איזה טוויסט מטורף זה היה, עף לי המרק לתקרה מרוב הלם (אכלתי מרק). הקבוצה השנייה של דיירי האח הוכנסו לבית, "מבלי שיידעו!" צווחה לירון ויצמן, "שאתמול נכנסו עשרה דיירים נוספים! סודיים! ועכשיו הם מתחבאים! בתוך סוויטה סודית! וצופים בהם דרך מסך! סודי! מדינה שלמה שותפה למזימה הערמומית הזאת!". הדלת נסגרה מאחורי הדיירים התמימים שלא חשדו בדבר, אני טחנתי שורות ציפורניים בסיבוב כמו תירס, מזימת העשור עמדה סוף סוף להתחיל. "ועכשיו דיירים יקרים נגלה לכם", עלצה ויצמן, "שעשרה דיירים אחרים כבר נכנסו לכאן אתמול והם מתחבאים בתוך סוויטה סודית עם מסך סודי! סוף!"


מה. כל הציפורניים שכססתי חזרו מהמאפרה דוך לאצבע. זו הייתה המזימה? להתחבא מאחורי הספה ארבע דקות ואז לצאת? על מי עבדתם פה בדיוק? מה הדיירים הוותיקים הספיקו לראות במסך הסודי אם החדשים הרגע הגיעו ואמרו עד כה בממוצע שש מילים שמתוכן ארבע הן "שיואו"? למה אין משימה סודית? אתגר חסוי? משבר חשאי? מה היה הטעם לפצל אותם בכלל, אם הדרמה הסתכמה ב"היי אנחנו ראשונים, אה בעצם לא, אוקיי שיהיה"? כאילו פאק, עונה חדשה, זכיינית חדשה, הציפיות בשמיים וזה הטוויסט שלכם? בסוף ברוס וויליס לא מת, הוא סתם היה מצונן, והוא גם לקח דקסמול לפני שעתיים אז בעצם הכול היה רגיל. סוף.

*

אבל בחזרה להתחלה, כי יש דיירים חדשים לקטר עליהם בפייס שהם משעממים וכעבור חודשיים להרים להם באקסטזה מסוק בתשלום. אז עכשיו כשכל ה-17 בבית אפשר לשאול: זהו, אין אתיופים? בעונות הקודמות גמרו את המלאי? ולאן נעלמו כל הגייז? והנכים? העיקר היה לכם מקום לשתי מעיין-אשכנזי ברונטיות מבוגרות, שני חזב"שים וחמישה דושים עם זיפים, אבל אפילו גידם אחד פוטוגני לא טרחתם לפלח מבית לוינשטיין. אולי הליהוק השמרני הוא תוצאה של זהירות יתר, הרי מנכ"ל רשת הבהיר שאצלו לא יהיו בלגנים, אבל שיחי היה סטרייט עם כל הגפיים, אז לא ברור מה מטרת ההומוגניות הכפייתית הזאת.

קבלו את הדיירת הראשונה של הערב, אינה

A post shared by האח הגדול - רשת 13 (@bigbrotherisrael) on

אבל אתיופים בצד, הקאסט בא לתת עבודה, מתמסר לסטריאוטיפים שעליו לגלם. אם בפרק הקודם חשבנו שאליאב הוא-הוא התגלמות המזרחביב העממי ושופע מטבעות הלשון, בא לירון ונותן לו נוקאאוט עם כל הסט כולל גורמט ושפם ושפת גוף של דייג טוב לב מסרטי בורקס שלקחו לו את הילד. ויש לו שיבושי לשון משעשעים וחכמת רחוב והוא מת על חברה שלו בת אל, ברור שהוא מת על חברה שלו בת אל, וחולה על רץ חדד, ברור שעל רץ חדד. אגב, אני לא מבינה למה יש בכלל שמות בעולם אם יש כבר שם כמו רץ חדד. אני רוצה לקרוא לבת שלי רץ חדד.

