אין תמונה
הסרת שיער בבית רונית רפאל
 מי לא מפנטז/ת על גוף חלק ? על השלכת מסיר השיער מהחלון והפקרת הקוסמטיקאית שמסירה את שיערך בשעווה וגוזלת את מיטב כספך עבור התענוג המפוקפק שחוזר על עצמו מידי חודש בחודשו ?

מי שחולמ/ת להיפטר מהשיער לתמיד שמע בוודאי על טיפולי הלייזר. הסרת שיער בלייזר הפך להיות שם שמאגד תחתיו טיפולים במגוון רחב של מכשירים, ולאו דווקא מכשירי לייזר. שוק טיפולי היופי רווי במכשירים שונים ומשונים, שחלקם עובדים על טכנולוגיה של הבזקי אור. אלו מכשירים פחות מתקדמים, זולים בהרבה מהמכשירים החדשים והם מופעלים בד"כ ע"י טכנאיות או קוסמטיקאיות לפי שיטות שעבדו בהן בעבר. טכנולוגיית הלייזר שונה מאד מהטכנולוגיה הזו. לייזר היא קרן מונוכרומטית שמתוכננת לזהות את המלנין, שהוא חלבון שמייצר לנו את הפיגמנט. הקרן הזו ממוקדת מאד ופוגשת היישר בזקיק השערה בעוד שבטכנולוגיית הבזקי האור(או בשמה המוכר יותר: פלאש) מדובר בקרניים מפוזרות ורחבות, שלא חודרות בצורה ממוקדת לזקיק השערה ולכן בטווח הארוך יעילה הרבה פחות. כשמחליטים להסיר שיער בלייזר חשוב לבחור במרכז וותיק ומוכר שעובד בשיטה מתקדמת ועדכנית, שהרי אין תחליף לידע מקצועי, בוודאי בנושא מורכב כמו הסרת שיער בלייזר. חשוב לבדוק את רמת המכשור ולוודא שמדובר במכשור מתקדם. תחזוקת המכשירים חשובה לא פחות והינה חשובה ליעילות הטיפול, לכן יש לוודא כי רמת התחזוקה גבוהה.

היזהרו מהבטחות

הסרת שיער היא תהליך מאד אינדיבידואלי, כך שאם שמעתם הבטחות על X  טיפולים שיעלימו את השיער, הרי שמדובר בהטעיה. יש כאלה שאחרי ארבעה או חמישה טיפולים של הסרת שיער בבית השחי ייהנו מתוצאה כמעט סופית ויש כאלה שיצטרכו מעל עשרה טיפולים. הטיפולים מתבצעים מידי חודש וחצי חודשיים, לפי מחזוריות צמיחת השערה. זה משתנה אצל כל אדם ועם התקדמות הטיפולים המרחק בין טיפול לטיפול מתארך. כמו כן עוד הבטחה חסרת שחר היא "הסרת שיער לצמיתות". הסרת שיער היא לא לצמיתות והיא לא במאה אחוז. הסיבה לכך היא שבמהלך השנים מתעוררים תאי שיער רדומים בגוף ושינויים הורמונאליים יכולים לחדש צמיחה בתאים אלה. בנוסף, אין מאה אחוז של הסרת שיער, מכיוון שהלייזר מזהה רק שערות כהות ושיער גוף בהיר מאד (שגם לא יפריע לכם ברב המקרים) לא יוסר. מומלץ לבחור במקום שאינו מגביל את מספר הטיפולים, עובדה המהווה יתרון עצום וזאת כי  ניתן להגיע לשביעות רצון מקסימלית לאורך זמן.

בכלל לא כואב 

הטיפול עצמו לא כואב, ובמרכזי "רונית רפאל – מדע היופי" מספרים שמעולם אף מטופל לא הפסיק טיפול בגלל כאב. מדובר בעקצוצים קלילים, וגם זה בקושי, מעין צביטונת של העור. משך הטיפול משתנה מאזור לאזור. אם עושים אזור קטן הטיפול נמשך מספר דקות. מי שמסיר שיער בכל הגוף, יכול להגיע לעד שלוש שעות בטיפול אחד. טיפול לייזר הוא טיפול אינטימי וככזה עדינות המטפלת חשובה מאד. הקפדה על צוות מקצועי יעיל ומיומן, שכולל אחיות שעברו הסמכה מיוחדת לטיפולי לייזר ופועל תחת פיקוח רפואי מתמיד הינו יתרון עצום לטיפול זה, המשנה את החוויה לנעימה ובטוחה. טיפול בלייזר ע"י מטפלים לא מיומנים עלול להיות בעייתי ומסוכן. כן, חשוב לדעת כי רצוי לקבל אבחון עור לפני הטיפול, זאת כדי להתאים את סוג המכשיר ואופי הטיפול בצורה מדוייקת ונכונה למצב המטופל. לא כל שיטה מתאימה לכל אחד ומספר הטיפולים אינדבידואלי ומשתנה ממטופל למטופל.

מתאים (כמעט) לכולם

 אולי תתפלאו לשמוע, אבל ארבעים אחוז מלקוחות הלייזר של מרכזי "רונית רפאל – מדע היופי" הם בכלל גברים. הם מסירים שיער מכל הגוף כשהאזורים הפופולאריים ביותר הם גב, כתפיים, חזה ובטן. לא מדובר בגברים מהקהילה הגאה אלא סטרייטים מוחלטים שנהנים מהתוצאות בשאר חלקי הגוף ומבקשים להשלים את המהפך. הלייזר מתאים לכולם מלבד בעלי שיער לבן ובהיר. על אלה, הלייזר וגם מכשירים שעובדים על אנרגיית חום לא יעבדו כאן. לאלו יש פתרונות מומלצים אחרים כמו שעווה או אפילציה. למרות המיתוס, אפשר להסיר שיער בלייזר גם בתקופת הקיץ באזורים לא "משתזפים" כמו מפשעה ובתי שחי. מי שבזכות המודעות לנזקי השמש, לא נחשף ממושכות לשמש גם בתקופת הקיץ, יכול להסיר שיער בתקופה זו גם ביתר חלקי הגוף.


מהן תוצאות הטיפול

סדרת הטיפולים מבטיחה שכ – 80% - 60%  מהשיער לא יצמח יותר. כבר לאחר הטיפולים הראשונים, ניתן להבחין בשיפור משמעותי: כמות השיער מדלדלת והשערות הופכות מעודנות יותר.במידה וקיימת חזרה של שיעור בתום סדרת הטיפולים - היא בדרך כלל מועטת, דקה, בהירה ופלומתית יותר.