שנת הלימודים נגמרה באופן רשמי השבוע, אבל בדיוק עוד יומיים (מוצ"ש ב-21:30 בקשת 12) בית ספר למוסיקה פותח את שעריו עם תלמידים חדשים ומורים ישנים-חדשים. אחת מהמורות היא נועה קירל, ואמש (רביעי) היא סיפרה לנדב בורנשטיין בחי בלילה על החוויה כמורה. "זה כבוד אדיר. רק סיימתי בית ספר וכבר אני מורה", אמרה קירל. "זה לא קורה לכל אחד, זה מאוד מרגש וזאת זכות גדולה. זה מדהים כי אני לא סתם שופטת, אני באמת מורה. אני עובדת עם הכיתה שלי, בוחרת להם את השירים ומלמדת אותם המון דברים, וזה תהליך ארוך ואישי".

אם נודה בזה, כנראה שרוב התלמידים של היום היו רוצים שנועה קירל תהיה המורה שלהם. "אני המורה המגניבה", אמרה קירל. "פער הגילים דווקא מהווה יתרון עבורי, הוא עוזר לי להתחבר יותר עם הילדים, ולהם אולי להרגיש יותר בנוח איתי כמורה. אבל ברור שיש איזשהו דיסטנס, זה פשוט קורה מטבעו". 

נועה קירל מתכוננת לבית ספר למוסיקה אקסטרה (צילום: מתוך
הכל זה גורל. נועה קירל|צילום: מתוך "פושרז" באדיבות סלוצקי אפיקי תקשורת והוט בידור

ואם לא ידעתם, כשקירל הייתה בת 10, גם היא עשתה אודישן לבית ספר למוסיקה, אבל לצערה (או לשמחתה) היא לא התקבלה. ועכשיו יש לה תחושה של סגירת מעגל. "אז לא התקבלתי לבית ספר למוסיקה, מה שבדיעבד עשה לי טוב ולקח אותי למקומות אחרים. זה גורל וזה בסדר. אבל באתי מהצד השני, כמורה, שזה אפילו עוד יותר טוב". 

יש תחרות או יריבות ביניכם המורים, או שאת שמחה כשהם מנצחים והם שמחים בשבילך?
"זו תמיד שמחה, אבל יש בינינו כימיה כל כך מדהימה ואנחנו חברים כאלה טובים. הם כל כך מדהימים וזו באמת זכות בשבילי לשבת לידם וללמוד גם מהם. אלה דו קרבים באווירה כיפית כזאת, זה באמת פורמט מתוק, מקסים ואותנטי. וכיף, פשוט כיף". 

איזה שיעורים נועה קירל מעבירה בבית ספר למוסיקה? זה לא רק לשיר אלא גם איך לזוז, לרקוד ולהופיע.
"לגמרי. אלה דברים שמאוד מאפיינים אותי ואני מאוד מתחברת אליהם. חוץ מהשירים והמוסיקה, שזה הדבר המרכזי, יש גם את הריקוד, ההופעה וכל המסביב. יש פה ילדים שמאוד מתאימים לי, הם גם כאלה ומתחילים להיות כאלה, אז מאוד כיף לשפר אותם ולקחת אותם למקום הזה".