אמש (רביעי) בפרק פתיחת העונה השלישית של "המתמחים", הכרנו את ד"ר נתי בן שלום. רבים מתבלבלים וחושבים בהתחלה שהוא דוגמן או ברמן, אבל האמת היא שהוא בכלל גיבור. לפני שלוש שנים בבית החולים שניידר, המתמחה לנוירוכירורגיה מבילינסון זיהה כי הדר, תינוק בן שנה וחצי, נמצא בסכנת חיים מיידית. כשהוא הבין שאין לו אפילו זמן להכניס אותו לחדר הניתוח, החליט לנקוט בפעולה כירורגית שהצילה את חייו.

"הדר הגיע לנתי בשעת לילה מאוחרת כמוצא אחרון", משחזר צור מאיר, אביו של הפעוט. "להדר פרץ דימום מוחי משמעותי, הוא שהה במחלקה לטיפול נמרץ לב ולמזלנו נפלנו דווקא על המשמרת של נתי, מתמחה צעיר באותו זמן".

מה נתי עשה?
"הוא ביצע פעולה מאוד לא שגרתית של שחרור לחץ של הדימום, לא היה אפילו זמן לבצע הרדמה כמו שעושים לפני שהולכים לניתוח ראש".

באותם רגעים דרמטיים, נתי קדח בגולגולת של הדר כדי לשחרר את הדימום ובכך הציל את חייו. "אפילו לא היה זמן להגיע לחדר הניתוח כדי לבצע את הפעולה מצילת החיים הזו. הוא ביצע את זה בלי להתמהמה יותר מדי והציל את החיים שלו".

למרות שעברו מספר שנים, המשפחה עדיין שומרת על קשר עם ד"ר בן שלום. "אי אפשר להפסיד קשר עם אדם כזה", הסביר צור. "אנחנו כל שנה עושים אירוע יום הולדת מחדש להדר. נתי הוא אורח הכבוד, שמחנו להיות בחתונה שלו ואנחנו בקשר איתו. נתי מביא איתו המון מקצועיות, צבע, מחשבה טובה ורוגע. הוא אחת הדוגמאות המפוארות של מדינת ישראל".