הולכות וגוברות הקריאות לסרבנות מצד אנשי מילואים ובוגרי יחידות מיוחדות שמתנגדים לרפורמה המשפטית. 37 טייסי קרב הודיעו כי לא יתייצבו לאימונים, כמו גם קציני מודיעין מ-8200 שהצהירו כי יעדרו משירות מילואים עד שתבוטל הרפורמה - זאת בהמשך למכתב שעליו חתמו 300 בוגרי היחידה שהודיעו כי לא ישרתו במילואים אם החקיקה תעבור.

בשיחה בין הרמטכ"ל הרצי הלוי לראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר הרמטכ"ל כי בצה"ל מודאגים מהתפשטות הסרבנות בתוך הצבא. לדברי הרמטכ"ל, "השיח על הסרבנות עלול לפגוע במבצעיות של הצבא. זו הייתה טעות לקרוא לאנשי המילואים שמחו בהפגנות 'אנרכיסטים' - זה פוגע מאוד במי שאחראי יום-יום על ביטחון המדינה".

שר הביטחון יואב גלנט גינה את הקריאות לסרבנות בתוך הצבא וקרא להידברות: "המצב היום מחייב לדבר, ומהר. אני פונה מכאן לכל חייל ולכל קצין - צה"ל הוא כלי המגן של מדינת ישראל ואנשי המילואים הם חלק ממקור עוצמתו הגדולה. השאירו את הוויכוח הפוליטי מחוץ לצה"ל, זה בנפשנו. ניצבים בפנינו אתגרים חיצוניים כבדים ומורכבים, כל קריאה לסרבנות פוגעת בתפקודו של צה"ל וביכולתו לבצע את משימותיו".

שר העלייה והקליטה אופיר סופר מהציונות הדתית הצטרף הבוקר לקריאות נגד הסרבנות. "מדובר באירוע חמור מאוד. מדינת ישראל יצאה למלחמות, הלכה למהלכים קשים כמו אוסלו, ההתנתקות ומלחמת לבנון הראשונה, ולא ראינו גל כזה של סרבנות. גם אם יגידו שמדובר באירוע חמור יותר - ואני לא חושב שמדובר באירוע יותר קשה, אסור לנו לשבור את הכלי הזה שנקרא צה"ל. כולם מגיעים".

"מסר הסרבנות הוא מסר רע. ברגע שהמסר הזה נפרץ, השמיים הם הגבול. צריכה להיות כאן אפס לגיטימציה, יהיו טובים ככל שיהיו, בדיוק באותה תקיפות שאנחנו יודעים להתייחס לאירועים אחרים".

מה עם הידברות?
"לפני שבועיים אמרתי שאפשר לנצל את השבוע הנוכחי, שממילא לא מתקדמת בו חקיקה. דיברתי אתמול עם חבריי מהאופוזיציה ואמרתי להם: לכם יש את המגבלות שלכם ולי את המגבלות שלי. כל אחד מבין מה הקווים שלו. חייבים למצוא את הדרך להתכנס. לעניות דעתי המרחקים לא גדולים. היה טוב אם זה היה קורה השבוע, ואם זה לא קרה, זה צריך לקרות בשבוע הקרוב. ברגע שתתחיל הידברות הכל ייראה אחרת".

האם אתה קורא לעצור את החקיקה כדי להתניע הידברות?
"שר המשפטים קרא להידברות מהיום הראשון, מהנאום הראשון שלו. גם אם לא תהיה הידברות, החוק כפי שנכנס זה לא כפי שייצא. השלב שנכנסים לשינויים זה בקריאה השנייה והשלישית. כשהדברים יגיעו לקראת הצבעה, שם הם ייכנסו לשינויים. יחד עם זאת, מוטב שהדברים ייעשו בהידברות ובהקשבה, כי כשהם נעשים כך יש לזה ערך".