גמר נינג'ה ישראל יערך בימים שבת וראשון הקרובים ובנמל חיפה ההכנות בעיצומן. אסי עזר, שמגיש את התוכנית לצד רותם סלע, שוחח עם ניב רסקין, פרשן התחרות, בהפסקה שבין החזרות. עזר סיפר על הדרמה הגדולה שהתרחשה מאחורי הקלעים במהלך צילומי העונה.

בשלב המוקדמות יפתח קושניר, אחד המתמודדים החזקים שסיים במקום השלישי בגמר העונה שעברה, נפל למים כבר במכשול השני וסיים את דרכו בתחרות מוקדם מהצפוי. עזר סירב להמשיך בצילומים ודרש לתת לקושניר עוד הזדמנות על המסלול. "רותם ואני עשינו שביתה איטלקית, ממש עצרנו את הצילומים. סירבנו להמשיך לצלם ודרשנו שייתנו לו הזדמנות שנייה. היה ריב בינינו לבין ההפקה, כולל אתה ורותם ישראל שחשבתם שזו פסילה מוצדקת".

עם כל הכאב, חוקי הנינג'ה שווים לכולם.
"זו הייתה אחת הפעמים הבודדות שממש איבדתי את העשתונות, וזה רק מראה כמה אישי אנחנו לוקחים את זה, כמה אנחנו מתרגשים בשביל המתמודדים ורוצים את זה בשבילם. הם באים ונותנים את הכל ואנחנו רוצים שהם יצליחו, וכשהם לא מצליחים, זה כואב לנו כמעט כמו שזה כואב להם. אני מחזיק אצבעות לאדם ברוטמן שינצח, הוא נפל בחצי הגמר בשלב כל כך מוקדם ואני רוצה שהוא ישיג תיקון".

השנה החולפת הייתה עמוסת התרחשויות בחייו של המנחה הפופולרי. מהגשת האירוויזיון בישראל, דרך הפיוס המדובר עם בר רפאלי, העונה הנוכחית של נינג'ה ישראל והעונה החדשה של הכוכב הבא לאירוויזיון שבדרך. "לא אסתיר ולא אכחיש, אני מרגיש שאני צריך חופש", הודה עזר. "באירוויזיון התחילה לי אלופציה בשיער, זה סימן לתשישות ולחרדה. זה היה קשוח להתחיל את הנינג'ה מיד אחרי האירוויזיון, אבל העונה הייתה כל כך מסעירה שלא הייתי צריך לעבוד קשה מדי, השיאים והקפיצות מהכיסא הגיעו לבד. היה די משוגע, שדרוג מהעונה הקודמת".

צפיתי מקרוב בחברות שלך ושל רותם סלע, בדאגה האינסופית שלכם האחד לשניה.
"זו הדרך היחידה לנהל זוגיות טלוויזיונית, זה חייב להיות הדדי במקסימום. אנשים לא יודעים כי מראים להם רק את מה שזוהר ומנצנץ, אבל המקצוע הזה הוא מאוד קשה, לא סתם הרבה אנשים במקצוע מתחרפנים. אנחנו תמיד לוקחים את עצמנו נפשית לקצה ואם לא נהיה שם אחד בשביל השני ונתמוך אחד בשני, זה פשוט לא יעבוד".

עזר סיפר שבמהלך הצילומים הרגיש לפעמים שאולי הלך עם העקיצות כלפי רסקין רחוק מדי. "המון פעמים במהלך העונה הזאת רותם ואני לחצנו לך, עקצנו אותך מלא פעמים כדי ליצור סיטואציות מצחיקות. לפעמים גם את הגבול של עצמנו אנחנו לא יודעים", הודה עזר, "המון פעמים הרגשנו שאולי אנחנו מעליבים אותך. רותם הייתה מסתובבת ואומרת, 'רסקין שונא אותי'. רצינו ליצור איתך ועם רותם דינמיקה כיפית והיינו חרדים לכם".

השנה חגגת יום הולדת 40. הגיל שינה בך משהו?
"אני מרגיש שזו באמת שנה מטורפת אבל שעוד לא הגעתי לשנה הכי מטורפת בחיים שלי, נראה לי שזה עוד צפוי להגיע מכל מיני בחינות. לאו דווקא במישור המקצועי, יותר במישור האישי".