בשבועות האחרונים גילו לתדהמתם אלפי ישראלים כי נפלו קורבן לעוקץ וחשבונות האשראי שלהם חוייבו בסכומים גדולים של אלפי שקלים. במקביל, בעלי מסעדות ובתי קפה רבים, בעיקר מאזור ירושלים, גילו שמכרו סחורה יוקרתית מבלי שקיבלו שום תמורה על כך.

ההונאה מתחילה בשיחת טלפון לבית העסק, בה הנוכל מבקש לבצע משלוח ומזמין אוכל ובקבוקי אלכוהול יוקרתיים. משום שמקרים כאלה, בהם לקוחות מבקשים לעשות משלוח של אלכוהול יוקרתי מבתי קפה ומסעדות, הם נדירים,  ציין הנוכל כי ההזמנה היא עבור שגרירות קנדה, לקוח חשוב ואמין. במעמד התשלום סיפק הנוכל פרטי אשראי משוכפלים, דבר שגורם לעוקץ להיחשף רק כעבור מספר ימים. 

"קיבלנו שיחת טלפון ממישהו שרצה לעשות משלוח", סיפר חיים סנדלר, בעלי מסעדת Harvey's בירושלים, "הוא הזמין שלושה בקבוקים של ג'וני ווקר בלו, שני בקבוקים ג'וני ווקר בלאק, שני בקבוקים וודקה גרייגוס ושני בקבוקים של ג'ק דניאלס. קיבלנו כרטיס אשראי, העברנו וזה עבר והוא אמר שמישהו יגיע בעוד שעה לקחת את ההזמנה". 

"הוא מדבר בביטחון מאוד גדול, אומר תביאי לי איזה חמישה סלטים שאת רוצה, איזה חמש פסטות והקאצ' הגדול זה כנראה האלכוהול", נזכרה מנהלת בקפה קפית הגן הבוטני בשיחת הטלפון שקיבלה, "וויסקי, גרייגוס, האלכוהול הטוב והיקר. הוא מתקשר שוב בערב והוא אומר שהבוס שלו מאוד מרוצה". 

שכפלו כרטיסי אשראי והזמינו בעשרות אלפי שקלים (צילום: מתוך
וברחו עם הסחורה לשטחים|צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

מתיעוד מצלמות האבטחה שהגיעו למערכת "חי בלילה" מאחד מבתי העסק בירושלים, רואים את השליח שמגיע לאסוף את המוצרים. אחרי שהעמיס את המוצרים למכונית הוא לוקח עד למחסום קלנדיה, שם פוגש את האדם שהזמין את המשלוח, שמעביר את הסחורה לגדה המערבית. "כל יום הוא הזמין ממסעדה אחרת", סיפר מוחמד, אחד מנהגי המוניות שביצעו את המשלוחים, "היה משלם לי 100 שקל על הנסיעה". 

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: 
"במקרה שתואר בוצעו מגוון פעולות חקירה במטרה לנסות ולהתחקות אחר זהות המעורבים ואף נעצר חשוד שאסף את אותם המשלוחים. יחד עם זאת, לא מוכרת למשטרה תופעה, ואנו קוראים לכל בעד עסק שנפל קורבן למעשה זהה לדווח למשטרה באופן מיידי".