אחרי שלמדנו לאהוב את הרווח בין השיניים, נקודות החן והגבות לא מסודרות - האם פנים מכוסות פצעונים הם הטרנד הבא בתנועת הבודי-פוזוטיב? יכול מאוד להיות. אחרי ג'סטין ביבר, קנדל ז'אנר, לילי ריינהרט ולוסי בייל – נראה שיותר ויותר ידוענים וכוכבי אינסטגרם יוצאים מהארון המחוצ'קן, מחבקים בגלוי את האקנה שלהם וקוראים גם לנו לעשות את זה.

"צרכני קוסמטיקה, במיוחד כאלה מדור ה-Z, נמאס שחברות ענק אומרות להם לרכוש מוצרים כדי לתקן פגמים שלהם" אמרה מייגן קולינס, חוזת טרנדים מלוס-אנג'לס, "הם יוצאים נגד הפרסום והשיווק המסורתיים שדורכים על הביטחון עצמי שלהם והתחנה הנוכחית היא המלחמה בביוש אקנה"

"יש שינוי תרבותי שבו אנשים נהיים יותר ישרים יותר ואמיתיים יותר", אמר מאט טראובה, פסיכותרפיסט מסן לואיס, קליפורניה, המתמחה בטיפול באנשים עם בעיות עור, "אם בעבר היה נהוג להסתיר תמונות לא מחמיאות ברשתות חברתיות, אנשים הבינו את ההשפעה ההרסנית של ההתנהגות הזו ונוצרה תנועת נגד שלא רק מבליטה, אלה מחבקת את הפגמים שלנו".

מיליוני אנשים בכל העולם סובלים, אולי נכון יותר לומר – נושאים על פניהם פצעוני אקנה. זה למעשה אחד ממצבי העור הנפוצים ביותר בעולם. אז אם הוא כל כך נפוץ, למה הוא סובל מסטיגמה כל כך קשה?

"יכול להיות שזה קשור לנטייה שלנו לשפוט אנשים לפי איך שהם נראים לנו לפני הכל" אומר טראובה, "גם השיח סביב אקנה אינו פתוח. אנשים מתביישים לדבר על זה כי, בניגוד לבעיות רפואיות אחרות, אנשים נוטים להיות מאוד שיפוטיים כלפי אנשים עם פצעונים ורבים מהאנשים שיש להם אקנה, סובלים מיחס קשה מהחברה".

A post shared by Hailey Wait �� (@pigss) on

אלא שיכול מאוד להיות שהיחס הזה, אולי לא ייעלם לגמרי, אבל בהחלט צפוי להשתנות. התרחבות טרנד ה"ללא איפור", ביחד עם תנועת הבודי-פוזיטיב,  לצד עוד ועוד ידוענים וכוכבי רשת שמצטרפים לתנועה, הליך הקבלה של אקנה נראה שמואץ. 

"גם לסלבריטאים יש את חוסר הביטחון שלהם בתחומים מסויימים, כך שעבורם, לתת לאנשים את ההזדמנות לראות את האנושיות שלהם ולחבק אותה עשוי להיות שינוי גדול מאוד. עבורם ועבורינו" אומר טראובה. "אנחנו יצורים חברתיים, אנחנו רוצים להשתייך - וכאשר יש לנו את התמיכה החברתית, את תחושת הקהילה, זה מסייע בקבלה".

אבל בסופו של יום חשוב לזכור: אקנה היא עדיין מצב רפואי שעשוי להיות כואב ולכן להצריך טיפול. גם אם אקנה לעולם לא ייחשב לטרנד ביוטי מגניב, לכל הפחות התנועה הנוכחית תסייע להגביר את הביטחון עצמי של אלו שיש להם אקנה ותסייע לנו, כחברה, לקבל את זה ולא לנדות אנשים רק בגלל זה. 

A post shared by Alenka (@mylady_alenka) on

אבל גם אם התנועה לא תמנע מאנשים לקנות מוצרי פנים או ללכת לרופא עור, מה שכן צפוי להשתנות הוא המיתוג של אותם סבונים, קרמים ותכשירים - במקום לראות פרסומות שמתמקדות בהעלמת האקנה ושינוי, המסר יהיה יותר על טיפול עצמי ואיך אפשר להרגיש טוב עם עצמך, גם אם יש לך אקנה. 

(מקור)