מנחם הורוביץ יצא לסטודיו התלבושות של "הזמר במסכה" כדי לנסות ולהבין כיצד כבש השעשועון המוזיקלי את המדינה. "עשיתי ריאליטי מוזיקלי, אבל כזה עוד לא היה", הודה משה קפטן, במאי "הזמר במסכה". "לא הבנתי בדיוק למה אני נכנס. כשהתחלתי לראות מה קורה בעולם עם הפורמט הזה אמרתי: 'כזה עוד לא היה לנו'".
קפטן התייחס גם לאתגר שבליהוק משתתפים לתוכנית. "החוכמה היא לחפש אנשים שהקול שלהם לא מזוהה מיד. אתה מנסה לייצר קאסט שמורכב מהרבה מאוד אנשים מעניינים ואחר כך אתה מנסה גם להרכיב את רשימת הדמויות, במטרה שהן יהיו באמת אקספרסיביות כמו הדב והשור".
בוא ניקח את הכריש למשל, מתי אנחנו יודעים שזה דביר בנדק?
"אני יודע מהתחלה, אבל המטרה שלי היא לבלבל את הפאנל ולבלבל את הצופים אז אני מייצר משהו שהוא קצת רחוק מהדמות של דביר בנדק שאנחנו מכירים. לאט לאט, כשמגיע עוד רמז ועוד רמז, כבר אי אפשר להתעלם מזה. זה מן רגע כזה שפתאום גם הקול מתחבר למשהו ברמזים ואז יש פיצוח".
אם חשבתם שהחשיפות עד כה היו מפתיעות, קפטן מציע לחכות לחשיפות הבאות. "כל מה שראינו עד היום הוא כאין וכאפס לקראת החשיפות הבאות שהולכות להיות סופר מפתיעות".
עדי אנה טלז'ינסקי, מעצבת התלבושות של "הזמר במסכה", סיפרה על תהליך העבודה שלה, מהרגע שקיבלה את המשימה. "מתחילים עם לחשוב על רעיונות, איזה דמויות יכולות להפוך לבמה, אילו דמויות יכולות גם להראות טוב, לזוז יפה וגם איזה דברים אני רוצה לעשות. דברים שיכולים להתחבר לקהל הישראלי כמו הקרמבו והפלאפל".
>>רוצים עוד רמזים? היכנסו עכשיו לאינסטגרם או לפייסבוק של הזמר במסכה
"בהתחלה אני עושה עשרים סקיצות של כל מיני דמויות ומתוכן אנחנו מייצרים 14 דמויות. במקרה של השפירית למשל, ידענו שזו צריכה להיות מישהי סקסית ובסוף באמת יש שם חיבור מאוד מדויק".
יש דמות שהתחברת אליה במיוחד?
"כשהקרמבו הלך הייתי ממוטטת. גם כשהדב והפטריה, שהצליחה להיות בתוך הקונסטרוקציה הענקית הזאת ולרקוד כל כך יפה בפנים. יש שברון לב קטן בכל פעם שמישהו הולך הביתה".
חבר פאנל המומחים, צדי צרפתי, התייחס לחשיפות שהיו עד כה והסביר כי דברים שרואים מהבית, לא בהכרח רואים בזמן אמת. "אין זמן, אין גוגל או משהו שאני יכול לחטט עכשיו ולקרוא את הרמזים על דברים שמישהו עשה בשנה כלשהי, אין כלום".