תכנית "הבוקר של קשת" הביאה היום את סיפורה של חברת "נטלי", חברת שירותי רפואה וחירום, אשר מוקדנית מטעמה שוחחה עם י', שעות ספורות לפני שמת ואחרי שתיאר בפניה סימפטומים של התקף לב, אך אותה מוקדנית הסתפקה בשליחת רופא אל ביתו, אשר מצא אותו כבר ללא רוח חיים.
במהלך השיחה התלונן י' על כאבים חזקים בחזה שנמשכו כשש שעות ועל היותו לבדו בבית. לאחר מספר שניות הודיעה לו המוקדנית שתוך שעתיים יגיע לבקר אותו רופא, והסוף העצוב, כאמור ידוע. פרופ' מוטי רביד, מנהל בית החולים "מעייני הישועה", הגיע הבוקר אל תכנית הבוקר וניסה להסביר מה הייתה אמורה להבין אותה מוקדנית בעקבות השיחה: "קשה להבין במדויק והקלטת מעט קטועה. אך באופן עקרוני, אם אדם מבוגר מתלונן על כאבים בחזה אנחנו מתייחסים לזה כסימן להתקף לב אלא אם כן הוכח אחרת", מספר פרופ' רביד, "השיטה היא לפנות את המתלונן כמה שיותר מהר. במקרה הזה זה נשמע מאוד ברור, אבל שש שעות זה אכן סיפור שונה. בדרך כלל כאבים שמובילים להתקף לב הם קצרים יותר".
דבר נוסף אליו התייחס הפרופ' הוא אלמנט הזמן בו יש להגיע לבית החולים. "האלמנט הזה אכן חשוב מאוד, והאמת היא שהתמותה מהתקפי לב ירדה בעשורים האחרונים מ-40% למשהו כמו ארבעה אחוז. בעיקר בגלל הגעה מוקדמת וטיפול מוקדם".
תגובת חברת "נטלי": אנו משתתפים בצערה של המשפחה. מוקדי החירום בחברה עוסקים מדי יום בהצלת חיים ומטפלים בלמעלה ממיליון פניות למוקדי החירום בשנה. חשוב לציין כי ההקלטה שהובאה לידיעת הציבור חלקית, ערוכה ומוטה. האירוע המדובר התרחש לפני מספר שנים ואנו מנועים על פי חוק מלחשוף את הפרטים המלאים וכן הקלטת שיחה המלאה אשר תשפוך אור שונה על האירוע.