שמלות ענק מעוצבות כפרחים, שכבות של צבע וכובעי צלופן: תצוגת הקוטור של כריסטיאן דיור היא לא הדבר הכי לביש בשכונה, אבל היא בהחלט גנבה את ההצגה. סיכום שבוע אופנת העילית בפריז
לשבוע אחד ומפואר במיוחד ביולי, נדמה כי מעולם לא היה מיתון בעולם. תצוגות ההוט קוטור שנערכו בעיר האורות גרמה לנו לשכוח את בעיותינו הפיננסיות, ונתנה לנו לשקוע בתוך שפע של בדים, צבעים וגזרות שאת רובם לא ממש נוכל ללבוש לשום מקום, אבל הם עדיין הצליחו להפיל אותנו לרצפה ולהשאיר טעם מתוק לעוד.
גינה לי גינה לי. כריסטיאן דיור גונב את ההצגה בשבוע הוט קוטור|צילום: אימג'בנק/GettyImages, getty images
מי ששלא ספק גנב את ההצגה היה ג'ון גליאנו, מעצב הבית הצבעוני והאקסטרווגנטי של כריסטיאן דיור. השנה הוא התעלה על עצמו ועל יצירותיו הקודמות, כשהעלה בתצוגה הנוכחית שמלות בשכבות על גבי שכבות בכל צבעי הקשת, פרחים ענקיים מכל כיוון ועיצובים צבעוניים שגנבו את ההצגה.
שפע של צבע ופרחים מלבלבים. גליאנו לכריסטיאן דיור|צילום: אימג'בנק/GettyImages, getty images
זוהי קולקציית החורף של גליאנו לדיור, שהשראה אליה נלקחה מהגן הקייצי של ילדותו של כריסטיאן דיור בנורמנדי. "אני חווה רגע של פרחים", הסביר המעצב בעודו לבוש כגנן מפואר עם כובע פרחוני ואמיץ במיוחד. השמלות בתצוגה עוצבו כפרחים שנפתחים כלפי מעלה, עשירות בשכבות וקפלים מדהימים ביופיים ובצבעוניות שאין שנייה לה. מחצאיות אוברסייז לשמלות סטרפלס ייחודיות, ועד לכובעים מטרידים דמויי צלופן שחבשו הדוגמניות על ראשן ועל פניהן. גם הקירות נרתמו לנושא, וטוליפ כתום ענקי ובעל נוכחות קישט את הרקע לדוגמניות. אין ספק, מדובר בתצוגה פורחת ומלבלבת וגם מבלי להיות נוכחות, האנרגיות הגיעו עד לכאן.
צלופן על הראש וזר פרחים. עכשיו רק חסר כרטיס ברכה. דיור|צילום: אימג'בנק/GettyImages, getty images
הגן שגידל דגן בגן. גליאנו חווה רגע של פרחים|צילום: אימג'בנק/GettyImages, getty images
הלוואי עלינו פריחה כזאת. דיור|צילום: Pascal Le Segretain, GettyImages IL
הלך על כל הזר. גליאנו מפגיז בדיור|צילום: Pascal Le Segretain, GettyImages IL
יש גם פריטים שאפשר ללבוש
מלבד גליאנו הציגו לא מעט מעצבים מהשורה שהביאו יצירתיות רגועה יותר. ז'אן פול גוטייה היה המתחרה הכי צמוד של גליאנו, עם תצוגה בצבעוניות מתונה אך דרמטית ומפעימה. בלטו בתצוגה פרוות, כובעים מופרעים, פריטים בגזרת שעון חול, כתפיים מנופחות היטב, חצאיות מקטיפה ומעילים ארוכים. הכל בצבעוניות שבין שחור קלאסי, לחומים ולברונזרים מוזהבים. מלבד הבגדים, חייבים לזרוק מילה גם על השיער והאיפור. הדוגמניות של ז'אן פול גוטייה ושל כריסטיאן דיור זכו לפיסול של ממש בגזרת הפריזורה, והתהלכו בתוך מגדלים שהיו גורמים לליידי גאגא להסמיק. עיניהן נצבעו בצלליות ניאון ושפתיהן בגוונים עזים ודומיננטיים, מה שהסתדר עם הקולקציות הדרמטיות.
פרוות, פרוות ועוד קצת פרוות. גוטייה דרמטי|צילום: אימג'בנק/GettyImages, getty images
גוטייה, איש של כובעים|צילום: Pascal Le Segretain, GettyImages IL
ג'ורג'יו ארמאני יצר קולקציה שכל נשות העסקים ישמחו ללבוש: חצאיות סיגר לצד גזרת A, ז'קט תואם ושכמיות. עוד נצפו חליפות מכנסיים מגה-אלגנטיות ומחמיאות לגוף וז'קטים מכופתרים בעיצוב מעט יותר אופייני לתצוגת קוטור, אך עדיין לביש. ארמני התפרע יותר בעיצוב השמלות עם פאייטים, נצנצנים ואבנים. בגזרת הצבע הוא ניצל עד תום את טרנד הניוד, לצד גוונים של חום, ברונזה וכסף, מה ששמר על לוק מאוד קלאסי ונקי. רחוק מאוד מעולם הפרחים הפנטזיונרי של גליאנו.
הקולקצייה לאישה העובדת. ארמני|צילום: אימג'בנק/GettyImages, getty images
נשית, יפהפייה וסופר סקסית. האישה לפי ארמני|צילום: אימג'בנק/GettyImages, getty images
קארל לגרפלד לבית שאנל החליט להמשיך את קו החליפות של קודמו ובחר לעשות רימייק לחליפות הקלאסיות של הפיפטיז, על ידי הוספת טוויסטים מודרניים. זה בחר בצבעים עשירים יותר מפלטת הצבעים, כמו אדומים, ירוקים, שחורים וכחולים עמוקים.
מימין: שמלה מופרעת שלא ממש נלבש. משמאל: חליפת מקטורן הורסת לאישה המודרנית. לגרפלד|צילום: אימג'בנק/GettyImages, getty images
אלי סאאב יודע לעשות שמלות ערב מדהימות, וניכר כי הוא מבין דבר או שניים על גוף האישה. גם הפעם הוא סיפק שלל אפשרויות לכל הסטייליסטים בהוליווד שתרים אחר שמלות לאוסקר. שמלות סגורות ולא צמודות אך בעלות שסע מכובד לכל אותן רגליים ארוכות, והרבה מאוד מקום וכבוד לגב ולכתפיים. תחושה של נוחות לצד סקסיות.
מהוט קוטור פריז ישר לאוסקר הוליווד. אלי סאאב|צילום: אימג'בנק/GettyImages, getty images
אישה אישה. התצוגה של אלי סאאב|צילום: אימג'בנק/GettyImages, getty images