בעתיד הלא כל כך רחוק, אוהדי כדורגל מכל הארץ יקנאו בעיר חיפה בשל אצטדיון "סמי עופר". עם השלמת בנייתו, במרץ 2013 (לפי הציפיות), יהיה 'סמי עופר' המגרש היפה והמרשים בארץ, עם 30 אלף מקומות ושטחי מסחר באזור המקיף אותו. אצטדיון 'סמי עופר' מוקם בעלות של מעל 400 מיליון שקלים. 135 מיליון מהסכום מגיעים מהטוטו, 30 מיליון יתקבלו מחכירת השטח בו נמצא קריית אליעזר, שייהרס לטובת בניית בתי מגורים. 80 מיליון שקלים צפויים להתקבל ממכירת שטחי המסחר באצטדיון. מחברות הבת של העירייה המעורבות בפרויקט וחסויות נוספות, כגון מפעל הפיס, יגיעו 90 מיליון שקלים נוספים. סמי עופר תרם 20 מיליון דולר (כ-70 מיליון שקלים).

האצטדיון יכיל תאי צפייה ומועדוני אוהדים. תכנון הפרויקט מתייחס לפרטים מוקפדים בסטנדרטים גבוהים כדוגמת קירבת הצופים למגרש, מרווח הרגליים ביציעים, רוחב המושב, זוויות ראייה אופטימאליות לצופים, פיזור הרמקולים, מספר תאי השירותים לנשים ולגברים, גישה ומושבים לנכים, חדרי שופטים, מערכות ניקוז ומחזור המים, קירוי אקוסטי ועוד.

אין תמונה

תכנון האצטדיון נעשה תוך כדי השמת דגש על איכות הסביבה וכולל שימוש במערכות למחזור וחסכון בצריכת מים, אקוסטיקה ייחודית ומערכות כריזה מתקדמות המונעות רעשים סביבתיים. בנוסף, נעשה שימוש במערכות לבקרת צריכת האנרגיה הצבת תשתיות בעלות בידוד תרמי ושימוש במערכות לבקרת צריכת האנרגיה.

אצטדיון סמי עופר, נועד להחליף את האצטדיון הקיים בקרית אליעזר, נבנה מול פארק ההיי-טק מת"ם שהוקם ע"י החברה הכלכלית גם כן, לצדו מתוכננת הקמת פארק מדעי החיים של חיפה.     

אין תמונה



הנגישות התחבורתית לאצטדיון החיפאי ייחודית בכל קנה מידה: לצדו פועלים תחנת רכבת, תחנת אוטובוסים מרכזית ותחנות מוניות. בחזית קריית הספורט תעבור הרכבת הקלה של חיפה – המטרונית, ובצמוד נמצאת הצטלבות דרכים של הדרך המהירה חיפה- ת"א (מספר 2), הכביש הישן (מספר 4) ומנהרות הכרמל.