את ההשפעה המוזיקלית של פיטר רוט, זמר וגיטריסט להקת "מוניקה סקס", מרגישים היטב במוזיקה הישראלית. הוא נכנס לחיינו בתור חבר להקת הרוק המיתולוגית, פתח במהלך הדרך בקריירת סולו מצליחה משלו - לצד הפקה מוזיקלית לאינספור אמנים מהשורה הראשונה בתרבות המקומית.

ואם זה לא מספיק: בימים אלו, רוט הוא המנהל המוזיקלי של "רואים את הקול" (הערב אחרי החדשות, קשת 12) שמציבה את פאנל המומחים בסיטואציה מורכבת למדי. אמנם בפעם שעברה הם צדקו וקלעו בניחוש שלהם, אבל הערב הם יעמדו בפני אתגר חדש. מי שתצטרף אליהם היא הזמרת האורחת, מרגלית צנעני, כדי לנסות לעזור להם לזהות מי מבין השישה שעומדים מולם - הם זמרים מצוינים ומי זייפנים.

רוט מונה לזכותו שנים של עשייה מוזיקלית שהותירה חותם במוזיקה הישראלית. הוא עבד כמעט עם כולם, אבל הוא לא תיאר לעצמו שיגיע היום בו הוא ינסה למצוא דווקא את הזייפן הטוב ביותר. "בכל שנותיי כמוזיקאי מעולם לא עשיתי אודישנים לזייפנים", הוא אומר בהומור, "זה משהו שבאמת לא חשבתי שיקרה בחיים שלי כמוזיקאי".

רואים את הקול (צילום: טל גבעוני, רואים את הקול)
"אין להם מושג קלוש אם מי שעומד מולם הוא זמר או זייפן, רגע הגילוי הוא באמת פרייסלס"|צילום: טל גבעוני, רואים את הקול

במטרה לתעתע בפאנל המומחים, פיטר רוט עבד בשיתוף פעולה עם העורכת הראשית מיטל אביסרה, הבמאי האמנותי קלוד דדיה, עורך התוכן אילן רוזנפלד והמלהקת הראשית דולב יבשיצקי. כמו כן הוא עבד באופן צמוד עם אופיר כנר בכל הנוגע למוזיקה. "הייתי שותף משלב האודישנים ועד לעבודה בבחירת השירים", הוא אומר, "עבודה מול האמנים האורחים, עם זמרי צללים - כל מה שיש בו צלילים וזיופים".

בפני אילו אתגרים עמדת?
"בשלב האודישנים הרעיון היה למצוא באמת את 'הזמרים' שהקשר ביניהם לבין לשיר הוא מקרי בהחלט. היו כל מיני מתמודדים שבאו ואמרתי להם שהם 'אובר קווליפייד'', כי הם יחסים היו בסולם ולפעמים פגעו בצליל. הם חייבים להיות זייפנים מדופלמים, כאלה שאין מחשבה שנייה לגבי זה אם הם יודעים לשיר או לא, זה לא היה קל. גם מבחינתי כמוזיקאי האתגרים הגדולים היו בשלב הליפיסינג, כשבאים זמרי דמה אתה מנסה להתאים ולנסות לדמיין בראש שלך שמי ששר כן יוכל להתל בפאנל ושזה יראה שהוא באמת שר את השיר, זה אתגר לא קטן".

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Peter Roth (@peter.roth)

 אתה נותן לזייפנים טיפים?
"לא רק אני, קלוד דדיה עשה עבודה מדהימה, זה מתחיל בתנועה ובתחושות שאנחנו מנסים לתת להם העביר.  יש המון טיפים בויזואליה".

לצד הזייפנים, מתגלים על הבמה זמרים פנומנליים, ונראה כי "רואים את הקול" מעניקה להם נחיתה רכה בעולם המוזיקה. "להמון אנשים יש את הפחד מכישלון, לא לעבור שלב", הוא אומר, "בתוכנית הזאת מי שבא בתור זמר טוב, יישאר זמר טוב לאורך כל התוכנית - זה 'ווין ווין סיטואיישן'. הדיבור עלייך יהיה רק דיבור חיובי. גם מי שזייפן בא בשביל הכיף, הוא לא מתחבא מאחורי זה, להפך הם באים בגאון מהקריוקי לשיא הפריים טיים".

עבדת עם לא מעט אנשים מהתעשייה, איך האינטרקציה עם חברי הפאנל?
"אני לא מסגיר שום דבר, אני פוקר פייס, הפה שלי חתום. אין להם מושג קלוש אם מי שעומד מולם הוא זמר או זייפן, רגע הגילוי הוא באמת פרייסלס. זה נורא מצחיק, כולם באים באווירה טובה".

יש לך שנים של ניסיון, מה אתה מביא איתך לתפקיד המנהל המוזיקלי?
"אני חושב שלא משנה באיזה כובע אני נמצא, אני תמיד מנסה להביא את המקצועיות שלי את האמינות שלי כמוזיקאי, את מי שאני כבן אדם".

מה הלוז – 12.4 - פסטיבלים - פסטיבל גיטרה - פיטר רוט (צילום: רונן פדידה, יח
צילום: רונן פדידה, יח"צ

ואיך זה מרגיש לנוע מקדמת הבמה למאחורי הקלעים?
"זה מאוד כיף שיש לך את הגיוון הזה במקום לעשות את אותו הדבר כל יום. זאת עשייה שקשורה למה שאני הכי אוהב בחיים, מוזיקה, ואני גם מתפרנס מזה וגם נהנה מזה - אז מה יותר מזה? זה באמת כיף צרוף".

כידוע, רוט נשוי לשחקנית המוכשרת נטע גרטי ולהם שני ילדים. האם הם הצליחו לנחש במי מדובר? "הילד שלי ראה את זה והוא עף על זה", הוא מספר, "קיבלתי מלא טלפונים מכל מיני אנשים, אח שלי שכתב לי שהוא התפוצץ מצחוק, וזה מה שחשוב לי - שאנשים צוחקים. הרעיון הוא לפנות שנייה מהרעש המטורף שיש מסביב, פשוט לצחוק".

לסיום, עצה קטנה לצופים?
"אני יכול להגיד שאם הייתי צופה בזה ולא בתוך התוכנית, אני מאמין שהייתי טועה בלי סוף. אין דרך לדעת, כי אנחנו באמת משחקים להם בראש, מנסים לתעתע בהם, ומשגעים להם את השכל. כל הרעיון הוא להתחרפן עם כולם ולנסות לבד לזהות מי זמר ומי לא".