במקצוע אחר. פרינג מתעמלת בקביעות, אבל גם מקפידה על דיאטה דלה בחיטה, לדבריה, כדי "לא להתנפח".
"אני אוכלת די בריא", היא אומרת. "אני אוהבת להתחיל את היום עם דייסת שיבולת שועל או לחם מלא ופירות. חלק גדול מהתפריט שלי מורכב מסלטים, עוף ודגים. כמובן שכל אחת חייבת להתפנק פה ושם. הגילטי פלז'ר שלי זה שוקולד".
ממרום שנותיה, למרקיטה יש כבר כמה תובנות על תעשיית האופנה – ובעיקר על טרנד המידות הגדולות, שעדיין פוסח על כמה מהמעצבים הגדולים. "אני חושבת שאנחנו צריכים לוותר על הקטגוריה הזאת, 'דוגמניות מידות גדולות'. אני דוגמנית. אני עושה בדיוק את אותם עבודות קטלוג והפקות אופנה שדוגמניות 'נורמליות' עושות".
"אני חושבת שהתעשייה צריכה לאמץ מגוון של נשים", היא מוסיפה. "כלומר, בואו נהיה כנים – מבחינה כלכלית ופסיכולוגית זה אינטרס של כולם לכלול את כל המידות ולהשתמש בדוגמניות שונות, בלי קשר לתוויות שידביקו להן".
היא וקריסטל כבר צעדו על המסלול בתצוגה של ז'אן פול גוטייה, שהודה שהוא מעריץ נלהב של שתיהן, אבל זה לא מספיק לה: היא חולמת לעבוד עם ענקים כמו דיאן פון-פירסטנברג, קתרין מלנדרינו, גרייס קודינגטון וקארל לגרפלד, השמנופוב הידוע.
"הייתי מתה לעשות קמפיין יופי גדול, או לראות מישהי שהיא מגוונת וייחודית באותה מידה עושה אחד", היא מודה. "זה החלום שלי מאז תחילת הקריירה, ולצערי אנחנו לא רואים דוגמניות מלאות בקמפיינים כאלה".
למרות הראייה המפוכחת שלה, מרקיטה דווקא אופטימית בנוגע להתפתחות התחום. "מעצבים מרוויחים כסף רב על ידי פנייה למגוון רחב יותר של מידות", היא מסבירה. "נשים בכל מקום יתחילו להרגיש טוב יותר בקשר לעצמן, כשהן סוף סוף יבינו שהן יפות ושהן לא צריכות להשתנות כדי להתאים את עצמן לאידיאל של מישהו אחר". קנינו.
>> איך כניסה לסקיניות: מגזין לנשים במידות גדולות