יובל שמלא, המנצח הגדול של נינג'ה ישראל 2021, ואלכס חזנוב שסיים במקום השני, הגיעו הבוקר (ראשון) ל"חדשות הבוקר" וסיפרו על התחושות שלהם אחרי הגמר הדרמטי. שמלא אמנם קטף ניצחון מדהים, אך נפל מכשול אחד לפני המידוריאמה - קפיצת מוט המתח, ובכך החשבון שלו עם ההר נשאר פתוח.

"הייתי בשוק, הייתי בטוח שאני עושה את זה", הודה שמלא, "התרכזתי רק בדיוק התנועה וברגע שראיתי שאני מדייק, אמרתי 'עשיתי את זה' - ואז מהאימפקט עפתי למטה".

חזנוב מצדו שיתף כי התחושות שלו אחרי הגמר היו מעורבות: "הייתי כל כך קרוב לנצח ומי יודע מתי אוכל להגיע לזה שוב. אני לא יודע איך יהיו תחרויות הטיפוס השנה ומתי תהיה לי הזדמנות להתאמן כמו השנה, כי השנה התאמנתי בטירוף - השקעתי את כל הזמן שלי על הנינג'ה".

>> רוצים להתחרות בעונה הבאה של נינג'ה ישראל? הרשמו עכשיו

"מצד שני, אני חייב להגיד שאני כל כך מבסוט מהתוצאה שלי", המשיך חזנוב, "היום הראשון שלי במכון הנינג'ה היה קטסטרופה. הייתי כל כך פחות טוב מכולם, לא הצלחתי דברים בסיסיים שכל מתמודד נינג'ה מצליח ועושה בלופים".

>> רוצים עוד? הירשמו לניוזלטרים של קבוצת mako

כשנשאל על השאגות שהפכו לכל כך מזוהות איתו ענה שמלא: "השאגות מאוד עוזרות. זה מגיע כי בחלקים הכי קשים על המסלול אני מרגיש עייף ושאני הולך ליפול, הצעקות האלה זו דרך לנקות את הראש מהמחשבות ולהזכיר לעצמי שלא משנה מה - אני הולך לעשות את זה".

זה לא גוזל עוד אוויר ועוד אנרגיה?
"ההפך, זה נותן לי לנשום כי הרבה פעמים כשאני כל כך מתאמץ קשה לנשום, וכשאני עושה את השאגה הזו זה מוציא את כל האוויר מהריאות".

חזנוב, שבעצמו שיחרר שאגה על מסלול הגמר, הסביר: "בתחרויות טיפוס אני שואג ושאגתי לפני שעליתי למכשול האחרון, אבל זה לא עזר לי. שאגות וצעקות בספורט זה דבר חשוב, זה מכניס חמצן למוח. רואים את זה גם בטניס בחבטות או כשמטביעים בכדורסל".

אלכס חזנוב בגמר שלבים 2-3 (צילום: עודד קרני)
אלכס חזנוב בגמר|צילום: עודד קרני

ומה מצפה לנו בעונה הבאה? שמלא הסביר כי לפי מה שרואים בשטח, אנחנו צפויים לראות עוד נשים על המסלול: "אני מגיע למכוני נינג'ה ורואה כמויות של נערים ונערות - אני חושב שמעונה לעונה הנשים מתחזקות ומאמין שגם בעונה הבאה זה יתפתח".

והאם השניים יחזרו למסלול בשנה הבאה? "עשיתי הרבה חושבים אם אני חוזר או לא", הודה חזנוב. "לא הייתי בטוח לפני העונה שאצליח וגם בעונה הבאה אני חושש שלא אגיע לרמה שאני יכול להיות בה, וזה מפחיד. למרות זאת, הגעתי למחשבה כזו - אף פעם לא אפסיק עד שיהיה כישלון טוטאלי".