עונת החורף ידועה בתחום החתונות כעונת הדילים. כולם מורידים מחירים ונלחמים על פרורי החתונות המעטות שמתקיימות בחורף. אמנם, יותר ויותר זוגות בוחרים להינשא בטמפרטורות הנמוכות - אבל מספרי החתונות של החורף והקיץ שונים באופן משמעותי.
מתי נחשבת חתונה לחתונת חורף?
יש מקומות בהם החורף מוגדר בין נובמבר-פברואר, ויש כאלה שמותחים אותו אפילו עד אפריל.
מהם החסרונות בחתונת חורף (חוץ מהקור כמובן)?
נראה שהחסרונות היחידים הם הקונוטציות של המילה "חורף": קר, אפור,חשוך, גשום... שלא מתחברות לחלקנו עם שמחת החתונה.
מה חשוב לבדוק כשסוגרים חתונת חורף?
פתגם עתיק אומר ש"מי שמשלם פחות מקבל פחות" – והוא נכון הרבה פעמים גם בענף החתונות.
יש כמה דברים שכדאי לוודא שכלולים במחיר, לפני שמסתנוורים מ"מחירי החורף המדהימים".
1. האולמות וגני האירועים מרכזים כיום שירותים רבים ושונים, והתופעה אף גדלה במבצעי החורף (החבילה כוללת הרבה פעמים גם את הקייטרינג, הדי.ג'יי, הצלם וכו') - חשוב אם כן לשאול בעיקר מה מחיר החורף של המקום לא כולל.
דברים שבדר"כ נשארים מחוץ למחיר (חוץ מהמע"מ) הם:
גשר תאורה ממוחשב: תוספת של 1500 עד 3500 ₪
הגברה: 1500 עד 2000 ₪
שכר מלצרים: 150 עד 250 ₪ למלצר ( מלצר לכל 10 אנשים)
שכר ברמנים 150 עד 250 ₪ לברמן (ברמן לכל 50 אורחים) ומנהל בר 200-300 ₪.
תוספת עבור שעות נוספות.
2. חברות הקייטרינג הן מנגנונים גדולים, עמוסות עובדים ואמצעים לוגיסטיים. כדי "לממן" את מחירי החורף הן מציעות לרוב תפריטים מצומצמים יותר. חשוב שמהתחלה תדעו מה אתם רוצים והאם התפריט הראשוני מספק אתכם – כיוון שבשלב מאוחר יותר ינסה הקייטרינג לשדרג את התפריט עבור סכום כסף נוסף (וכנ"ל לגבי הבר).
3. מוסיקה: כדאי לשים לב אם המחיר כולל מע"מ, חיבור למערכת ההגברה (אולי כבר שילמתם את זה לגן ואולי לא) וטכנאי.
4. הצלם הוא נותן השירות היחיד שעובד בחורף קשה יותר מאשר בקיץ, בעיקר בגלל השמש ששוקעת מוקדם יותר - והזוגות שרוצים עדיין להצטלם באור.
חברות הצילום הגדולות שצריכות להחזיק משרד ועובדים מורידות מחירים ועובדות במחירי עלות ופחות. כמו ברוב המקרים, חשוב לבדוק אם יש משהו שתרצו להוסיף אח"כ ומה לא כלול במחיר כמו:
סרט ערוך ( תקציר) – 800 עד 1500 ש"ח
אלבום מעוצב – 500 עד 2500 ₪
פיתוח של אקסטרה תמונות ( מעבר ל- 300-400 שיש בדיל) – 1-3 ₪ לתמונה תלוי בגודל
5. המלצה כללית (ולאו דווקא חורפית): חשוב מאד לבדוק, ע"י הפעלת האינטואיציה שלכם, שנותן השירות מסוגל לעמוד בהבטחותיו - במחיר שסגרתם - אחרת צפויה לכם אכזבה גדולה.