לא מזמן כתבנו פה על איזה בן זוג מחורבן היה סת׳ כהן מה-O.C. אדם ברודי, ששיחק אותו, היה ככל הנראה הסיבה העיקרית לקראש הקולקטיבי שגרם לנערות להתעלף מהטינאייג׳ר הנוירוטי והדברן, ובסטארט אפ, הסדרה הנוכחית שהוא מפיק ומככב בה, הקסם הזה עובד לא פחות.
יכול להיות שלא שמעתם על סטארט אפ, מכיוון שבארה"ב היא עלתה בשירות הסטרימינג קראקל, ששייך לסוני ועדיין לא הפך להיות מפלצת תוכן, אבל סטארט אפ רצה כבר שלוש עונות ומושכת אליה שחקנים בולטים. מרטין פרימן, למשל, משחק בשתי העונות הראשונות, בעונה השנייה הצטרף רון פרלמן כשחקן ומפיק ובעונה השלישית מירה סורבינו מקבלת תפקיד מרכזי.
אם צפיתם בקוד סודי, עוד סדרה טכנולוגית שעברה לרבים מתחת לרדאר, הסיפור של סטארט אפ ישמע לכם מוכר. איזי מורלס היא מקודדת צעירה, חצופה ומבריקה שיודעת שהיא אחראית לדבר הגדול הבא בעולם ההייטק, אבל לא מוצאת אף אחד שיתמוך בה כלכלית, עד שהיא פוגשת את ניק, דמותו של ברודי. דרך סדרה של אירועים לא נעימים, מצטרף אליהם גם רונלד (או רוני), חבר בכנופיית רחוב שרוצה להוציא את עצמו ואת המשפחה שלו מהשכונה האלימה, והשלושה הופכים לספק קולגות, ספק משפחה.
סטארט אפ היא סדרה שממש רוצה לספק את הצופים שלה. היא מלאה בתהפוכות, קליף-האנגרים, שיאים רגשיים וסצנות מוות שבאות ממש משום מקום ופוגעות בדיוק איפה שצריך. התסריט שלה לפעמים עצל ולא כל כך אמין, אבל השחקנים המעולים גורמים גם לרגעים המופרכים ביותר להראות מותחים ומלאי אמוציות. אוטמרה מררו, שחקנית צעירה וחסרת ניסיון יחסית, בולטת לטובה בתור איזי, דמות שבקלות הייתה יכולה ליפול לקלישאת הטומבוי הלטינית, אבל ממלאת את ההופעה שלה בהמון רגש. לצד ברודי ואדי גת'גי, שמגלם את רוני, מדובר בשלישייה חזקה ויציבה שמובילה את הסדרה. הקשר המורכב ביניהם משתנה ללא הרף, ממש כפי שקורה במציאות כשמערבבים בין חברות לקריירה, והוא עומד בלא מעט מבחנים.
העונה השלישית של הסדרה, שעלתה במלואה לשידור בסלקום tv, מוצאת את השלישייה מתמודדת עם דילמות מוסריות לא פשוטות, כשברקע נבחנת כל הזמן השאלה הכה רלוונטית לימינו - כמה פרטיות צריכה המדינה לאפשר לאדם הפרטי בעידן האינטרנט, ואיפה היא צריכה להתערב. קשה להיכנס ליותר פרטים מבלי לספיילר, אבל כמו בשתי העונות הראשונות של סטארט אפ, גם בשלישית הכל יכול להתהפך בכל רגע, ואין כמעט סצנה שמשמשת כדי למלא את הזמן או עבור אקספוזיציה. תמיד קורה משהו בסטארט אפ והצופים תמיד צריכים להיות דרוכים, וגם לא להיקשר יותר מדי לאף דמות, כי כשהמוות מגיע שם, הוא מפתיע וקשה.
למרות שעולם הפשע שמתואר בסטארט אפ נראה מעט קיצוני, עדיין מעניין לראות את הקו היפה שהם מותחים בין כנופיות רחוב לפושעי צווארון לבן, כשהרמיזה ברורה לחלוטין - כסף, והרצון בעוד ממנו, הוא זה שמניע אנשים לפשע, בין אם הם עניים או עשירים. חסרונו של מרטין פרימן מורגש בעונה הזאת, אבל רק בגלל שמדובר באחד השחקנים הטובים של תקופתנו. מבחינה עלילתית, דווקא נפרדו ממנו בזמן טוב, כשלדמות שלו כבר לא נותר מה לתת לשאר הדמויות הראשיות.
סטארט אפ היא סדרה שהייתה יכולה להראות מופרכת ומתאמצת מדי, בגלל כמות האקשן שבה והעליות והמורדות הרגשיות התכופות, אבל היא לא, והסיבה לכך היא בראש ובראשונה השחקנים הנפלאים, שניכר שמשקיעים בה את כל כולם, ומספקים הרבה תובנות לתוך הדמויות שלהן רק על ידי מבט או תנועות גוף, כך שגם כשהתסריט נכשל להסביר את המניעים שלהם, השחקנים לוקחים את עצמם למלא את החסר. התוצאה היא סדרה בינג'ית בטירוף, שכמעט כל סוף פרק שלה עושה חשק להמשיך מיד לבא. האם תזכרו אותה כשהיא תסתיים? לא בטוח, אבל סביר שמאוד תהנו מהדרך.
3 העונות של "סטארט אפ" זמינות לצפייה בסלקום tv