בעוד שבועיים תחגוג השחקנית המוערכת שרונה אלימלך יום הולדת 50. מאחוריה תפקידים רבים בהצגות תיאטרון, סרטי קולנוע וסדרות טלוויזיה, שאחד הזכורים שבהם הוא אורה ב"ישמח חתני". אחרי שהסרט זכה להצלחה קופתית מרשימה, היא מככבת בימים אלו בסדרת ההמשך (פרק חדש הערב, אחרי החדשות, ערוץ 12).

תוך כדי צילומי הסרט, שרונה הרגישה שמשהו לא לגמרי בסדר אצלה. כעבור זמן קצר אובחנה עם תסמונת נדירה בשם תסמונת סוסק, בה חלו עד היום עשרה ישראלים בלבד. "הייתי צריכה לייצר מחלה כדי לעשות שינוי בווייז. נסעתי לא נכון", הודתה שרונה, "אילנה רוגל, המורה שלי, טוענת שאנחנו מייצרים את המחלות לעצמנו".

"לא הקשבתי לעצמי, וכשאנחנו לא מקשיבים לעצמנו - אנחנו נהיים חולים", הסבירה שרונה, "כשסיימתי את צילומי הסרט 'ישמח חתני' גיליתי שחליתי בתסמונת נדירה בשם סוסק. זאת מחלה אוטואימונית שבמהלכה לא מגיע חמצן לכל מיני מקומות בגוף, כמו לעיניים. שדה הראייה ניזוק אצלי ואני עדיין שומעת טינטון קצת".

את מרגישה שזה פוגע לך באורח החיים?
"אני חיה עם זה ומקווה שהנזק לא יישאר לכל החיים. למדתי את השיעור שהייתי צריכה ללמוד - לאהוב ולכבד את עצמי לפני שאני מכבדת את כל העולם. פעם דאגתי לרצות את כולם, היה לי חשוב מה אחרים חושבים ולא מה אני חושבת. איפה אני, מה אני מרגישה? בעקבות המחלה שיניתי הכל, מאלף ועד תו".

שרונה אלימלך ב
שרונה אלימלך ב"ישמח חתני"|צילום: מתוך "ישמח חתני", באדיבות ספורט 1

מה שינית למשל?
"אני לא מעשנת, אוכלת בריא וחושבת בריא. אני לומדת כל יום דברים חדשים, מתפתחת ומאושרת. כשאני קמה בבוקר אני אומרת תודה, שום דבר לא מובן מאליו. אני מנהלת מערכת יחסים עם השמש. פעם לא הייתי מחוברת לעצמי, הייתי עושה שמח ומביאה את האור לכל מקום - אבל בפנים היה חושך".

בצילומי הסדרה "ישמח חתני", שרונה התאחדה עם חברותיה מהסרט: אוולין הגואל, אורנה בנאי, עינת שרוף ויפית אסולין. "כולן מדהימות, הקאסט הכי שווה שיש. אני שמחה מאוד על הצלחת הסדרה. כשאת משחקת בהצגה רואים אותך אלף איש, כשזאת סדרת טלוויזיה כזאת רואים אותך מאות אלפי אנשים".

בקאסט כזה מכובד, איך הסתדרו ביניהם כל האגואים?
"הייתה אווירה מעולה על הסט. אני ידועה כאחת שמפנה את הבמה כי אני סומכת על הכוח שלי שהוא מספיק חזק ויכול לבוא לידי ביטוי מתי שצריך. אני לגמרי אורה, כולם עוצרים אותי עכשיו ושואלים, נו, מה עם פוליטיקה?".

את גם עוסקת במוזיקה.
"אני זמרת גם, זה החלום שלי. בדיוק כשסיימתי את האלבום פרצה הקורונה. זה היה שיעור עבורי שלכל דבר יש את הזמן שלו, הכל מגיע בזמן הכי מדוייק. עדיין לא הוצאתי את האלבום, אבל אפשר לשמוע את השירים ביוטיוב ובספוטיפיי".

מה נאחל לך לסיום?
"שאהיה שמחה, מאושרת ושאעשה טוב לעם ישראל, לעצמי ולעולם. אני רוצה גם זוגיות עם איש טוב כמוני, שיהיה מואר ועשיר, זה לא יזיק".

שרונה אלימלך ב
שרונה אלימלך ב"ישמח חתני"|צילום: מתוך "ישמח חתני", באדיבות ספורט 1