סיאט איביזה 1.0 ל' טורבו אוטומטית

מחיר: 86,000 שקלים
הספק: 110 כ"ס
מנוע: 1.0 ל' בנזין
צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 22.7 ק"מ/ל'
ציון במבחני ריסוק: 5 כוכבים

השם של המכונית הספרדית - סיאט, אינו דומה במקרה לשם של זו מאיטליה – פיאט. סיאט החלה את חייה כחברה המייצרת פיאטים ממודלים קודמים המיועדים אך ורק לשוק הספרדי. האיכות אגב, לא הייתה טובה במיוחד, בלשון המעטה.

כל זה השתנה כשקונצרן פולקסוואגן קנה את החברה הספרדית והחל לחדש את קווי הייצור שלה, את דגמיה ולחלוק איתה מערכות הנעה ומרכבים. סיאט הפכה ל"ילדה השובבה" של הקונצרן הגרמני השמרני, זו שמותר לה להיראות שונה יותר, פרובוקטיבית יותר, כזו שמייצרת יותר אמוציות.

 

ואכן, מכוניות סיאט עד היום יפות יותר לטעמי, מהמכוניות המקבילות בגודל של פולקסווגן או סקודה (הבת הצ'כית והפרקטית של הקונצרן). האיביזה היא מכונית נאה ו"צעירה" יותר מהפולו למשל. לכן אהבנו אותה ונתנו לה את הציון 8.

תא הנוסעים הוא ברמה טובה בהחלט, כפי שמצופה במכונית מבית היוצר של פולקסווגן, אך האבזור אינו עומד בשורה אחת עם מכוניות הסופר מיני המודרניות והחומרים לעיתים נוקשים. גם מרווח הפנים מאחור הוא לא מהטובים בקטגוריה - ונתנו לו את הציון 7.

אך מה שחסר באבזור – מקבלים בתנועה. המנוע הקטן 1000 סמ"ק עם שלושה צילינדרים, המשודך לתיבת ההילוכים הדו מצמדית של הקונצרן, עושה את העבודה ביעילות ובחסכנות. המכונית צרכה במבחן 15 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת והיא מסוגלת ליותר בנסיעה רגועה יותר. יש לזכור שמנוע מוגדש טורבו חוסך דלק כשלא לוחצים עליו. כשהרגל כבדה על דוושת התאוצה, צריכת הדלק עולה.

סה"כ המכונית מתאימה למראה הצעיר שלה ומציגה איכות נסיעה טובה ובטוחה, וכל זה במחיר הנמוך בהרבה ממחיר המכוניות האחרות בקטגוריה. בשל הביצועים במחיר בה היא נמכרת (במבצע שאין לו תאריך סיום), בין 83–82 אלף שקלים, היא קיבלה את הציון 9.

אהבנו מאוד את מערכת השמע שלה, עם סאב וופר ש"גנב" כ-20 אחוזים מנפח תא המטען, אך לצערנו זו הרכבה מקומית במחיר נוסף. המכונית גם קיבלה 5 כוכבי בטיחות במבחן ה N CAP הקודם.

סיכום

סה"כ מדובר בסופר מיני טובה, שהמחיר בו היא נמכרת, כאמור, 82-83 אלף שקלים, הופך אותה לאחת הקניות הטובות ביותר למכונית חדשה בישראל.

לבחור נכון: מה צריך לדעת כדי לנהוג בטוח?