כל חובבת טיפוח שהסתובבה בפריז מכירה את השם איב רושה. החנויות של מותג הקוסמטיקה הבוטנית הזה פזורות בכל רחבי העיר, ובשביל הצרפתים מדובר במותג יומיומי, ותיק ומוכר. לפי נתונים שמספקת החברה, מדובר בחברת הקוסמטיקה הנמכרת ביותר בצרפת, שבנוסף נמכרת ב-4,000 חנויות ב-90 ארצות ברחבי העולם. עבור רוב הישראלים, לעומת זאת, מדובר בחברה אנונימית לחלוטין.
השבוע הושקו בישראל שתי החנויות הראשונות של החברה, בקניון איילון ובמתחם ביג פאשן אשדוד, ובשבוע הבא תיפתח חנות נוספת בקניון הגדול בפתח תקווה. עד סוף 2016, מבטיחים במותג, תפתחנה עשר חנויות נוספות ברחבי הארץ. לאיב רושה אין ממש מתחרים רלוונטיים בשוק הישראלי, כיוון שהיא חולשת על ענפים שונים של עולם הקוסמטיקה, החל בטיפוח העור, הפנים והשיער, עובר בבישום וכלה באיפור. בכל קטגוריה יש לה את המתחרים שלה, אבל לאף מותג אחר בארץ אין את כל שלל המוצרים בחנות אחת.
הכניסה של איב רושה לשוק הישראלי מעניינת בזכות ההבטחה שלה - להעניק לקונה תכשירי טיפוח איכותיים ואפקטיביים במחירים אטרקטיביים. איך זה יכול להיות? זה דווקא סיפור מעניין, שבשבילו צריך לחזור לכפר קטן במערב צרפת, אי שם בסוף שנות החמישים.
איב רושה היה בוטנאי צעיר שניסה להבין איך אפשר לרתום את עולם הצומח לטובת ענף הטיפוח והיופי. את המוצרים הניסיוניים הראשוניים שלו ייצר במעבדה ביתית בעיירה לגסילי הטובלת בירק, ומכר אותם ללקוחות באמצעות הדואר. הוא היה פורץ דרך לזמנו, גם במתודות הייצור שלו וגם באופן ההפצה, וכשהבין שאין עוד יצרנים שמפיקים חומרים פעילים מצמחים לתעשיית היופי, ידע שעלה על משהו טוב.
העיירה לגסילי נמצאת במחוז בריטן, במרכזם של דונמים על גבי דונמים של שדות אורגניים. מי שמגיע למקום היפה מזהה מיד שזוהי העיירה של מותג הקוסמטיקה הנודע: בבית לבנים הנושק לנהר במרכז הכפר מצויה חנות החברה, ובפאתיו, גובל בשדות, מצוי מרכז המבקרים הכולל גם גן בוטני גדול, חממות גידול, בית אריזה ומכון מחקר. בניגוד לחברות קוסמטיקה אחרות, שמפיקות תמציות מצמחים יבשים לשימוש בתכשירים, הפטנט הייחודי של איב רושה הוא חליבה של הצמח –המדענים של החברה מזהים בצמחים מסוימים תכונות שיכולות להועיל לעור האנושי, ובאמצעות טכניקת החליבה מייצרים חומר פעיל מבלי להזיק לצמח עצמו. התוצאה, לדברי מנהל הפיתוח של החברה, דומה להבדל שבין עגבנייה טרייה לחליטה של עגבנייה מיובשת. העור יודע לקחת מהצמח הטרי בדיוק את מה שטוב לו, ועל זה מתבססת כל השיטה.
המחיר של המוצרים נוח באופן יחסי: מוצרי טיפוח פנים החל מ-65 שקלים ומוצרי טיפוח הגוף החל מ-10 שקלים. המחירים הנמוכים מתאפשרים, לדברי נציגי החברה, בזכות העובדה שהמותג עצמו הוא הבעלים של כל שרשרת הייצור, החל מהעבודה הבוטנית והאגרונומית בשדות, דרך המחקר הדרמטולוגי והכימי במעבדה ועד הייצור והשיווק. מעבר לחנויות שנפתחות, בארץ תתאפשר קניה מקוונת של מוצרי איב רושה גם באתר האינטרנט שיושק בימים הקרובים.
מוצרי דגל ומחירים לדוגמא: סרום עם אפקט מתיחה מסדרת סרום ויג'יטל: 210 שקלים; קרם יום מסדרת סרום ויג'טל: 175 שקלים; בושם: 150 שקלים.
* הכותבת הייתה אורחת של חברת איב רושה בצרפת