הקרנבל המסורתי של ריו זה ז'ניירו שבברזיל, החל בסוף השבוע שעבר ונראה שגם הוא מתחיל להיות מושפע מהשיח הציבורי ומהאפקט של קמפיין #METOO – עם פרשנות צבעונית משלו: קעקוע זמני עם הכיתוב "לא – זה לא", שנוצר על ידי אקטיביסטיות פמיניסטיות. 

"יש אווירה מאוד מאצ'ואיסטית בברזיל בזמן הקרנבל. יש יותר נשים ברחובות ורובן לבושות די חושפני וזה גורם לגברים לחשוב שהם יכולים לפגוע בהן", סיפרה לוקה ברוחס, אחת מהיוזמות והמוציאות לפועל של קעקועי Não é não, בראיון לסוכנות הידיעות AFP. לדבריה, מדובר בסלוגן מחאה על אווירת ההטרדות והתוקפנות שהפכה לחלק בלתי נפרד מהפסטיבל.

#NãoÉNão #CarnavalSemAssédio #BaixoAugusta

A post shared by Mariana Ximenes (@marixioficial) on

ברוחס טוענת שכבר בשנה שעברה ניסתה להוציא לפועל את יוזמת הקעקועים ונכשלה בגלל חוסר עניין ציבורי בנושאים מהסוג הזה. אך השנה, יחד עם חברה קרובה שהותקפה מינית ובעזרת הפופולריות של קמפיין #METOO, הצליחו השתיים לממן באמצעות מימון המונים כ-27,000 קעקועים שקישטו את גופן של אלפי המשתתפות. 

"החבר שלי מטייל בעולם, כך שהשנה הוא לא יהיה איתי בקרנבל אבל אני מרגישה שהקעקוע מונע מגברים לנסות להרוס לי את המסיבה. אני מרגישה יותר בטוחה כשהוא עליי", סיפרה קרולין פאצ'טי בת ה-19 שתשתתף בחגיגות הקרנבל.

"אני מרגישה שבקרנבלים רבים עברנו על הסיטואציות האלו בשתיקה, בלי להבין מה המשמעות של זה. קיבלנו את זה בתור מצב נורמלי", הוסיפה אנה סטאדרד בת ה-27, מפיקת תיאטרון שקעקעה את המדבקה על גופה. "כבר שנתיים שאנחנו מנסות לעורר מודעות לנושא הזה שלא – זה לא. ושמותר לי להסתובב ערומה אם אני רוצה בלי שמישהו ינסה לגעת בי".

חשוב לציין שכיום, על פי נתונים שפורסמו בחודש מרץ האחרון, אחת מכל שלוש נשים מעל גיל 16 היו קורבן לאלימות פיזית, מילולית או פסיכולוגית בתקופה של שנה אחת בלבד. 

A post shared by Bel Schprejer (@belschprejer) on