מסתבר שלמרות הדימוי של רכבי יוקרה, ככלי שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לרכוש אותו, רכבי היוקרה דווקא מבוקשים מאוד. לפי הדוח של יד 2 מכוניות היוקרה היא הקטגוריה השנייה בחיפושים החודש, אחרי קטגוריית המשפחתיות כמובן. והנה שלוש מכוניות היוקרה המחופשות בישראל:
במקום הראשון במצעד המכוניות המחופשות ביותר: BMW סדרה 3 עם 145,221 חיפושים
במקום השני במצעד: Audi A3 עם 127,670 חיפושים
במקום השלישי במצעד: BMW סדרה 5 עם 122,100 חיפושים
נשאלת השאלה האם הישראלים לא יכולים להרשות לעצמם מכוניות יוקרה מהניילונים, ולכן מחפשים אותן ביד שנייה או שאנחנו סתם נהנים להפליג בחיפושים ולחלום על מכוניות שלעולם לא יהיו לנו?
על פי הנתונים מסתבר שמדובר ביותר מפנטזיה, עם עלייה מתמדת בחיפושים ובעסקאות שמבוצעות, כשהמחיר משחק כמובן תפקיד חשוב – מי לא היה רוצה רכב יוקרה שמור ומתוחזק במחיר של משפחתית חדשה.
רועי שגב, סמנכ"ל אתר יד 2 מסביר את התופעה: "ניקח לדוגמא את BMW סדרה 3 1,300 סמ"ק, רכב כזה שהוא רק בן שנה, אנחנו יכולים לקנות אותו ב-160,000 ש"ח, מדובר בהפרש של 70,000 שקלים פחות מאשר חדש. עוד דוגמה היא ה-BMW סדרה 5, חדש עולה 381,000 ש"ח, אחרי שנה הוא מאבד 110,000 שקלים, שזה מחיר של אוטו".
כל דגמי היוקרה הפחיתו מערכם 13% בממוצע
אבל מה עושים אחרי שרוצים לשדרג את הרכב? מצד אחד רכשנו רכב יוקרה במחיר זול יותר, אבל איך נצליח למכור אותו? גם כאן יש נתונים מעניינים:
לפי הגרף ניתן לראות כי BMW X3 הוא הרכב שהכי שמר על ערכו, עם ירידה רק של 4.6%- מתחילת השנה. אחריו Audi S8 עם ירידה של 5.9%-. קצת יותר רחוקים נמצאים Land Rover שמציג הפחתת ערך של 7.2%- וחברת Jeep עם הגראנד צ'ירוקי שסוגר ירידה של 10.8%- מערכו. יש לציין כי כל דגמי היוקרה הפחיתו מערכם בממוצע כ-13% עד כה מאז תחילת השנה.
מעניין לראות שאין קורלציה בין שמירת הערך לבין האמון של האזרח הישראל ברכבים. לפי מדד חוות הדעת של יד 2, וולו 50V תופסת את המקום השלישי במדד חוות הדעת בקרב הקהל הישראל. אל המקום השני הגיעה לקסוס CT200H ובמקום הראשון – הרכב האמין ביותר לפי הצרכנים בישראל: מרצדס GLA. ניכר כי המדד אינו תואם את הביקוש של הצרכן הישראלי, כפי שראינו בפעם הקודמת, ולא את הערך.