משפחות החטופים והנעדרים נפגשו עם מתאם השבויים והנעדרים, גל הירש ועם נשיא המדינה יצחק הרצוג. אייל אשל, אביה של החיילת רוני, איבד קשר איתה מאז יום שבת - ואיש לא מספק לו תשובות על מקום הימצאה.

"זו השואה הפרטית שלנו ושל רוני שנעלמה", אמר הבוקר אשל, "היא מצטרפת לקבוצה של 20 חיילות בצה"ל שנעלמו מהעולם ואף אחד לא מדבר עליהן. אף אחד לא מזכיר אותן. עד לרגע זה אנחנו לא יודעים כלום. רוני שירתה במרחב נחל עוז, בבסיס עצמו, כאחת מקבוצת חיילות בתפקיד הזה שנעלמו".

"יש לחיילות האלה מג"ד. משבת בצהריים הוא לא עונה לטלפון. המג"ד חי, המג"ד קיים, לובש מדים בדקות האלה ממש, אבל בדום שתיקה. הוא לא עונה לטלפונים. הוא רואה הודעות, יש סימן כחול, אבל אין קול ואין עונה. אני מסוגל לקבל הכל, מוכן לכל סיטואציה, גם לנורא מכל, אבל תענה לטלפון, תגיד שאין לך תשובה. עד לרגע זה אף אחד לא הגיע אלינו ממערכת הביטחון או מהצבא ואמר: 'תקשיבו, אין לי תשובות'. גם תשובה כזאת אני אקבל".

מה גל הירש אמר לך?
"אתמול נפגשנו איתו ועם הנשיא. הנשיא, רעייתו וגל הירש קיבלו אותנו, ישבו והקשיבו. אני הייתי האבא היחיד לחיילת שנעלמה ושלא יודעים מה קורה איתה. השאר היו הורים למבלים מאותה מסיבה ארורה. הירש גילה המון אמפתיה, המון הכלה, אמר מראש: 'אני לא אשתף אתכם בכל הפעולות שאמורות להינקט, לא אשתף אתכם בכל הצעדים שאנחנו עומדים לעשות, אבל אני אדבר את האמת'. הוא הדגיש את זה. אלה השעות הראשונות לכניסתו לתפקיד. אני נותן לו את כל המרחב כדי לעבוד ורוצה שמשהו ייצא מהעבודה הזאת".

באיזה סטטוס רוני מוגדרת כרגע?
"רוני נעלמה. היא לא מוגדרת באף מקום כנעדרת, לא מוגדרת כחטופה. יש רשימת נעדרים בצה"ל. רוני לא ברשימה הזאת. עוד כמה בנות לא ברשימה הזאת. זה המצב הקשה שאני נמצא בו כרגע. אין שום כיוון, אף לובש מדים עד לרגע זה לא הגיע אלינו הביתה ואמר משהו. גם אם המשהו הזה לא טוב, אבל שיבואו ויגידו. אי אפשר להמשיך עם השתיקה הזאת. השתיקה הזאת לא טובה לנו וגם לא לצד השני".

מה ידוע לך על מה שקרה בבסיס בבוקר ההוא?
"הסיפורים איומים ונוראים. אני יודע את זה כי אני מנהל חמ"ל פרטי משלי, מנהל לעצמי את המידע. יש סרטונים רצים בטלגרם על כניסת רכבי חמאס לתוך הבסיס ועל העמסה, יסלח לי אלוהים על המילה הזאת, של בנות לתוך אמבטיית הטנדר ויציאה בחזרה לכיוון ח'אן יונס. יש קו ישיר מנחל עוז לח'אן יונס".