יובל שמחי (32), מטפס ובעל עסק למוצרי עזר לספורטאים, הוא אחד מ-28 המתמודדים הטובים והחזקים בתחרות שהעפילו לשלב הגמר של נינג'ה ישראל (שבת וראשון אחרי החדשות, ערוץ 12). הדרך של שמחי לגמר לא הייתה פשוטה בכלל. הוא אמנם סיים את המוקדמות עם באזר, אבל באמצע המסלול מעד בגשר הקוביות וכמעט מצא את עצמו בבריכה.

"הייתי בבלאק מטורף בגשר הקוביות", הודה שמחי, "התאפסתי ממש ברגע האחרון והצלתי את עצמי, רק בגלל שראיתי את אשתי ובתי צופות בי. זה נתן לי יותר אנרגיה ורצון לתת ביצוע טוב במסלול ולסיים אותו, ומשם הכל זרם". שמחי, שקיבל את הכינוי "המתאושש" מאסי עזר, הגיע לשלב חצי הגמר עם תובנות: "בשביל לעבור את מסלול הנינג'ה צריך לא רק להיות חזק, אלא גם לעמוד בלחץ המטורף שיש פה. צריך להשקיע מחשבה ולתכנן את הצעדים", הסביר שמחי.

מוכנים? נפתחה ההרשמה לעונה החדשה של נינג'ה ישראל

רגע לפני שעלה על מסלול חצי הגמר, הביע שמחי ביטחון ביכולת שלו לסיים את המסלול גם הפעם: "אני אולי לא הכי חזק פה, יש את גיל מרנץ, אדם ברוטמן ועוד כמה חזקים, אבל אני כן חושב שיש לי מקום בעשירייה או ב-15 הראשונים של התחרות. בא לי מאוד להגיע לגמר".

יובל שמחי בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
צילום: עודד קרני

במסלול חצי הגמר שלו, שמתפרסם לראשונה ב-mako, שמחי סיים יפה את מכשולי הפרופלור ומסילת החודים, ואפילו את סולם הסלמון וקפיצת הטבעות שהפילו מתמודדים רבים למים. הוא המשיך למקפצת העכביש, עבר יפה בין הקירות השקופים, אבל דווקא הקפיצה לטרמפולינה היא שהפילה אותו למים.

שמחי נחת לא טוב על הטרמפולינה ולא הצליח לקפוץ ממנה מספיק גבוה כדי לתפוס את הגליל. "קרסו לי הברכיים בירידה למטה. או שקפצתי מגבוה מדי או שלא התכוננתי נכון לירידה, נכנסתי בתוך המזרון", הסביר ביציאה מהבריכה. ניב רסקין ורותם ישראל כינו את הנפילה שלו "אחת הנפילות הכי אכזריות ומאכזבות בחצי הגמר", אבל למזלו התוצאה הזו הספיקה בהחלט כדי להעפיל לשלב הגמר.