סיטרואן ישראל נעדרה מתחום הסופרמיני מספר שנים, כאשר היבואן העדיף להתרכז באחות מבית פיג'ו, ה־208, ובשלב מסוים אף התפתה לרדוף אחרי האיביזה במחיר. במרץ 2017 נחת בארץ הדור השלישי ל־C3 כדי לסמן הסתערות מחודשת של סיטרואן בתחום הסופרמיני, הפעם עם רמת אבזור גבוהה ואחריות לחמש שנים.
לצד הסיטרואן C3 החדשה, הגיעה טויוטה יאריס המחודשת, שנחשפה במקביל לאיביזה בתערוכת ז'נבה 2017 ועברה שינוי מהותי. הדור השלישי ליאריס הוצג ב־2011 והכריז שטויוטה חוזרת לשחק תפקיד של ממש בסופרמיני בארץ. ועוד איך חוזרת.
עיצוב
טויוטה יאריס
עיקר השינוי הוא בחזית: השבכה הפכה לתלת־ממדית בעיצוב מעניין, והקווים סביבה מזכירים רעיונות דווקא מה־DS3 המקורית, עם פסי הכרום האנכיים. יחידות התאורה החדשות כוללות פסי לד נאים ליום, שמשתלבים בפסי קישוט. גם האחוריים מעוצבים באופן דינמי יותר, ויחידות תאורה אופקיות עם פסי לד שנראים טוב בלילה, מסייעים ליצור תחושת רוחב גדולה יותר.
סיטרואן C3
ל־C3 אפשרויות לשילובי גוונים, ואלינו היא הגיעה באדום עם גג לבן, שמתכתב עם הריבועים הלבנים בתוך מגיני הפלסטיק שבדלתות (איירבאמפ). החרטום הגבוה יוצר תחושה של רכב גדול, וחישוקי "16 הנאים והגדולים רק מעצימים אותה. בגלל העיצוב ועם שלל המגינים וחיפויי הכנפיים, ה־C3 נראית גדולה יחסית ואפילו קצת פנאי.
תא נוסעים
טויוטה יאריס
איכות תא הנוסעים ביאריס שופרה, ומבחינות רבות היא הטובה מהשתיים עם יותר משטחים רכים. אבל איכשהו הקווים בסביבת הנהג פחות הרמוניים, וקצת מוזרים ומיושנים לעומת המתחרות החדשות. מערך המולטימדיה שודרג, אך המסך סובל לעיתים מהשתקפויות ואינו תמיד נוח לתפעול.
סיטרואן C3
לסיטרואן מושבי כורסה רחבים, ב"ידיות המזוודה" לדלתות, ובמערך המולטימדיה דובר העברית שעדיין מורכב מדי לתפעול. גם כאן פריטים צבעוניים, והחלק המרכזי בסביבת הנהג מרופד בדמוי עור. אבל מול הצבעוניות והמקוריות, בולטת ולא לטובה איכות חומרים נמוכה, והפלסטיק הנוקשה שיוצר תחושה חלולה, הוא דוגמא לכך. מנגד, ל־C3 אבזור מכובד כמו בקרת אקלים ומפתח חכם שאין לאחרות — ומעל הכל, הציוד הבטיחותי הוא העשיר בחבורה
נסיעה
טויוטה יאריס
לטויוטה מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר, ולו 112 כ"ס. כוללת שבעה יחסי העברה מתוכנתים וניתן לשלב "הילוכים" מההגה. ההאצה ל־100 קמ"ש תארך 11.2 שניות. נוחות הנסיעה סבירה בלבד, אך רעשי רוח ובייחוד רעשי הכביש שהיא יוצרת, פוגעים בחוויית הנסיעה.
סיטרואן C3
לסיטרואן מנוע שלושה צילינדרים, טורבו, בנפח 1.2 ליטר, ולו 110 כ"ס. המנוע משודך לתיבה אוטומטית רגילה עם 6 הילוכים, וההאצה ל־100 קמ"ש תארך 10.9 שניות. סיטרואן C3 היא המכונית הנוחה מבין השתיים, הן במפגעים גדולים והן בקטנים.
והמנצחת היא
טויוטה יאריס אמנם מצוידת היטב, נהנית ממוניטין מצוין, יש לה קהל לקוחות מושבע — אבל ידה על התחתונה במקרה זה. סיטרואן C3 מיוחדת בהופעתה האופנתית והצבעונית. ובעיקר, נוחות הנסיעה טובה יותר, חבילת האבזור ומערכות הבטיחות שלה עשירות יותר והאחריות ארוכה במיוחד. ה־C3 אינה מושלמת, אבל מציעה לרוב הרוכשים חבילה עדיפה, והיא המנצחת במבחן שלנו.