ויש את תומר, שעושה וי על כל קלישאות הדוש העשיר, יש לו "אח בוערת ומיטה עגולה", בין הראש התלוי של הצבי לבר היינות בצורת גלובוס שהוא גם שחמט. "אני לא כריסטיאן גריי הישראלי!" הוא ממהר להצהיר, כאילו דאגתי. הוא סוחר במטבעות דיגיטליים שזה מטבעות בצורת גלובוס שהם גם שחמט. הוא מדבר עם הכלב שלו ונזהר מאנשים שלא מוחאים לו כפיים, באמת חשוד מאוד. בקיצור - מגנט מיידי לבחורה מהסוג של אינה, המעיין-אשכנזי הראשונה, שחולמת להתחתן עם פוטין כי היא רוצה גבר שיפתח לה את הדלת מסתבר. המעיין-אשכנזי השנייה, סימה, קצת יותר מתקדמת בלוק שלה בואכה נראית כמו כלת הרפאים של טים ברטון, ועושה בוטוקס כל חצי שנה. בכלל, השנה הקאסט של האח מנותח במיוחד, אם מצרפים חלק מהדיירות שנכנסו בפרק הקודם צריך נסט נוסף רק בשביל כל השפתיים. נקווה שכלום לא ינשור במשימת הבנג'י, אם כי בהתחשב בהשקעה במשימת הפיצול כנראה שמשימת הבנג'י תהיה לשבת ולהסתכל על חוט.

מי עוד? אורלי כמובן, ה-אימא של הבית, פשוט כי היא יודעת לנקות וכולם אוהבים את זה שמנקה. ויש את תמי, שאי אפשר לצחוק על הסיפור שלה כי הוא עצוב אז נקסט, ואת סמואל הצייר מניו יורק, שמצייר קילופים של דברים כי קילופים זה העצמו של הנפש שהיא מתקלפת לאמת הפנימית שניבטת מבעד הנפש המקולפת של עצמו. כולם יחדיו, פלוס דיירי הפרק הקודם כולל אילן המקריפ שנראה כמו תינוק חיבתם של יוסי סרור וגואל פינטו שאנס את הסלנדרמן, יהיו חלק מחיינו בחודשים הקרובים ויגעישו את רגשותינו שוב ושוב, בהנחה שהחברים מרחוב הברזל יעשו את זה נכון. ובסוף אחד מהם יזכה במיליון שקל ומנורות. וואהו!

*

ומשהו על שלישיית שוקולד-מנטה-מספיק שמנחה את הזהו. אין ספק שמהפכת המיטו נתנה את אותותיה - אחרי אלפי שנות דיכוי סוף סוף יש אח גדול אישה, ועל במת ההנחיה יש מה שנראה כמו מנחה אחת ושני בל-בויז בשקל שסחבו לה את המזוודה עד המדרגות ועכשיו מחכים שהיא תתן טיפ. עפר שכטר ואסי ישראלוף הם כמו הסייד-קיקס המצוירים שיושבים על הכתף של גיבור דיסני, זאזו ומושו, ואין כל כך מה לעשות איתם חוץ מלהיאנח בסבלנות "אוי, מושו". שכטר מתיש קשות עם בדיחות הקרש הכפייתיות שלו על זה שהוא נמוך ומשהו משהו בחורה, וישראלוף בולט בחוסר אופיו - אם לירון ויצמן היא הצלע הרצינית, ושכטר הוא הליצן, ישראלוף נופל בין הכיסאות ומגרד אופי פעם ממנו ופעם ממנה. מי הווירד שהתפרץ לחדר ההפקה של האח וצעק "שכטר וישראלוף כצמד, זה עובד מדהים ב'גוט טאלנט', חייבים להמשיך את הנס ההיסטורי הזה", פשוט לא ברור. אולי בהמשך התפקיד שלהם יתגבש יותר, בינתיים זה כאב ראש. אוי, מושו.

*

בסוף ברוס וויליס מצונן.