לילה של עימותים בין מפגינים לשוטרים הסתיים עם מעצר של 38 איש ומאות דוחות שחולקו בגין הפרות של תקנות הקורונה, ביותר מ-350 מוקדים שונים ברחבי הארץ. במשטרה טוענים כי המפגינים נעצרו בגלל הפרות סדר ותקיפת שוטרים, בעוד שהמפגינים טוענים שהמשטרה הפעילה כוח רב ולא מוצדק ללא התגרות מצידם.

סנ"צ גלעד בהט, מי שאמון על אכיפת התקנות במשטרת ישראל, התייחס ב"חדשות הבוקר" לאירועי הלילה. "כמדינה חווינו לא מעט משברים ומלחמות, אבל נקודת האור הגדולה ביותר באותם אירועים הייתה היכולת שלנו להיות מאוחדים", אמר סנ"צ בהט, "הביחד הזה הוא שיחזיק אותנו ולצערי, אנחנו רואים דווקא בעת הזו הרבה מאוד קולות לפילוג ואנשים שמנסים לאתגר את אבני היסוד של הבית שאנחנו חיים בו".

"אחת מאבני היסוד האלה היא המשטרה", המשיך בהט, "גם אם אנחנו לא מרוצים ממה שקורה, גם אם יש לנו הרבה ביקורת, אי אפשר לערער את אבני היסוד ולעשות דה-לגיטימציה למשטרה. ברוב מוקדי המחאה התנהלו בצורה טובה ובהתאם להנחיות והשוטרים היו שם כדי להגן על המוחים, יש לא מעט אירועים בהם מנסים לפגוע במוחים, אבל היו מספר אירועים, לדוגמה בתל אביב, שבהם אנשים החליטו להפר את החוק וההנחיות".

ותגובת המשטרה לא הייתה מוגזמת?
"המפגינים האלה סירבו לבקשת השוטרים להזדהות בפניהם ואני מזכיר שבהרבה מאוד אירועים כאלה כשאנחנו בודקים את זהות האנשים, אנחנו מגלים חולי קורונה ומבודדים. אזרחים עוברים על החוק בצורה בוטה כדי לייצר תמונות שהמשטרה מפעילה כוח. כשאנשים מפרים את החוק ברגל גסה, למשטרה לא תהיה ברירה אלא להפעיל כוח".

רון חולדאי, עפר שלח ואחרים שהיו בהפגנות טוענים שהמשטרה הגיעה אחרת להפגנות האלה, אולי כי קיבלו הוראות מלמעלה.
"המשטרה לא הגיעה אחרת, המשטרה הגיעה מצוידת בתקנות ובחוקים התקפים לאותו הרגע. יש איסור התקהלויות של מעל ל-20 אנשים ומעבר ל-1,000 מטרים ממקום המגורים".

האם אותה אכיפה אמש נעשתה גם בבני ברק?
"המשטרה הייתה בהרבה מאוד מקומות, גם בבני ברק, ופיזרה עשרות בתי כנסת וסוכות שבהם היו התקהלויות, כולל של חולי קורונה. המשטרה נמצאת בכל מקום. יש הבדל גדול בין לסקר אירוע כזה, שכל הנדרש הוא כתב וצלם, לבין לפזר אירוע כזה שדורש עשרות שוטרים לאורך שעות. אנחנו לא יכולים להיות בכל מקום באותו זמן".

ועדיין, יאיר שרקי מדווח שבתי הכנסת בעיר היו מלאים.
"בבני ברק נסגרו עשרות בתי כנסת וניתנו מאות דוחות לאורך סוף השבוע. אנחנו מגבירים את האכיפה גם במובן הזה שכשמתגלה חולה קורונה מאומת בקרבת אנשים, אנחנו לא נותנים רק קנס אלא גם פותחים תיק פלילי. 80 אנשים הרשו לעצמם להפר בידוד בכל האיזורים בארץ במהלך סוף השבוע וככל שאנשים יפרו את ההנחיות, יעברו על החוק ויסרבו להזדהות, שלא יבואו בטענות למשטרה שאוכפת".

משטרת ישראל לא טעתה באף אחד מהמקרים האלה?
"יש עשרות אלפי מפגשים בין שוטר לאזרח בכל יום, האם בכולם אנחנו צודקים במאה אחוז? לא בטוח. המשטרה יכולה לעשות טעויות, אבל אנחנו בודקים את עצמנו ומשפרים. יש 30 אלף שוטרים ותשעה מיליון עיתונאים וצלמים שכל הזמן מצלמים ובודקים איפה המשטרה לא בסדר, במקום לראות איפה הם עצמם לא בסדר. למשטרה יכולות להיות טעויות בעבודה שלה, אבל אסור לעשות דה-לגיטימציה למשטרה, זה היסודות של הבית שלנו".