הפיץ' של נתנאל אפק מול "הכרישים" לא היה בדיוק הצלחה מסחררת. הוא הגיע עם המיזם IZRAEX, ולמרות שהתחיל עם חזון מרשים, מהר מאוד השאלות של המשקיעים הפוטנציאליים הצליחו לבלבל אותו. מהר מאוד הוא מצא את עצמו ב"מתקפה" עד שכולם פה אחד החליטו שלא להשקיע, אלא שלפני הפרק הערב (שישי, אחרי החדשות, קשת 12), שוחחנו איתו וגילינו שיש מצב שהם פספסו בגדול.
IZRAEX היא פלטפורמה שנועדה לספק שני דברים: מגוון רחב של קורסים וסדנאות לכל דורש, ומהצד השני, גב ותמיכה לאנשים שרוצים להפוך את הכישרון והיכולות שלהם למקצוע של ממש. למרות המספרים המרהיבים שהציג לכרישים, השאלות של זוהר לבקוביץ הצליחו להכשיל אותו, אך אפק טוען שאם היה חוזר בזמן, הוא היה עונה אחרת: "אם הייתי יכול לחזור לאותה סיטואציה, הייתי אומר לזוהר בצורה פשוטה שיש בלבול בין כמות המשרות שיש היום לבין המחזור שהיה בשנה הקודמת. הוא שאל לגבי המחזור, בהנחה שהיו לי ארבעה עובדים וזה פשוט לא היה נכון. זה הצליח לערער ולבלבל אותי ושם באמת נפלתי. אבל התשובה הפשוטה היא שלא היו לי ארבעה עובדים ב-2022, לכן התשובה שנתתי לגבי מאה אלף שקל על הצעות למשכורת הייתה נכונה. האמת היא שאני חושב שזה היה לטובה".
למה אתה חושב שזה היה לטובה?
"ברגע שהבנתי את השיח שמתנהל בין הכרישים, ידעתי שזה פחות בשבילי. הם משקיעים שחשוב להם באמת רק המקום הכלכלי ומשנה להם מאוד כמה אני מרוויח וכמה אחוזים הם יכולים. פחות מהערך החברתי. מה שאני חושב שמאוד עזר לי בשידור של התוכנית, זה החשיפה ושהרבה אנשים ראו את המיזם החברתי והערך שלו, אז למרות שהם לא התחברו, הרבה אנשים בחוץ כן. קיבלנו הרבה פניות מאנשים שרצו להיות שותפים".
אתה מרגיש שהתפספסת שם? מה היית עושה אחרת?
"כן. הייתי צריך להגיע יותר מוכן מבחינת מספרים. בהסתכלות אחורה הייתי צריך להכניס את יפתח השותף שלי, כי הוא מדבר מאוד את המספרים האלה. ובסוף, מבחינתי הכל לטובה".
הכרישים לא חסכו בביקורת כלפי הפיץ' שלך. התבאסת?
"הייתי איתם כמעט שעה בפנים. מתוך זה, היו הרבה עצות מועילות ושיח מאוד פרודוקטיבי איתם. הם לקחו את המקום שבו נפלתי וקיבלתי מהם הרבה, למרות שלא הייתה השקעה".
איך עובד המיזם שלכם בעצם?
"זה מיזם חוסן שעוזר לפתח חוסן אישי נפשי וכלכלי. בעזרת קורסים שעוזרים להם להוציא את הסיפור שלהם לאור ולהפוך אותו למוצר מניב הכנסה. עושים את זה על ידי מעטפת שבה אנחנו נותנים להם הרבה מאוד כלים עסקיים ושיווקיים ובנוסף מביאים לקוחות אליהם. זה נעשה על ידי קהילה של ספקי תוכן, שלומדת, צומחת ומתפתחת, על מנת שהם יבינו שהם לא לבד ויש מי שמלווה אותם".
מה קורה עם המיזם מאז שהופעתם בתוכנית?
"מה שקרה איתנו בשנה וחצי מאז תחילת המלחמה זה פשוט נס. נתחיל מזה שהמיזם צמח. בזמן הצילומים היו לנו קצת יותר ממאה ספקי תוכן, היום יש לנו כמעט מאתיים. אז היינו במחזור של כמעט חצי מיליון, היום אנחנו עוברים את המיליון. תוך כדי המלחמה התחלנו וסיימנו שני קורסים, שזה היה מטורף מבחינתי, כי הייתי בטוח שהכל ייעצר ואנשים לא יבואו. כל הדבר הזה קורה, תוך כדי שאני במילואים מאוד ממושכים. מחר עומד להיות היום ה-365 שלי, שזה פשוט מטורף. השותף שלי נמצא במילואים רצוף מתחילת המלחמה. רוב הצוות הלך לעשות דברים שקשורים בעקיפין, בעצם מי שהחזיקה את כל העסק על הכתפיים שלה הייתה מנהלת המכירות שלנו. היא פשוט מדהימה, אין לי דרך אחרת להגיד את זה. היא הצליחה לבד ובחלקיות משרה להחזיק את הדבר הזה בידיים".
במהלך ימי המילואים שלו ולאורך המלחמה, אפק חשב על דרך נוספת לעזור בעזרת המיזם שלו: "בתוך המלחמה הזאת, פתאום גיליתי המון סיפורים חדשים ועד כמה הדבר הזה חי ובועט והצורך בשטח מאוד משמעותי. יצרנו קורס שהוא טיפולי-חברתי ונועד לעזור לניצולי הנובה וה-7.10, להפוך את הסיפור המאוד קשה שהם עברו, לחוויה שיכולה להעצים גם אותם וגם אחרים".