ערב הגמר של נינג'ה ישראל היה הערב הגדול של גיל מרנץ, שהצליח להתעלות מעל כל שאר המתמודדים ולקטוף את תואר מנצח העונה, וזאת למרות שלא צלח את מסלול המכשולים עד סופו, ולכן לא ניתנה לו ההזדמנות לנסות לצלוח את המכשול הקשה מכולם - הר המידוריאמה.

אבל השמחה של מישהו אחד היא האכזבה של אחר - ובמקרה הזה יובל שמלא, מנצח העונה הראשונה שסיים את הערב יבש, אבל לא מהסיבות הנכונות. למי שפספס, שמלא נפל בשלב הראשון של מסלול הגמר במכשול סולם הסלמון, עליו לא הצליח לטפס כראוי ונפל ביחד עם מוט האחיזה. שמלא לא שחרר את האחיזה ונותר תלוי בין הבריכה למכשול, אבל למרות זאת לא הייתה לו אפשרות לסיים את המסלול ודרכו בעונה השנייה של נינג'ה ישראל הסתיימה. "בחיים לא שנאתי כל כך להיות יבש", אמר לכתבת חי בלילה, מעיין אדם. 

"אני חושב שזה מראה שבתחרות הזאת זה לא משנה מה הרמה שלך", ניסה שמלא להסביר את ההפסד המפתיע, "מה שמשנה זה להיות מרוכז כל רגע ורגע, לא משנה כמה אתה חזק, זה עניין של טכניקה ותכנון. אם הייתי אומר לעצמי לעצור את התנופה בסלמון, אני בטוח שהייתי עושה את זה". 

בתחילה היה נדמה כי שמלא הולך לכבוש את התחרות פעם נוספת והדרך שעשה במסלול הגמר הייתה מושלמת, עד לאותו רגע מקולל. "זאת טעות, זאת לא פאדיחה, זאת פאשלה שעשיתי על המסלול", אמר והוסיף שיכול להיות שיחזור לעונה הבאה כדי להשלים את מה שלא עשה הפעם.