אלימלך רוט הוא לא מתמודד נינג'ה שגרתי שכולנו רגילים לראות על המסך. הוא הגיע למסלול לבוש בציצית, מהודר בפאות המאפיינות את המגזר החרדי, ובמשפחה שתמכה ועודדה לאורך כל המסלול. רוט הוא החרדי הראשון שהגיע לגמר נינג'ה ישראל, שישודר במוצאי השבת הקרובה (21:15, בקשת 12), אבל זו לגמרי לא הייתה הדרך שהוא תכנן לעצמו. "זה לא משהו שההורים שלי גידלו וחינכו אותי לזה", סיפר רוט, "וזה לא משהו שאני כבחור או כילד אמרתי 'אני רוצה להיות הנינג'ה הבא של ישראל'".

רוט נולד וגדל בבית"ר עילית, וכילד היה יותר פעלתן וספורטיבי מהחברים. הוא למד בישיבה, שעות על גבי שעות, ולטענתו – הספורט התחבר מצוין עם הלימוד: "הספורט עזר לי להישאר לשבת", סיפר רוט. "אולי בחומר הלימודי לא הייתי בשפיץ הכי גבוה, לא הייתי המתמיד הכי גדול, אבל לא הייתי עושה רעש. הייתי בהפסקות משתולל כמו שבעה ילדים, מוציא את כל מה שיש לי, ויושב אחר כך בכיתה".

כיום, הוא נשוי טרי, שהחליט לנסות את מזלו על מסלול הנינג'ה. החברים תמכו ועודדו, אבל לא כל התגובות היו חיוביות: "היו תגובות לא טובות, בטוקבקים למיניהם - 'חילול השם', 'זה חרדי?', 'למה הוא הולך לתכנית כזו?', 'למה הוא עושה ספורט?'. וברחוב רק דברים טובים. הרב של בית הכנסת ניגש אליי ואמר לי 'אני לא ראיתי אבל שמעתי וקידשת שם שמים'. הלכתי בשוק וניגש אליי אברך ליטאי עם אשתו: 'תגיד, אתה לא זה שקפצת ממתקן למתקן?', אמרתי לו – 'כן כן זה אני, תודה רבה'". 

הכירו את אלי רוט (צילום: מתוך
"החיים הם מסלול נינג'ה אחד גדול". אלימלך רוט|צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

ההורים מצידם, תומכים לאורך כל הדרך, למרות הכל: "הוא בחר לעצמו דרך קצת שונה, או הרבה שונה, מהדרך של הבית שלנו", סיפרה אהובה, אמו של רוט. "זה מורכב, זה לא תמיד קל, אבל זה לא סותר את זה שאנחנו תומכים. הכי חשוב זה לאהוב בלי תנאים את הילדים שלנו, לתמוך בהם, לעודד אותם, לכבד אותם. ולהתפלל, להתפלל שהם יצליחו".

מוכנים? נפתחה ההרשמה לעונה החדשה של נינג'ה ישראל

אם נינג'ה, אז למה לא חייל?
"אתה נכנס פה לנושא רגיש. אני כבר ארבע וחצי שנים מתנדב בכיבוי אש, ואני מרגיש גאווה ושמחה שאני עושה את זה ושאני מצליח לתרום למדינה, לעם ישראל ולכלל האוכלוסייה".

"החיים הם מסלול נינג'ה אחד גדול", קבע רוט. "עולים, יורדים, קמים, נופלים. אלה החיים".