הסיפור הזה פורסם בשלישי האחרון ועורר סערה גדולה כאן בישראל. לטענת בעלת מאפייה בברלין, לורן קרטובילה, העיתונאית אושרת קוטלר שאינה מחוסנת, הגיעה למקום אך התבקשה לעזוב מכיוון שאין ברשותה תו ירוק. בתגובה היא צעקה, איימה "להרוס" את המקום ולהשמיץ אותו בתקשורת. השתיים סיפקו את גרסתן להשתלשלות האירועים.

"היא הזמינה, הייתה עם הבת שלה והודענו לה מראש, כפי שאנחנו מודיעים לכולם שאם היא לא מחוסנת, היא לא יכולה לאכול בבית הקפה שלנו – לא בפנים ולא בחוץ", סיפרה קרטובילה והוסיפה. "היא יצאה החוצה, חזרה ואמרה שבחוץ השולחנות מלוכלכים ושאנחנו אנשים מגעילים. אמרתי לה שאזמין משטרה אם היא לא תירגע. היא ענתה לי: "אני מגישת חדשות מאוד חשובה בישראל, אעשה על זה כתבה ואהרוס אותך"". 

אושרת קוטלר מגיבה לתקרית בברלין (צילום: חי בלילה, קשת12)
"אמרתי לה שאזמין משטרה אם היא לא תירגע"|צילום: חי בלילה, קשת12

קוטלר, הגיבה עוד קודם לכן בפוסט בפייסבוק שבו כתבה: "נדהמתי מגסות הרוח, האישה נהנתה לזרוק אותי החוצה, צעקה לעברי שאני משוגעת ואיימה להזמין את המשטרה", אמרה והוסיפה במילותיה. "אני עוברת שיימינג ביומיים האחרונים. שום דבר מזה לא נכון. האישה החליטה לצאת לקמפיין מרשים אחרי שזרקה אותי בלי שום פרובוקציה מצידי. כל מה שביקשתי כמי שחייבת לאכול בחוץ על פי החוקים הגרמנים כי אינני מחוסנת, זה לשבת בחוץ. היא הודיעה לי שעליי לקחת את האוכל וללכת ולכן החלטתי לבטל את ההזמנה", שיתפה העיתונאית. "היא התחילה לצעוק עליי וגירשה אותי החוצה", אמרה קוטלר בכעס. "אמרתי לה שהיא צריכה להתבייש בעצמה, הייתי נסערת, במצב נוראי והיא רדפה אחריי בעודה צועקת שאני משוגעת".

היא סיפרה שאיימת עליה, שבסך הכל ביקשה ממך תו ירוק ושחזרת באיום להרוס לה את העסק. האם זה נכון?
"זה שקר וכזב. הלכתי חמש שעות ברחובות בוכה. זאת הייתה חוויה שאני לא מאחלת לאף אחד. להיות מסולקת בבושת פנים ובלי שום פרובוקציה מצידי. נשמתי עמוק, הרגשתי מודרת כמו מיעוט. אף פעם לא התווכחתי עם אף אחד, וויתרתי על החוויה המשפחתית כי לא יכלתי לשאת את הדבר הזה ואני עכשיו במדינה אחרת. חזרתי אחרי שש שעות רועדת כולי ואמרתי לה: "אני עיתונאית וותיקה מישראל ומה שעשית לא ייעשה ובהזדמנות הראשונה אכתוב על זה". אמרתי את זה כי הייתי נסערת, לא איימתי להרוס אותה. רק כדי להרגיע אותה: היא התקשרה לכל כלי התקשורת בארץ, זה עניין של מקרבן שהופך להיות קורבן. אני יכולה להתפלל שלא נגיע למצב הזה. צריך להיות בני אדם ואת זה אני חושבת שכולנו שכחנו - במיוחד האישה ההיא".