מיליוני חובבי כדורגל מושבעים ברחבי העולם כבר לא יכולים לחכות: הערב ייפתחו באופן רשמי משחקי המונדיאל שירתקו את הצופים למסכי הטלוויזיה. גם משפחות "תדליקו" הוציאו את הפיצוחים וחיממו את הספות בסלון לקראת הטורניר הכי חשוב של ענף הכדורגל. כדי להיכנס לאווירה הם התיישבו לצפות בקליפ הרשמי בביצוע ג'ניפר לופז ופיטבול - ולא נשארו אדישים. אז לפני שגם אתם נשאבים לדבר הכי חם של הקיץ, ערכנו סקר מיוחד בו אספנו עבורכם כמה נתונים שלא תרצו לפספס ואולי יעזרו לכם להתכונן לצפייה המשפחתית בטלוויזיה.

הניחו את צלחת הפופקורן

בזמן הצפייה הפעילות הפופולרית ביותר היא, איך לא, אכילה. כולנו אוהבים לנשנש משהו אל מול התכנית האהובה עלינו, כנראה בגלל זה רק 7% מהנשאלים אינם נוהגים לאכול בזמן הצפייה - אבל יש גם נקודת אור: רוב הצופים יאכלו פירות (51%) שזה יותר מאחוז הצופים שיעדיפו חטיפים, פיצוחים, עוגות או גלידות. וכשאוכלים אי אפשר בלי לשתות: כ-70% מהאנשים שותים משקה קל או חם בצד (כי בכל זאת צריך להרטיב את הגרון).

מי אמר הפרעת קשב ולא קיבל?

מחצית מהאנשים הודו שהם נוהגים להתעסק בסמארטפון בזמן הצפייה: 30% מדברים בטלפון, 27% מבצעים את מטלות הבית ו-11% מנצלים את זמן המסך היקר דווקא כדי להשלים שעות עבודה. אגב, אם גם לכם יצא להיקלע לויכוח ראש בראש תחת השאלה למי יש חלוקת קשב טובה יותר - מסתבר שהסימולטניות מעט חזקה יותר אצל בנות המין היפה: נשים נוהגות לעשות דברים אחרים מול המסך יותר מאשר גברים.

ילדים זה שמחה, בעיקר כשהם מול הטלוויזיה:

רוב המשיבים הודו שהם בעד הכנסת הטלוויזיה לחדר הילדים וחשבו שהגיל המתאים לזה הוא 11-15. אולי בגלל זה הם הפכו לשותפים מלאים בבחירת התכנית לצפיה המשותפת וב-46% מהמקרים ההחלטה מתקבלת בפורום משפחתי. מה שהילדים פחות אוהבים לראות זה חדשות (בין אם מחוסר עניין ובין אם ההורים מונעים זאת).

כל הנתונים מבוססים על סקר של מכון המחקר Panels בראשות שרית שטרנברג. הסקר בוצע במאי 2014 על גבי פאנל המשיבים האינטרנטי Panel4al בקרב מדגם ארצי ומייצג של 400  משיבים בגילאי 18+ מהאוכלוסייה היהודית. 

עוד בתכניות קשת:

"תדליקו", הערב ב-22:30, ערוץ 2