שר הביטחון לשעבר נפתלי בנט התארח הערב (שישי) אצל אופירה וברקוביץ' וטען: "נתניהו לא יישם את התוכנית שלי לקורונה כי הוא מפחד ממני. את התוכנית למיגור הקורונה הגשתי לראש הממשלה ב-29 למרץ השנה. הוא לא יישם את התוכנית שהוא ידע שהיא נכונה כי הוא פוחד ממני ופחד שאני אצליח".

"בגלל שלא יישמו את התוכנית הזו אז מאות אלפי אנשים סובלים, נמצאים בחרדה ופוטרו. אני העברתי עכשיו דרך פתחון לב לאם חד הורית שפוטרה 700 שקלים וכמוה יש מאות אלפים, זה בגלל שההנהגה שלנו, נתניהו, גנץ וכל הממשלה הזו, שמה את הפוליטיקה והדברים האישיים בראש. זה אישי מאוד וזה בלתי נסלח".

אתה אומר שביבי מעדיף לדפוק מדינה שלמה ולא למנות אותך?
"אני לא רוצה מינוי, זה לא חשוב לי. הוא שם את הפוליטיקה הקטנה ואת הפחד ממני בראש ובגלל זה מאות אלפי אנשים בחרדה קיומית. לאנשים אין איך לאכול, זה דבר איום ונורא".

מה יש לנתניהו אישית נגדך?
"זה אישי. עד היום תמיד נמנעתי בלדבר בפן האישי. אני רוצה לומר קודם כל שאני מאוד מכבד את ראש הממשלה נתניהו, אני חושב שמדינת ישראל זכתה שהוא היה ראש הממשלה שלנו הרבה שנים".

"הרבה פעמים שאלו אותי איך זה שהוא כל הזמן תוקף אותי, את ההורים שלי ואת אבא שלי ז"ל ואת אשתי ואני  תומך בו? התשובה היא כי גם אצלי זה אישי. אני נכנסתי לפוליטיקה מסיבות אישיות. אחרי מלחמת לבנון השנייה, שבה איבדתי חברים שלי בגלל הנהגה שלא תכננה, לא הייתה מחוברת ולא ידעה איך לנצח, אני נשבעתי להיכנס לפוליטיקה כדי שלא יקרה מצב שאחים ואחיות שלי ימותו או יסבלו בגלל הנהגה מנותקת. כשאני פגשתי מצב כזה שוב בצוק איתן, כשכולנו ידענו על שלושים מנהרות טרור שדרכם יצאו מאות אנשי קומנדו של חמאס, יחטפו אזרחים ויהרגו אותם, אני נלחמתי להשמיד את המנהרות למרות שהם לא רצו כי זה אישי".

כשנשאל אם ירוץ לראשות הממשלה בבחירות הבאות ענה בנט: "כל דבר בזמנו. בבחירות הבאות אני אגיע לאולפן הזה ואגיד בצורה הכי ברורה מי צריך להנהיג את מדינת ישראל. אני אהיה הכי ברור בעולם. עכשיו אין בחירות, יש משבר מטורף שמכה בעיקר בפרנסה של מאות אלפי ישראלים".

שר הביטחון לשעבר שלח עקיצה גם ליו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד. "אני בשונה מלפיד לא מתוכנת בשנאה. הנושא של מדינת ישראל זה לא ביבי או לא ביבי אלא הציבור הישראלי ואיך אנחנו מתחילים לדאוג לו. לפיד קם כבר עשר שנים בבוקר כדי למצוא עוד פצע נגד החרדים, לשקר על זה ולהסית, אני לא במשחק הזה וגם לא במשחק של הצד השני של רק ביבי. כשיגיע הרגע, כולם ידעו מי צריך להיות המנהיג הבא של מדינת ישראל אבל הנושא כרגע הוא הקורונה".

אתה תלך עם ביבי או לגוש חוסם עם לפיד וליברמן?
"לא זה ולא זה. נמאס שכל השיח זה כת רק ביבי נגד כת רק לא ביבי. לי יש כת אחרת – עם ישראל, הציבור, יהודים, ערבים, חרדים, דתיים וחילונים. זה מה שאני עושה, אני כל היום פוגש אנשים ושומע את הכאב שלהם. אני מרגיש שאנשים באי וודאות נוראה, אף אחד לא מסביר להם לאן המדינה צריכה ללכת. אנשים מרגישים שאם הם יפלו אף אחד לא יעזור להם, הם איבדו את האמון בפוליטיקאים".

השבוע איילת שקד אמרה שהיא תתמוך בביבי ואתה נזפת בה.
"איילת ואני ביחד כל כך הרבה שנים ואנחנו מנהלים שיחות על כל דבר, הכל בסדר. כשיהיו בחירות נדבר על בחירות".

בנט התייחס גם למשבר הטיסות לאומן. "הממשלה הייתה צריכה לשבת עם אנשי חסידות ברסלב ולגיד 'אתם כל שנה 50 אלף השנה אפשר אלפיים במתווה'. היו צריכים להכין את זה, ידעו חמישה חודשים מראש. אם אין מתווה – לא נוסעים, אבל אפשר להביא מתווה".

תגובת הליכוד: "כל עוד בנט וסמוטריץ' קיבלו את הג'וב שרצו, הם הסבירו למה נתניהו ראש ממשלה מצוין. מרגע שלא קיבלו את הג'וב שרצו, בנט וסמוטריץ' תוקפים את נתניהו כל יום מהיציע. לכתוב ספרים זה קל, לבצע הרבה יותר מורכב. במקום לצייץ, בנט וסמוטריץ' מוזמנים להצטרף לממשלה וליישם את כל מה שהם מטיפים לו".