בזמן שהעבודות בכביש משגעות את אתי ומרגלית וחנוכה ממשיך ללחוץ עליהן למכור את החנויות שבבעלותן, הקמפיין של אורה למועצת העיר ירושלים עולה שלב - זאת על אף שחילוקי הדעות בינה ובין הקמפיינר שלה הולכים ומתעצמים. מסתבר שסיפור הקמפיין של אורה מבוסס על מקרה אמיתי של חברת כנסת לשעבר שכולם מכירים - ואנחנו שוחחנו עם יוצרת הסדרה, שלומית נחמה, וגילינו את הפרטים המלאים.

  1. מיכאל השכן
    עבודות הבנייה הרועשות שחנוכה סידר מול החנויות של אתי ומרגלית, במטרה לייאש אותן ולשכנע אותן למכור, הטריפה לא רק אותן אלא גם את מיכאל, בעל החנות הסמוכה. "מיכאל, לך הביתה, לא טוב לך הרעש", ייעצה לו אתי. מסתבר שמיכאל הוא בעל חנות אמיתית שממוקמת בשוק הפשפשים, הלוקיישן שבו צולמה הסצינה. כשאתי ומרגלית פוגשות את מיכאל, הוא יושב מחוץ לחנות האמיתית שלו שבה הוא מוכר פיצ'פקעס שהוא אוסף בעצמו.
    מיכאל השכן ב
    ד"ש ממיכאל משוק הפשפשים|צילום: מתוך "ישמח חתני", באדיבות ספורט 1
  2. יום המזל שלו
    אם המשפט "זה יום המזל שלך" שחנוכה אמר שוב ושוב לפועל ששכר נשמע לכם מוכר, זה בגלל שהוא אימץ אותו מדמות אחרת בסדרה. אם נחזור רגע לפרק הראשון, ניזכר שזה בדיוק מה שפליסיאן אמר לחנוכה כששכר את שירותיו - "היום זה יום המזל שלך". חנוכה, כידוע, מעריץ את פליסיאן ומאוד רוצה להיות כמוהו, ולכן הוא משתמש במשפט הזה בעצמו כשהוא משלם לפועל על העבודות המיותרות בכביש.
    אור בן מלך ב
    אור בן מלך ב"ישמח חתני"|צילום: מתוך "ישמח חתני", באדיבות ספורט 1
  3. יועצת הקמפיין
    הקמפיין של אורה למועצת העיר ירושלים הולך וצובר תאוצה. מי מביניכם שבקיא מעט בפוליטיקה המקומית בירושלים, אולי שם לב לקווי דמיון בין סיפורה של אורה לזה של חברת הכנסת לשעבר, רחל עזריה. לפני שנכנסה לכנסת, עזריה רצה למועצת העיר ירושלים וגם היא נתקלה בהתנגדויות מצד תושבי העיר החרדים לשלטים עם תמונה שלה - רק בגלל שהיא אישה. עזריה, שהתנגדה לכפייה דתית-חרדית, עשתה על זה את הקמפיין שלה לראשות העיר - וזו הייתה הפעם הראשונה שתופעת השחתת תמונות נשים על שלטים עלתה לכותרות, עוד לפני שזה הפך לצערנו לדבר שבשגרה. סיפור הקמפיין של אורה מבוסס על זה של עזריה, שסייעה גם בתחקיר לסדרה.
    ירושלים של אורה (צילום: מתוך
    קמפיין "ירושלים של אורה"|צילום: מתוך "ישמח חתני", באדיבות ספורט 1
  4. מי את, יעלי?
    אם תהיתם לא פעם איפה הילדים של גיבורות וגיבורי הסדרה, אמש זכינו להכיר אחת מהם - יעלי, בתה של מרגלית שהתגייסה למען הקמפיין של אורה למועצת העיר ירושלים והופקדה על ניהול הקמפיין ברשתות החברתיות. מי שמגלמת את יעלי היא השחקנית אליה לסרי, שגילמה את דלית ב"המדובב" ושיחקה בהצגת התיאטרון "הסודות" שהתבססה על הסרט המצליח. את מי שמאוחר יותר איים לקחת ממנה את התפקיד, איש הניו-מדיה אבנר אותו שכר ירין הקמפיינר, מגלם שחקן התיאטרון טל קלייפלד.
    אליה לסרי ב
    אליה לסרי ב"ישמח חתני"|צילום: מתוך "ישמח חתני", באדיבות ספורט 1