עם התגברות ירי הרקטות ובלוני הנפץ מרצועת עזה בשבועות האחרונים, שר הקליטה יואב גלנט ממשיך את מתקפתו על שר הביטחון הנוכחי, נפתלי בנט, ומי שהחזיק בתפקיד לפניו, יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

"זה מצב שאי אפשר להסכים איתו ואי אפשר לקבל אותו, אנחנו נשים לו סוף", הצהיר גלנט ב"חדשות הבוקר", "את המצב שבו רקטה נופלת במדינת ישראל אנחנו צריכים לעצור. עסקתי בעניין הזה שנים ארוכות ועצרתי את זה לאורך שנים. לא נימנע בעתיד ממבצע נרחב".

על הטענה כי גם ליברמן ובנט הבטיחו לפני כניסתם לתפקיד למגר את הטרור בעזה אך גילו כי המציאות מורכבת יותר, השיב גלנט: "אני לא זוכר אותם עוברים איתי את הגבול לרצועת עזה, אני לא זוכר אותם יושבים איתי בחפ"קים. כשאני אומר משהו בנוגע לחמאס, אני מציע לכולם לקחת את זה ברצינות. אנחנו נגיע למערכה ונקבע את התנאים והעיתוי. כשנעשה זאת, נעשה זאת לא בדיבורים אלא ניפול עליהם כאשד מים".

מה אתה חושב על התפקוד של בנט כשר הביטחון בסיטואציה הזאת?
"הדבר העיקרי שעליו הערתי, הוא סייג לחוכמה שתיקה. אל תבוא ותגיד 'דין בלון כדין רקטה', ואחרי יום מתברר שזה לא נכון. כאשר אתה שר ביטחון ואתה אומר את זה, הדבר פוגע בהרתעה של מדינת ישראל. לעניין הזה יש משמעות מרחיקת לכת. אני מקווה שהוא יילמד את העניין. יותר טוב שתהיה שקט, כאשר צריך להגיב תגיב, תפעל ואל תדבר דברי רהב".

דיברת לאורך השנים על חשיבות העמימות, ופתאום לקראת הבחירות נראה שמותר להגיד הכל. מה דעתך על דברי ראש הממשלה אמש והרמיזה על שיבוש הלווין האיראני?
"יש פה ספין, מקשרים בין החלק הראשון של הדברים שאמר ראש הממשלה לחלק השני. ראש הממשלה דיבר על כך שמדינת ישראל משבשת לאורך שנים בצפון את הפעילות האיראנית, שתפקידה לבנות צבא איראני בסוריה ולהקים חיזבאללה 2 ברמת הגולן. את זה אנחנו משבשים. לקחו את זה לאמירה על הלווין, אבל אלה שני דברים שונים. ראש הממשלה השתמש בדוגמה הזאת כדי להראות שהם נכשלים בדברים רבים".

אמש (ראשון) בחדשות 12, נחשף כי פרטיהם של 6 וחצי מיליון ישראלים בעלי זכות בחירה דלפו מהיישומון "אלקטור". בין היתר, פרטיהם האישיים של ראש הממשלה, ראש המוסד וראש השב"כ. לטענת השר גלנט, ייתכן שמדובר בניסיון לפגוע בליכוד: "כנראה שהיה ניסיון להשפיע על היכולת של הליכוד להגיע אל המתפקדים והמצביעים שלנו", טען גלנט, "מאגרי מידע צריכים להיות שמורים וחסויים".

תגובת ימינה: "אנחנו קוראים לשר גלנט להפסיק את המתקפות הבלתי פוסקות נגד מדיניות הביטחון של ראש הממשלה נתניהו והשר בנט".

תגובת כחול לבן: "לא מפתיע שמי שלא יודע לספק ביטחון לתושבי הדרום, לא יודע גם לשמור על הפרטים האישיים של אזרחי ישראל. את המחיר משלמים כולנו".