"בשורה חדשנית מהחלל", כך הכריזו היזמים דדי חזיזה ורפאל ברק כשהציגו בפני הכרישים את NexTenna, החברה בבעלותם שפיתחה טכנולוגיית אנטנות חדשנית לטובת אינטרנט מהחלל. "הטכנולוגיה מאפשרת לתקשר עם לוויינים נמוכי מסלול שזזים ביחס לקרקע בצורה מאוד יעילה ונצילה", הסביר חזיזה.
כיום, טכנולוגיית האנטנות הסורקות שמאפשרת לשלוט על כיוון ההסתכלות שלהן מבלי להזיז אותן מכנית, יושבת על חרטומי F16 ובמטוסי נוסעים. עלותן מאות אלפי דולרים עד מיליון דולר והן צורכות קילו וחצי וואט. הטכנולוגיה שפיתחו היזמים תצרוך הספק מאוד נמוך, באזור ה-10 וואט ועלותה תהיה נמוכה: מאות דולרים בלבד.
בחברה מפתחים מערכות שלמות שכוללות אנטנה, בקר, מודם ורדיו, לטובת קליטת ושידור אינטרנט מהחלל באמצעות לוויינים שנעים קרוב לכדור הארץ. "נוכל לספק אינטרנט מהחלל לכל בית, בכל נקודה בכדור הארץ: בים, באוויר וביבשה", הם מבטיחים, "זה יכול להיות גם באמצע האמזונס, לצורך העניין. בגלל שהמוצר ניזון מהשמש כאנרגיה, לא צריך שום תשתית כדי לספק את האינטרנט. זאת מערכת ירוקה לחלוטין".
במקביל, דדי ורפאל בונים גם על שילוב המוצר ברכבים אוטונומיים: "כל רכב יהיה מסוגל לתקשר בקצבים גבוהים, לא רק עם הרשת הסלולרית אלא גם עם לוויינים. תהיה תמונת מצב אמיתית בכל רגע נתון לגבי מיקום ומצב הרכב. רכבים אוטונומיים בלי אינפורמציה, זה בלתי אפשרי. זה מסוכן".
הכרישים התרשמו מאוד מהמיזם הבשל והמסקרן. דובי פרנסס ואמיר איל בחרו להשקיע בו 2.5 מיליון שקלים: 1,250,000 שקלים כל אחד, תמורת חצי אחוז לאיל ואחוז לפרנסס. "זה יוניקורן ביג טיים, ביג טיים", קבע איל ואפילו זהר לבקוביץ חילץ מחמאה: "אתם הרעיון הכי מורכב, מתקדם ומעניין שראיתי פה בכל העונות".
בשיחה עם mako מספרים היזמים על התגובות החמות מאז שידור הפרק בהשתתפותם. "לא חלמתי או ציפיתי לכזה אימפקט משמעותי", מודה חזיזה, "החשיפה מדהימה, לא ציפיתי לזה. חבר טוב מהצבא התקשר וסיפר שהבת שלו אמרה: 'אתה לא תאמין, ראיתי את דדי חזיזה בהכרישים'. נהייתי מין סלב".
בפיץ' חשפו רפאל ודדי כי במקביל ל"הכרישים" גייסו סכומים משמעותיים ואף חתמו על חוזה עם חברת OneWeb, המתחרה הגדולה של SpaceX, במסגרתו יספקו להם מאות אלפי טרמינלים בתמורה ל-117 מיליון דולר.
דובי ואמיר נלחמו עליכם ממש. הייתה לכם התלבטות על מי ללכת?
"שניהם היו סופר משוכנעים. דובי אמר שיש לו גישה ישירה ל-SpaceX, שזה סופר מעניין. נרצה להגיע לשם בשלב יותר מתקדם, כשנהיה חזקים. כשקשר כזה נוצר דרך דובי, זה שווה מאוד מבחינה פיננסית ועסקית ומבחינת ההתייחסות. מצד שני, לאמיר יש את הרקע הטכני הספציפי שמעניין אותנו והמון קשרים בתעשייה המקומית, כולל בתעשייה הביטחונית. היה לנו מאוד קשה להחליט ובסוף לקחנו את שניהם".
בשבועות שחלפו מאז הצילומים, היזמים רשמו התקדמות משמעותית בדרך לייצור המוני. "הדבר הכי חשוב שקרה, זה שסגרנו קו ייצור ביפן ובטיוואן. יש לנו כרגע מפעל שעובד, שנמצא בפיילוט", הם מספרים, "סגרנו עסקה עם החברה היפנית ויש לנו קו עובד. אם הסיפור יעבוד כמו שאנחנו צופים, כבר בתחילת השנה הבאה נתחיל לייצר בכמויות גדולות. יש לנו לקוחות שממתינים עם הזמנות. עכשיו זה המאני טיים".