הסדרה "יום האם" עוסקת בחיי השגרה של אלה (קרן מור), המחלקת את זמנה בין בעלה, שלושת ילדיה, חברתה הטובה וקריירה. פלא שבג'אנגלינג היומיומי הזה יפלו פה ושם הכדורים? אלה היא אימא לא פוליטיקלי קורקט, בלשון המעטה: היא מותחת את הגבולות, מעגלת פינות (נניח, שולחת את בתה החולה לגן, משום שהיא לא רוצה להבריז לפגישה עם חברה בבית קפה), אבל היא בטוחה שהיא אם השנה. בדקנו עם אמהות אמיתיות איפה הן מעגלות את הפינות עם ילדיהן, ועל הרגעים הקטנים האלה שהן לא לגמרי אמהות "לפי הספר".

"שלחתי את הבת חולה לגן, קיללתי ליד הגננת"

מעיין חודדה - סיפור לידה (צילום: תומר ושחר צלמים)
קיללה ליד הגננת. חודדה|צילום: תומר ושחר צלמים

מעין חודדה, פליטת "האח הגדול" שרגילה גם לפלוט קללות על ימין ועל שמאל, מספרת על חוויות עם ילדיה. "יום אחד היה לילד שלי חום. השארתי אותו בבית, והילד פשוט התחרפן בלי חברים, ככה לבד בבית. כמובן שגם אני התחרפנתי מהסיפור. למחרת הערתי אותו ב6 וחצי, נתתי לו תרופה - כדי שיהיה זמן שישפיע על החום. שלחתי אותו לגן,כולי מבסוטית שדפקתי  את המערכת. פתאם ב11 בבוקר הגננת מתקשרת: 'מעיין, לצערי לניבי עלה החום'. ואני עונה לה בלי לחשוב פעמיים: 'מה?! בני זונות, בפרסומת אמרו עד 16 שעות'. לא שמתי לב שאמרתי את זה בקול רם".

מקרה נוסף בבית חודדה קרה לבתה של מעין. "לבת שלי יש שמיכה שהיא לא מסוגלת להיפרד ממנה. אין מצב שהיא עוזבת אותה, כך שלכבס אותה זה כמו מבצע יהונתן. יום אחד היא טבלה את השמיכה בבוץ. לא הייתה ברירה- הכנסתי את השמיכה למכונת כביסה. הגיע הערב, הילדה צריכה לישון- אבל היא לא נרדמת בלי השמיכה. היא לא הפסיקה לשגע אותי, אז הוצאתי את השמיכה הרטובה מהכביסה והבאתי לה. היא ישנה עם השמיכה הרטובה כל הלילה, ממש נהנתה. למחרת מוטי, בעלי, רצה להרוג אותי".

"נתתי לה לשתות אייריש קרים. עבדתי עליה שזה קפה"

ללירון זהבי, פליטת "האח הגדול", יש מערכת יחסים משעשעת עם בתה אורי, בת שמונה וחצי. "פעם אחת עבדתי עליה, נתתי לה לשתות אייריש קרים והיא חשבה שזה קפה. היא אמרה לי: 'איכס, מה זה?' ועניתי: 'זה אלכוהול, נכון שזה מגעיל? אל תשתי מזה יותר לעולם'. אבל האמת שאני גם מלמדת אותה ומראה לה דברים, שבעיני הם חינוכיים ושאר ההורים מסתכלים עלי כאילו אני מקלקלת את הילדה שלי. מגיל ארבע אני לוקחת אותה לבתי חולים, לחלק מתנות לילדים. היא צריכה לדעת שלא כולם ברי מזל, ויש ילדים במצב שונה משלה".

ואיך מתנהלים סופי השבוע בבית משפחת זהבי? בפענוח זירות רצח. "בשישי שבת בחורף אנחנו יושבת לראות CIA זירת רצח. זה הפייבוריט שלנו, קילו גלידה ופרק מהסדרה. זה מאוד מעניין אותה". את מוצאי שבת הן היו מקנחות במועדון ה"קלרה" בתל אביב. "כשהיא הייתה יותר קטנה, היינו הולכת למועדון אחר הצהריים, אוכלות שם משהו ואז זורמות עד הלילה, רוקדות יחד".

האמא הפרועה

עינת שרוף-קיץ 2010 (צילום: יוסי צבקר)
"אני האימא הפרועה, שרוצה לעשות שמח". שרוף|צילום: יוסי צבקר

מלכת השירה בציבור, עינת שרוף, מספרת שהיא ובנותיה התאומות הן הפכים משלימים. "אני האימא הפרועה, שרוצה לעשות שמח, 'כולם על הרגליים'. הן מאופקות. אני טיפוס לילי מטבעי, ותמיד היו אצלנו חברים בערבים. כשהבנות שלי היו בסביבות גיל 14, הייתי אומרת להן: 'בואו, תישארו איתנו, זה בסדר ללכת לישון מאוחר'. המוטו שלי היה- אפשר ללכת לישון מאוחר, רק לא לפספס כלום. והן בכלל לא רצו, הן היו אומרות לי שהן עייפות והולכות למיטה".

"ילדתי אותן בגיל צעיר, הייתי בת 20 כך שהלמידה הייתה הדדית. הן לימדו אותי המון. אני תמיד זו שמציעה לאכול גלידה ולהתפנק, והן אומרות לי לקחת את עצמי בידיים ולשמור על המשקל. ירדתי בזכותן עשרה קילו. הן כל הזמן מעבירות לי מיילים של תזונה נכונה ובריאות ונותנות לי טיפים".

"רחצתי את הילד עם נעלי עקב"

"כשבני היה קטנטן, ניסיתי לעשות את המטלה הכה נשית: לרחוץ את הילד בנעלי עקב" נזכרת השחקנית יעל הדר. "בשלב מסוים החלקתי ונאלצתי להיאחז בו כדי לא ליפול. אפשר לומר שנפלתי לו קצת על הראש. אבל אל דאגה, לילד שלום".

אבל לא רק בחדר האמבטיה קורות תקלות. כשבנה היה בן ארבע, היא החליטה להכין לו המבורגר מהסרטים. "רכשתי לחמניות מיוחדות במעדניה, והכנסתי לתוכן קציצות המבורגר איכותיות. לסיומת פוצצתי את הלחמניה בקטשופ, בדיוק כמו שהילד אוהב. הוא התחיל לאכול, ולפתע נפערו עיניו והוא התחיל לצווח. מסתבר ששמתי לו קטשופ חריף. אבל ממש חריף".

עינב ואלי בובליל עם שתי הבנות (צילום: עודד קרני)
צילום: עודד קרני
עינב בובליל היא אם השנה?

עינב בובליל מספרת שהיא ללא צל של ספק אם השנה ולא עשתה שום פאשלה עם הבת שלה. מה שהיא כן יכולה לגלות, הוא שבעלה פישל לא פעם. "כשהילדה שלנו הייתה בת ארבעה חודשים, בעלי קילח אותה ושם לה את כל הראש בתוך האמבטיה. הוא סיבן לה את הגב ושר לה שירים, וכולה מבעבעת בתוך המים".

>> יום האם, יום שני ב - 21:50

>> "אני אחלה אמא. בחיי":  ראיון עם דניאלה לונדון דקל, היוצרת מאחורי הסדרה