ישראל היא מדינה חמה שמאפשרת לנו הרבה מאוד זמן שמש וים. זה יתרון אדיר כמובן לחובבי הז'אנר, אם כי הוא מגיע עם מחיר. מרבית השנה השמש קופחת על ראשנו ומביאה איתה לחות, חום וקרינה שמשפיעים על עור גופנו החשוף ועל הקרקפת והשיער, וזה עוד לפני הנזקים שנגרמים לנו מהים ומהבריכה.
אבל כמובן שאי אפשר להאשים רק את מזג האוויר - יש אינספור דברים נוספים שמשפיעים על השיער שלנו: מתזונה ועד הכרית עליה אנחנו מניחות את הראש. חשוב לדאוג גם לטיפוח נכון שישרת אותנו בדרך הטובה ביותר: מתחליבי רחצה וקרמים ועד מוצרי שיער איכותיים התואמים את סוג השיער שלנו. הנה כמה שיקולים חשובים שכדאי להתייחס אליהם ברכישה הבאה שלכן:
מי שמביט בי מאחור: סובבו את האריזה
למוצרי הטיפוח יש נטייה למגנט אותנו באמצעות עיצוב מרשים של אריזות הבקבוקים וניחוחות מופלאים, אבל הדבר הראשון שצריך באמת לתפוס לנו את העין הוא המדבקה עם האותיות הקטנות מאחור. האותיות הקטנות שם יעזרו לנו להבין אם יש במוצר רכיבים שעלולים להזיק לנו. מה למשל? אם המוצר מכיל סיליקון (תרכובת סינתטית צמיגית שעלולה לסתום את נקבוביות הקרקפת) או צבעים מלאכותיים (לעיתים צבעים אלו מבוססים על זפת) – ואנחנו פחות רוצות את זה אצלנו. גם שווה לבדוק אם המוצר מכיל SLS (אותו חומר ניקוי היוצר קצף רב ועלול ליצור גירוי ופריחה למי שסובלת מעור רגיש, או שעלול לייבש את השיער- במיוחד עבור מי שצובעת או מחליקה את השיער).
התאימו את המוצר עבורכן
סוג השיער, בדיוק כמו עור הפנים, דורש יחס מיוחד. כך למשל שיער דליל וחלק צריך לקבל יחס שונה משיער גלי ומקורזל. מוצרי טיפוח מתאימים יכולים לחולל פלאים בשיער ובעור, בעוד ששימוש שגוי – עלול לגרום ליובש, שמנוניות, נשירה ועוד.
המותג Love Beauty & Planet למשל, מציע 4 סדרות שונות של שמפו ומרכך לטיפוח השיער והן נותנות מענה לסוגי שיער שונים: הסדרה הוורודה, אינה מכילה סולפטים* ומיועדת לשיער שעבר החלקה או צביעה. הסדרה הכחולה מעניקה שיער קליל ומלא נפח. הסדרה הירוקה, מיועדת לשיער שזקוק לניקוי עדין ונפח. והסדרה הצהובה נועדה לסייע בשיקום שיער פגום. חשוב להבין את ההבדלים בין המוצרים ולבחור את המוצר הנכון לכן.
בדקו אם המוצר משקף את הערכים החשובים לכן
בשנים האחרונות הצרכנים הרבה יותר מודעים ומעוניינים לרכוש מוצרים עם רכיבים טבעיים שתהליך ההכנה שלהם לא היה כרוך בנזק סביבתי או בסבל של אחר, מבלי להתפשר כמובן על איכות המוצר.
המותג Love Beauty & Planet, המקדם אג'נדה של שמירה על עולם יפה ונקי יותר, שם את זה בראש סדר העדיפויות ויוצר מצב של WIN-WIN לכל הנוגעות (והנוגעים) בדבר: מוצרי המותג טבעוניים ואינם מנוסים על בעלי החיים (בעל אישור ארגון PETA), אריזות המוצרים עשויות לפחות 65% פלסטיק ממוחזר, ובמרככי השיער ישנה טכנולוגיית שטיפה מהירה שמאפשרת קיצור זמן המקלחת וחסכון במים. אם הנושאים האלו חשובים לכן וקרובים לליבכן, זו לגמרי נקודה ששווה לשים לב אליה כשאתן בוחרות את מוצרי הטיפוח שלכן, ולא – העובדה שהמוצר מתחשב בסביבה לא פוגעת, ואף לא במעט, באיכותו ובאפקטיביות שלו.
שימו לב למחיר
מכירות את הביטוי "זול עולה ביוקר"? ובכן, הוא לא בהכרח תקף כאן. הזול הוא לא בהכרח רע והיקר ממש לא מבטיח שיער קורן ושופע 24/7 או עור חלק כמשי. לעתים המחיר נקבע על סמך תדמית, מוניטין ולוגו של מוצר. העובדה ששמפו נמכר ברשתות קוסמטיקה ייחודיות, בחנויות בוטיק, או במספרות לא אומר שזה ה-מוצר המושלם עבורכן, אבל לרוב זה כן אומר שמחירו יהיה יקר יותר. המלצה שלנו- התנסו, בדקו ומצאו את מה שהכי עובד לכן – גם ברמת התוצאה וגם ברמת הכיס.
רגע לפני הסוף - הפעילו את כל החושים
הגענו לטאצ'-אפ הסופי. אחת המחמאות הגדולות שתמיד נעים לשמוע היא "איזה ריח משגע יש לך בשיער, עם מה את חופפת?". זה הזמן להתחיל להסניף את מגוון הניחוחות ואם ניתן גם לחוש את מרקם המוצר. בסופו של דבר האף לא טועה וגם לא המגע. ריח יכול להעיף אותנו מיד לחופשה ההיא לפני החתונה או ליום המיוחד שבו השתחררתן מהצבא. כל אחת והזכרונות המיוחדים שלה. היפה הוא שבכל רכישה את יכולה לבחור מחדש.
*שמפו ורדים וחמאת מורו מורו הוא ללא חומרים פעילי שטח מסוג סולפטים. מכיל סודיום כלוריד.