עד שיגיע החיסון המיוחל, משווקים שונים מפרסמים ברשת בשבועות האחרונים "תרופת פלא" טבעית לגמרי שעשויה משרף עץ הלבונה ומבטיחים ריפוי מלא ממחלת הקורונה. החיסון מהטבע הזה מגיע בצורת כדורים קטנים ומומלץ ללעוס אותם פעם אחת ביום, ושמונה כדורים כאלו ימנעו את הקורונה לכאורה. במידה ותצרכו אותם בין ארבע לשש פעמים ביום, מבטיחים המשווקים שתחלימו לחלוטין תוך יום עד שלושה ימים במקסימום.

"הלבונה שנמצאת אצלי יש לה ממש מספר בודד של מפיצים בכל הארץ", סיפרה משווקת גרגירי לבונה למערכת חי בלילה. "זו בעצם לבונה אמתית. מי שכבר חולה קורונה ויש לו תסמינים לוקח את כדורי הלבונה, כדור אחד לפי משקל גוף כל שש שעות, והלבונה תפריש לך תוך כדי לעיסה לגוף, וזה בעצם מה ששומר על מערכת החיסון והבריאות שלך. לפי אנשים שכן לקחו את זה מספרים שתוך 48 שעות עד 72 שעות התסמינים הפסיקו והקורונה נעלמה כלא הייתה".

משווקים מבטיחים שגרגירי לבונה מרפאים קורונה (צילום: חי בלילה, קשת12)
גרגירי הלבונה|צילום: חי בלילה, קשת12

שמותיהם של אותם המחלימים לכאורה שהזכירה המשווקת, מופצים ברשתות בצירוף מספרי הטלפון האישיים שלהם. אך לאחר כמה שיחות טלפון עם אותם הנרפאים, מצטיירת תמונה שונה לחלוטין מהמפורסם.

"אני לא יודעת אם זה עוזר", הודתה מיה ששמה הופץ כמחלימת קורונה בעזרת הלבונה, "אני כולה לקחתי את זה יומיים שלושה, אז זה לא מדד. מציגים אותי בתור מי שהחלימה וזו בדיוק הבעיה". אלישבע, ששמה הופץ גם כן ופורסם שכל עשרת ילדיה החלימו בזכות חיסון הפלא הזה, סיפרה גם היא שהדברים לא בדיוק כפי שנכתבו: "האמת שלקחתי בעצמי גרגר אחד וזהו, אף אחד מהילדים שלי לא לקח. אין פה איזשהו משהו שאפשר להצביע עליו ולהגיד שיש פה ממש תרופה. נכון שהם כתבו אבל זה ממש לא אמיתי וזה לא בסדר".

משווקים מבטיחים שגרגירי לבונה מרפאים קורונה (צילום: חי בלילה, קשת12)
רשימת שמות המחלימים לכאורה שמופצת|צילום: חי בלילה, קשת12

פרופ' נדב דוידוביץ', יו"ר פורום בריאות הציבור התייחס גם הוא לתרופת הקורונה הטבעית: "אסור להתפתות לדברים, אין משמעות לדבר שהוא טבעי. הדבר הזה גם יכול להיות מסוכן. צריך לשמוע רק לרופא המשפחה או לרופא המטפל".

ממשרד הבריאות נמסר:
"אין בידינו מידע מדעי המצביע על יעילות המוצר למניעה או טיפול בוירוס הקורונה והוא לא אושר ע"י משרד הבריאות לייבוא לישראל וכן לא לכל למטרה זו או כל מטרה אחרת. האמירות הכלליות בפרסומי המוצר נעשות ללא כל בסיס מדעי תוך הטעיית הציבור וייחוס אסור של סגולות ביחס לשיטות הטיפול ומניעת הדבקות בוירוס הקורונה. משרד הבריאות מזהיר את הציבור מפני שימוש בתוספי תזונה כמו כדורים, אבקות, חליטות, משחות, שיקויים, להם מיוחסים סגולות ריפוי או מניעת מחלות, במיוחד בתקופה זו של מגפת הקורונה".