שנים רבות שהיחסים בין ישראלים ופלסטינים בשטחי יהודה ושומרון עדינים במיוחד. בזמן שלא צריך הרבה כדי להתסיס את היחסים שנפיצים ממילא, לא בטוח שהדבר הטוב ביותר הוא להכניס את חנוך דאום לתוך הקלחת המבעבעת. בפרק האחרון של "החיים הם תקופה קשה" ניסה חנוך להספיק למשחק כדורסל ובדרך כמעט הצית אש בין המחנות (פרק חדש הערב, שני, אחרי החדשות, ערוץ 12).

אז איך הסתיימה הנסיעה המשותפת עם עלי לקצבייה בכפר הסמוך, כיצד הצליחה אפרת לגרור את חנוך ליישב אדמה חדשה ביחד עם שאר הקהילה וכיצד הגיב עיתונאי חברת החדשות, יאיר שרקי, כשחברו ניסה לשכנע אותו שכל האקשן קורה בשטחים? כל אלו בלטו ברגעים מהפרק האחרון שמוכיחים שהחיים באמת יכולים להיות תקופה קשה.

>> כל פרקי "החיים הם תקופה קשה" זמינים כעת ב+12

אנחנו שנינו מאותו הכפר?

כשחנוך צריך בשר הוא מעדיף שיהיה איכותי, וזול. לכן, קפץ על ההזדמנות ונעזר בחברו הקרוב עלי ויחד הילכו השניים אל "פאתי הכפר". למרות החשש נכנס חנוך אל הקצבייה החשוכה שם הונחה לברך ב"סלאם עליכום". כמובן ששכהרגלו עשה הכל כדי להפוך את האירוע למביך ככל האפשר עד שעלי התחנן שלא יעשה פדיחות. "אתה הערבי האהוב עליי, אולי לוסי איוב אני יותר אבל היא חצי", אמר דאום. את המבוכה הקלילה הפר דיווח על פיגוע נוסף שבוצע בצומת. ברגע הכל התהפך, חנוך התחיל להזות סכנה ונס על נפשו. "יודע מה? בוא נרד מזה בינתיים", תירץ וברח. "זה לא שאני גזען, אתה מכיר אותי שנים". 

הדרך לחטיבת הביניים עוברת בהתגייסות להתיישבות

רב היישוב קורצוויל הגיע לביתם של חנוך ואפרת ובפיו בשורה: היום נקים מאחז חדש בקרקע. "כמה אפשר להיות צודק? התקשרות חייבת לדבר על מה שקורה בגוש עציון. אנחנו הולכים קבוע עובדות בשטח", קבע והזמין את חנוך בגלל הקרבה שלו לתקשורת. הניסיון להתחמק כדי להספיק למשחק כדורסל לא צלח, ואפרת ביקשה מחנוך "עזרה במטבח". דאום הבין מיד במה מדובר ואמר לרב: "היא רוצה לצעוק עליי, בעיות של שלום בית". בשיחה אפרת התגלתה הסיבה שבגללה התעקשה שייקח חלק. "אתה הולך. יש דברים חשובים יותר, אנחנו חלק מהקהילה הזו. בחרנו לגור בגוש עציון, אתה חלק מההתיישבות ואתה תמלא את החלק שלך", אמרה אך חנוך הבין מיד במה מדובר, "אנחנו צריכים המלצה של הרב כדי שהילד יתקבל לחטיבת הביניים". 

שלנו שלנו או שלהם שלנו?

הפרויקט הגדול רק התחיל וחנוך כבר רוצה הביתה. לא עובר זמן רב והגיע הקצין שאחראי על הגזרה. בדיקה קצרה העלתה כי מדובר למעשה בהרחבה שאושרה ליישוב, ולכן אין טעם בפינוי. "זה שטח שלנו? שלנו-שלנו או שלהם-שלנו?", אמר הרב והבין את גודל הטעות. אין סיבה לפנות, ודאום הבן והאב הבינו שלמשחק יהיה להם קשה מאוד להגיע. כמי שנמצא במצוקה החליט חנוך לפנות לחבר מוכר מאוד מחברת החדשות, יאיר שרקי שמו. "אתה חייב לבוא לפה. יש פה אייטם מטורף, הקימו פה יישוב לא חוקי, בלאגן. אתה חייב להגיע", הפציר בעיתונאי. "לא מפנים אותנו אבל יש פה סיפור". שרקי לא התרשם ותהה אם בן גביר כבר הגיע. "תהיה חבר אני בצרות", חתם את השיחה. 

"העימות הגדול"

 חדשות. תצעקו: 'גיס חמישי, עוכרי ישראל, בוגדים'", נתן הוראות בימוי לכל הקבוצות בזמן שצילם. במהירות אץ מי שהגדיר עצמו "מתנחל עצלן" לטלפן בשנית לחברו שרקי. "אתה לא מבין מה שקורה פה, אני מפחד ממלחמת אחים", אמר. אבל גם התוכנית הזו השתבשה כשארוחת הצהריים הגיעה.