דוד בר נתן (צילום: עודד קרני)
רגע הפגיעה. דוד בר נתן על מסלול חצי הגמר|צילום: עודד קרני

מסלול חצי הגמר של "נינג'ה ישראל" קשוח מאוד השנה, את זה אנחנו כבר יודעים - אבל לא תיארנו לעצמנו איזה מחיר הוא יגבה מהמתמודדים. בדם, יזע ודמעות, זאת כבר לא רק קלישאה אלא המציאות של המתחרים בדרך לבאזר.

לא מעט פציעות התרחשו על מסלול הנינג'ה לאורך השנים, מפציעות ברגל ועד לפריקת כתף, אבל פציעה כמו זאת שקרתה לדוד בר נתן אנחנו לא זוכרים. בר נתן (24), אבא לשניים ובעל עסק למיזוג אוויר, זינק אל הלוח הראשון במכשול השלישי, הקימורים המסוכנים, פגע חזיתית עם הראש בלוח ופתח את הגבה.

דוד בר נתן (צילום: עודד קרני)
דימם על המסלול - אבל לא היה מוכן לוותר. דוד בר נתן|צילום: עודד קרני

חלפו שניות ארוכות עד שבר נתן קלט שהוא מדמם. "הרגשתי שחטפתי מכה, אבל לא הבנתי עד כמה זה נורא", הוא מספר בבוקר שאחרי, "הרגשתי עקצוץ בעין, ניגבתי את הזיעה עם הכתף וראיתי דם. ישר הבנתי שנפצעתי ומיד המוח התפוצץ ממחשבות, האדרנלין עלה. פחדתי שיעצרו אותי, רציתי לסיים את המסלול".

זה נראה כואב ממש. לא חשבת לרגע לפרוש?
"זה היה רציני וכואב אבל לא חשבתי בכלל על האפשרות לרדת מהמסלול, רק רציתי להמשיך. זה קורה שספורטאים מקבלים מכה רצינית. כולנו מכירים את ההרגשה ברגע של המכה, יש אי ודאות ומחשבות על מה שיקרה עוד דקה מעכשיו. זאת הייתה תחושה קשה וכואבת, פחדתי שזה ישתלט על הריכוז שלי".

>> רוצים להתחרות בעונה הבאה של נינג'ה ישראל? הרשמו עכשיו

בר נתן ניגב את הדם, סיים את הקימורים המסוכנים והמשיך הלאה במסלול. הוא צלח גם את מעבר החצייה והגיע עד לסולם הסלמון אל הווים בשמיים, כשבכל הזמן הזה הדימום נמשך והכאב רק מתגבר. "נשמתי ונכנסתי למצב שתיים, גיבוי מלחמה", הוא מתאר, "הראש התפוצץ אבל רצתי קדימה וניסיתי לשכוח מהכל, בעיקר מהכאב".

אתה חושב שאילולא הפציעה היית מגיע אפילו יותר רחוק במסלול?
"הפציעה בלבלה לי את הזמן ואת הריכוז. היא השפיעה עליי מאוד בביצוע, כל הכוחות הפיזיים מושפעים מהראש ובאותם רגעים הרגשתי שהראש מתחמם, נהיה לחץ מאיזור הפצע, כאילו הוא רוצה לפרוץ. ריכזתי את המחשבה, 'הכל יהיה בסדר', אבל זה שאב ממני הרבה מאוד כוח. בלי זה, הייתי רץ כמו מכונה".

דוד בר נתן בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
"הרגשתי לחץ באיזור הפצע, כאילו הוא רוצה לפרוץ". דוד בר נתן|צילום: עודד קרני

>> עוד על "נינג'ה ישראל 2021" בפייסבוק ובאינסטגרם

מיד אחרי הנפילה לבריכה, בר נתן טופל על ידי הפרמדיקים שחיכו מחוץ למסלול. "רציתי לראות את אשתי רומיה ואת הילדים, אבל מיד קפץ עלי פרמדיק, חבש את הפצע ושלח אותי בזריזות לטיפול רפואי", הוא מספר, "עשו לי הדבקה בגבה במקום תפרים. התהליך היה כואב ומתיש, בטח אחרי שפתאום האדרנלין יורד".

מאיפה הכוחות האלה להמשיך את המסלול גם כשאתה פצוע ומדמם?
"הנינג'ה יודעת להוציא ממך את הטוב ביותר שלך. היא הוציאה ממני יותר ממה שידעתי שאני מסוגל. גם בחיים האמיתיים אני לא מוותר לעצמי, אני מחזיק משפחה עם שני ילדים וגם עסק קטן למיזוג אוויר שדורש ממני הרבה. יצאתי מהמסלול בגאווה, הבנתי כמה עוצמתית הנפש שלי ולאן היא יכולה להגיע".

תחזור לעוד סיבוב בשנה הבאה?
"בעונה הבאה אבוא לטרוף את המסלול, אהיה מוכן יותר. הרגיש לי שאני יכול להגיע יותר רחוק, אני רק צריך לעבוד על ריכוז עצמי ולא לתת נגחות למסלול כי הוא יותר חזק ממני בקטע הזה. בניתי בבית מתקן נינג'ה רציני ואני מתאמן הרבה ומאמן מלא ילדים. מתחביב נחמד, הנינג'ה הפכה לדרך חיים בשבילי".