לפני פחות משנה החליטה ענקית האופנה השוודית H&M, הידועה אצלנו כשם קוד ל"הייתי בחו"ל ודפקתי אחלה שופינג", שהיא פותחת סניפים בישראל. קדמו לזה לא מעט ייסורים מצד עכברות זארה ומנשנשות מנגו, שניזונו משמועות על כך שהעולם הערבי איים בחרם על הרשת אם יפתחו סניפים בארץ הקודש. בצר לנו, השארנו את הפנטזיות בצד ונאלצנו להסתפק בגיחות נדירות לארצות מערביות מתוקנות, שם נפתחים סניפים של הרשת כמו מקדונלד'ס.
אחרי שנודע לנו שאף חרם ערבי לא ימנע מהרשת להרוויח עוד מילארדים, זכינו לשמוע שב-2010 תהיה לנו H&M לגמרי משלנו. היו גם מי שהרימו אף, כאלה שלא נאה להן שלכל הנשים בארץ יהיו את אותם בגדים מגניבים בדיוק, ואיך הן ינפנו בשמלת העלק וינטג' שהן רכשו רק ב-20 דולר בטיסה האחרונה לניו יורק.
אבל אנחנו לא פה בשביל לקטר. בעצם, כן, על מי אנחנו עובדות? כי מתברר שבזמן שאנחנו ממתינות בשלווה להגעתה של הרשת לארץ, הקולקציה החדשה של ג'ימי צ'ו מתפרצת לחנויות בחו"ל, ואנחנו מצטערות עד עמקי נשמתנו שבזבזנו את ימי החופש שלנו על הנופש ההוא באנטליה, במקום לשמור אותם לאיזה קוויקי פריז.
בגדים, אקססוריז והרבה טרנדים עדכניים
תזכורת קצרה למי שפספסה את השיעור: ג'ימי צ'ו, מותג הנעליים היוקרתי חביב הסלבס שקנה את תהילתו אחרי שקארי ברדשו עשתה לו יחסי ציבור, החליט לרדת אל העם, וכמו שעשו מותגי אופנה עילית נוספים לפניו, חתם על הסכם עם הרשת השוודית שלפיו מהדורה מוגבלת של פריטים ישווקו גם לפשוטות העם. אז אם עד היום היית צריכה לשלם 750 דולר על זוג סנדלים, תוכלי לצאת מאחד מסניפי H&M עם סטילטוז שעלו 75 בלבד. או.קיי, למען ההגינות נאמר שזה הפריט הזול בקולקציה – נעלי עקב בהדפס זברה.
אז מה מתוכנן חוץ מזה? ובכן, הקולקציה מבוססת על לא מעט אקססוריז – נעליים, תיקים גדולים, תיקי ערב קטנים, חגורות, תכשיטים, ואף פריטי לבוש, בפעם הראשונה עבור המותג. בלייזרים, ווסטים מפרווה, שמלות א-סימטריות וטישירטים כמו גם מעילי עור, סוודרים מקשמיר ומשי ואף מכנסיים. מבחינת טרנדים הקולקציה מעודכנת ומלאה בניטים, אבנים מבריקות, הדפסי חיות, צבעים עזים והרבה אייטיז.
בגזרת המחיר אפשר להבין ש-H&M קפצו מדרגה. סנדלי סטילטו עם אבנים נוצצות יעלו כ- 120 דולר, מגפיים גבוהים עד אחרי הברך, שהם אחד הפריטים החמים של העונה יעלו 290 דולר. לא בחינם, אבל קחי בחשבון שבחנות של ג'ימי צ'ו הם יעלו לפחות 1,000. שמלת זמש אפורה וא-סימטרית תעלה 244 דולר. אלה בהחלט לא המחירים הרגילים של הרשת, אבל יש לזכור שמדובר במותג שמוכר פריטים במאות דולרים. מה שכן, אי אפשר עוד לדעת איזה איכות של פריטים מחכה בחנויות. בג'ימי צ'ו עדיין לא התנסו עם ייצור המוני, אם כי ברור שהגימור של הפריטים לא יהיה דומה לאלה שנמכרים בחנויות המותג היוקרתי.
הפריטים יגיעו לרשת ב-14 בנובמבר ויהיו ב-200 חנויות מסביב לעולם, מה שאומר שעוד יש לך זמן לרכוש כרטיס טיסה. מה שכן, אם לשפוט לפי שיתופי פעולה אופנתיים של הרשת בעבר, כנראה שתאלצי להתמודד עם תורי ענק ועם הרבה בחורות שמוכנות ללכת רחוק בשביל ללכת בג'ימי צ'ו.